Baofeng programmeren

nestocyl1

Member
4 jul 2014
7
0
Trophies
1
Hallo allen,


 


Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een baofeng uv 5r. Zoals je misschien al aan mijn eerdere vragen hebt kunnen zien ben ik totaal niet goed met software en andere technische dingen (lekker handig voor een airsofter) Ik probeer echter van alles en leer steeds meer.


Ik ben er achter dat het mij handmatig programmeren niet lukt, dus ik dacht 'laat ik een usb kabel bestellen', zo gezegd, zo gedaan. Nu kan ik alleen maar handleidingen in het engels vinden en voor zover ik het weet gaan die voornamelijk over radioscanners installeren. 


 


Mijn vraag dus....wie weet hoe je kanalen en subkanalen kan installeren op een Baofeng????


 


alvast bedankt,


 


Michel
 
ik heb afgelopen maandag nog een baofeng met de hand geprogrameerd.

was niet zo heel moeilijk.


Ik weet niet uit welke omgeving je komt? Ikzelf Hoogeveen. 


Met USB kabel kan je kanalen ook een naam geven anders heten ze alleen kanaal 1,2,3,etc.


Ik stuur je wel ff PM om je te helpen kunnen we evt via telefoon/FB de boel instellen. Voor namen bij de kanalen moet het dus met USB kabel. dat kan evt als je nog niet gereseveerd hebt voor bunkerhill en je ook naar cqcentral in r'dam komt. (bij teweinig aanmeldingen gaat event niet door en wijken we uit naar daarle)
 
Thnx Toothpick! 


Ze staan er ondertussen op en hopelijk werkt t zaterdag in t veld ook!


Bedankt!!
 
Als je een programkabel heb moet je het programma chirp downloaden. hier mee kan je alles instellen


Ik gebruikt het al jaren;        https://baofengtech.com/download
 
Thnx Willem. Heb m ondertussen al geprogrammeerd, maar nog niet goed kunnen testen. Binnenkort wellicht even met Toothpick proberen.
 
Ik heb eem baofeng uv-5r. Ik heb hem handmatig ingesteld. De repeater op 430.125 krijg ik niet open. Shift 1600+ en ct 88.5 ingesteld. Maar de repeater reageert niet. Hilversum op 145.575 geen enkel probleem. Wat zie ik over het hoofd?
 
??repeater? ? Wtf moet je met een repeater? We hebben hier geen borderwar terreinen