ballistische helm/platen importeren

19 mei 2016
11
16
Trophies
2
Hallo allemaal,
Ik zou graag voor mijn loadout een Ballistische helm en plantendrager aanschaffen. Ik weet dat het bezit hiervan in Nederland is toegestaan, echter weet ik niet of er Nederlandse dan wel Europese regels zijn omtrent het importeren van dit soort Items van buiten de EU. Ik kon op de website van de Douane hier niets over vinden.... heeft iemand hier wat meer ervaring mee?
Cheers, Chris
 
Volgens mij is het gewoon toegestaan. Alleen houd rekening met eventuele invoer rechten die betaald moeten worden.
 
Is in Nederland geen enkel probleem. Ik neem aan dat je Russisch gaat bestellen?
Is ook in de meeste gevallen geen probleem. Ik weet dat er gevallen zijn bij sommige webwinkels ( voornamelijk de grotere ) Waarbij het spul wat officieel door het leger in gebruik is en dan voornamelijk keramische platen en carriers tegen wordt gehouden door de Russische douane. Ik heb hier zelf nog nooit problemen mee gehad, alles komt aan uit Oekraïne en Rusland.

Plantendragers zijn zeker toegestaan :smiley:
 
Wat de rest idd zegt. Ik heb een vest met scherfplaten en een originele helm (maar de ballistische kwaliteiten daarvan zijn nogal twijfelachtig) ((niet van het vest though)).
 
was idd van plan russisch te bestellen. Dacht eigenlijk al dat het geen probleem zou zijn, maar better safe then sorry. ;)
Bedankt voor de reacties!
 
Ik heb zelf een ballistiche helm met ballistiche visor voor mijn GIGN/RAID uitrusting. Mag je gewoon bezitten. Is wel duur, had geluk dat ik geen invoerrechten hoefte betalen. Is wel super cool om te hebben. ;) succes!
 
Ik heb zelf problemen gehad met uitleggen waarvoor ik dat soort materiaal nodig zou hebben. Daarom koop ik nu alles bij een aantal vaste NL winkels.

Kogelwerende vesten vallen onder de wet wapens en munitie is de breedste zin van het woord. Boven een bepaalde bescherming moeten vesten geregistreerd worden e.d. ivm het kunnen achterhalen waar ze vandaan komen mocht er iets mee gebeuren dat niet door de haak kan.

Zelf heb ik voor airsoft / oefeningen kunststof platen. Stuk lichter en goedkoper. Ik gebruik zelf lvl III of IV platen tijdens sommige werkzaamheden maar het is elke keer uitleggen waarvoor ik ze heb, zeker met het oog op de huidige situatie.
 
Wat @Jorst zegt klopt, maar we hebben het vergeleken met andere landen nog makkelijk qua wetgeving omtrent bepantsering/vesten. Er zijn gebieden waar het compleet verboden is om welk vest incl/excl platen te bezitten. Laat staan om te dragen tijdens een potje airsoft.
 
Ik heb 2 vesten met de platen in de UK gekocht en geen problemen mee gehad.
De 1e is een Osprey MK3 vest in DPM met alle inserts en platen en de 2e is een NL DPM vest (geen idee hoe ik die in de UK wel kon veinden en hier in NL niet. En deze had ook de kevlar inserts. Daarnaast heb ik met foam sheets zelf nog inserts gemaakt voor eventuele skirms/milsims in het buitenland
 
Ik heb 2 vesten met de platen in de UK gekocht en geen problemen mee gehad.
De 1e is een Osprey MK3 vest in DPM met alle inserts en platen en de 2e is een NL DPM vest (geen idee hoe ik die in de UK wel kon veinden en hier in NL niet. En deze had ook de kevlar inserts. Daarnaast heb ik met foam sheets zelf nog inserts gemaakt voor eventuele skirms/milsims in het buitenland

Topic van 3 jaar oud :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en Pascal-XM