Baby M4 zuipt accu's leeg

Btw semi lock kan niet gebeuren met de EFCS unit, dit gebeurd alleen bij units met de standaard cut off lever. De EFCS heeft een magnetisch gestuurde cut off lever die zorgt dat semi werkt. Heb je ook al eens geprobeerd of je motor wel draait als je hem niet in de gearbox stopt maar gewoon er buiten hangt en de trekker overhaalt, hiermee kan je in principe erachter komen of het elektronisch is of dat het werkelijk in de gearbox vast loopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek en michiel80
. Heb je ook al eens geprobeerd of je motor wel draait als je hem niet in de gearbox stopt maar gewoon er buiten hangt en de trekker overhaalt, hiermee kan je in principe erachter komen of het elektronisch is of dat het werkelijk in de gearbox vast loopt.

Ja dat heb ik geprobeerd. Dan doet ie het wel gewoon. Daar was die motor foto van een paar berichten geleden. Zit een kleine beschadiging op.

Goed om te weten dat het niet kan gebeuren trouwens!
 
Ja dat heb ik geprobeerd. Dan doet ie het wel gewoon. Daar was die motor foto van een paar berichten geleden. Zit een kleine beschadiging op.

Goed om te weten dat het niet kan gebeuren trouwens!

Hmm ja dan zou ik net zoals Eviltwin zeggen dat het in de gearbox zit en wss niet de elektronica.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Btw semi lock kan niet gebeuren met de EFCS unit, dit gebeurd alleen bij units met de standaard cut off lever. De EFCS heeft een magnetisch gestuurde cut off lever die zorgt dat semi werkt..
Oef dat wist ik niet! Goed dat je het vermeldt!
 
Mijn mening: niet met een Lipo gaan proberen.
Als een nihm de pinion gear Al weet te beschadigen. Dan heb je met een lipo mogelijk alleen maar staalgruis.
Gearbox goed na lopen en stap voor stap kijken wat het kan zijn.
 
Ik ga hier volledig in mee.
Open maken voordat er nog meer schade ontstaat.
Desnoods wil ik je er wel mee helpen Jan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Allright! Open maken it is dan! M4 gearbox moet lukken, bedankt voor t aanbod vlad! ^_^
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir
Ik heb deze even op de rust stand staan vanwege mijn full length M4 die ik eerst wil fixen.
 
Uiteindelijk is deze ook mee gegaan naar com-bat. Ik dacht als ik tijd over heb na mijn normale M4 pak ik deze gelijk mee.

Deze lijkt ook weer te lopen als een zonnetje. Eerst Deans er aan laten solderen door com-bat in plaats van tamiya. Toen de gearbox open gehaald. Het leek er op dat er een veertje van de trekker tussen de gears was gekomen. Het kan ook zijn dat dit veertje er af schoot met het open maken van de gearbox.

Veertje terug gezet, de rest bekeken, kon niets raars ontdekken, in elkaar gezet en hij schoot weer. Waarschijnlijk dankzij de deans schiet hij nu ook lekker vlot met een normale ROF in plaats van de "tjjjjjjjjeeeeaaaaaaaaaaaak" die ik eerder kreeg ;)

Gelijk een downgrade gedaan omdat hij net op de rand van legaal zat. Zit nu een Modify M110 in voor een FPS van 325. Hier kan ik ooit ook nog wel een airflow onderhoud op uitvoeren zo te zien, maar voor nu prima.

Ohja! I LOVE QUICK SPRING CHANGE SYSTEMEN! Wat een verademing.
 
Ja als er iets tussen de gears zit kan dat voor een hoop onnodige stress en stroef lopen van de gears zorgen, nog steeds een raar probleem, maar mooi dat het gefixed is XD. Although een M110 voor 325 FPS is dan wel weer een beetje minder, zou snel wat aan de compressie doen :p.
 
Die 325 voor een M110 is inderdaad behoorlijk laag, vandaag bij Blackout FPSde ik 365 en ik gebruik een M105 veer. Na alle Airseal reparaties was de FPS toch behoorlijk omhoog gegaan. Van 320 naar 365 o_O
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Hangt ook af van wat voor merk m110, hoeveel bb's heeft die m110 erop zitten etc etc.
Ik gebruik altijd guarder sp100 in mijn builds en kom standaard rond de ~350 uit.

Heb je nog dat "snot" uit je gearbox gehaald?
Op die foto van je pinion ziet dat er aardig vet uit.
 
Laatst bewerkt:
Hangt ook af van wat voor merk m110, hoeveel bb's heeft die m110 erop zitten etc etc.
Ik gebruik altijd guarder sp100 in mijn builds en kom standaard rond de ~350 uit.

Heb je nog dat "snot" uit je gearbox gehaald?
Op die foto van je pinion ziet dat er aardig vet uit.
Nee het was net voor sluitingstijd en de hele gearbox was vet. Zelfs de buitenkant X'D. Dit ging er nu meer om om de FPS naar beneden te brengen en het beestje weer te laten schieten aangezien hij vast zat. De rest komt later :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander