Baby M4 zuipt accu's leeg

Ff door de bus gooien??? :eek::eek::eek::eek:

Jan is als de dood voor die dingen dus dat is voor Jan hetzelfde als een handgranaat naar binnen naaien. :D
hahahaha!!!! Precies zoals het is idd! X'D
 
Wat is de fps eigenlijk van de m4? Misschien een te zware veer erin, dan zou je voor cqb kunnen overwegen een lichtere veer er in te stoppen. (blijft raar verhaal though als ie standaard is)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Inmiddels zit de Amoeba gewoon vast. De motor stelschroef heb ik zo ver ik kon uitgedraaid maar gaf geen oplossing. Toen maar de pistol grip los geschroefd. Op een gegeven moment kon de motor in ieder geval weer zijn ding doen (zonder dat de rest van de replica mee ging).

Het lijkt er wel op alsof de motor een kleine tik van vast zittende gears heeft meegekregen. Halverwege het tandwiel zie je een kleine beschadiging op alle bladen. Nog niet genoeg om de motor te vervangen hoop ik? Anders leen ik mijn specna arms motor wel ;)

En dan toch maar ook deze M4 open schroeven om het zaakje weer los te krijgen...
 

Bijlagen

  • motor.png
    motor.png
    668,7 KB · Weergaven: 309
Ik zou t toch nog een keer met een andere accu proberen. (eerst motor weer goed afstellen.)

Ik denk echt dat je accu's gewoon een beetje op zijn..
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Klinkt allemaal als een vastlopende gearbox.
Ik heb net een splinternieuwe G36 binnen met een vastlopende gearbox.
Piston loopt halverwege vast in de behuizing en op zijn rails.:rolleyes:
Die beschadigingen op het pinionwiel zeggen al iets over wat er verder binnenin gebeurt.
Niet verder proberen,eerst open (laten) maken om te kijken wat er precies loos is met de GB.
Als je al verschillende accu's er op hebt aangesloten met het zelfde resultaat dan kan je die als oorzaak wel al uitsluiten.
Vandaag gaat de GB van mijn G36 open om te kijken wat er aan te doen valt.
Misschien dat hetzelfde bij jouw "baby" aan de hand is?o_O
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Hm,mijn G36 gearbox had waarschijnlijk last van een te strak afgestelde motorhoogte.
Net klaar met opnieuw shimmen en de bevel gear een stukje hoger gezet,een mm van het onderste motor lagerhuis afgevijld en opnieuw afgesteld.Geen geraas meer en een super soepel lopend geheel.
dancingbanana.gif~c200.gif
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Hm,mijn G36 gearbox had waarschijnlijk last van een te strak afgestelde motorhoogte.
Net klaar met opnieuw shimmen en de bevel gear een stukje hoger gezet,een mm van het onderste motor lagerhuis afgevijld en opnieuw afgesteld.Geen geraas meer en een super soepel lopend geheel.
dancingbanana.gif~c200.gif
Nice! Ik ga duimen of het bij mij ook goed op te lossen is ;)
 
Probeer nou eerst een lipo, je andere replicas zijn geen referentie aangezien er geen mosfet in zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Probeer nou eerst een lipo, je andere replicas zijn geen referentie aangezien er geen mosfet in zit.
Maar er zit nu helemaal geen beweging meer in terwijl ik er één skirm mee heb geskirmed. Kan dat niet zijn dat alles nu gewoon vast zit en dat een lipo ook niet uitmaakt? Ik kan wel een tamiya naar deans kopen en mijn lipo er aan hangen ^_^

@michiel80 hebben jou lipo's tamiya aansluiting?
 
Maar er zit nu helemaal geen beweging meer in terwijl ik er één skirm mee heb geskirmed. Kan dat niet zijn dat alles nu gewoon vast zit en dat een lipo ook niet uitmaakt? Ik kan wel een tamiya naar deans kopen en mijn lipo er aan hangen ^_^

@michiel80 hebben jou lipo's tamiya aansluiting?

Dat zou kunnen, maar vaak is even schieten op full auto de oplossing (bij mijn m16 althans).

Ik heb hier 7,4 en 11v lipos met Tamiya :)
 
En evt nog een grote 3800mah nimh 9,6V met big Tamiya

(is met kleine Tamiya op elkaar te klikken voor de test, maar geniet geen schoonheidsprijs... wel ideaal voor een M16 full stock :) )
 
Maar er zit nu helemaal geen beweging meer in terwijl ik er één skirm mee heb geskirmed.

Omdat jij nooit Sprayt, kan het dus zijn dat je gearbox vast zit om de reden:

"Most V2 Semi Lockups happen because the operator stops the trigger pull before the gearbox can finish the complete cycle. This generally causes the sector gear to stop at a point where the cut off lever has disengaged the trigger shuttle. The only way to fix this is to cycle the gun to full auto (disengaging the cut off lever) or decompressing the spring (only possible with the ICS and WE AEGs)."


Het feit dat je accu's misschien gaar zijn heeft er voor gezorgd dat ondanks dat je een mosfet hebt, de motor toch niet ervoor heeft kunnen zorgen dat je gearbox zijn cyclus heeft afgemaakt.

Ik zou het écht gewoon even met een zware accu proberen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik kan me niet voorstellen dat accu's die half leeg zijn je pinion gear gaan verknallen. Ik zou het toch IN de gearbox gaan zoeken.