Baby M4 zuipt accu's leeg

Jan

Well-Known Member
10 mei 2014
3.489
2.077
Trophies
30
Mijn lieve kleine Baby M4 is enorm dorstig!

Een opgeladen nimh accu met tamiya aansluiting trekt ie direct bij het eerste schot leeg. Soms krijg ik er 5 schoten uit.

Ik ben geen elektronicus, waar moet ik aan denken? Wat kan het zijn?

Het is een Amoeba AM007 dus er zit een mosfet in. Kan dat het probleem zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: Somentus
Verschillende batterij's geprobeert? Oplader nog wel goed :p ?
 
Ik zal Inderdaad de accu meten / checken / uitwisselen met een ander om die uit te sluiten.

Als dat het niet is, ben ik haast bang dat het een thermische fuse is die het heel snel warm word (door dat er iets enorm stroef loopt, bij een volle sluiting zou hij nooit 5 schoten halen) , waardoor het lijkt alsof de accu het begeeft.
 
Mijn eerste gedachte is ook een dode accu.

Hoe oud is de accu?

Werkt deze bij een van je andere replica's wel goed?
 
Ik heb er drie accu's aangehad die ik op verschillende momenten heb aangeschaft. Ik zal vanavond één van de accu's proberen aan mijn M16.

In Ulicoten een tijdje geleden dacht ik het al te merken. Toen heb ik op één dag, drie accu's leeg gespeeld waar ik normaal gesproken één per dag gebruik.
 
Staat misschien de motor te zwaar? (wat apart hij is nog standaard toch?)
 
Staat misschien de motor te zwaar? (wat apart hij is nog standaard toch?)
Ja niets aan gedaan inderdaad. Die Ulicoten skirm waar ik drie accu's heb leeggespeeld was de eerste en enige skirm die ik heb gedaan. Ik zal ook eens naar de motor kijken inderdaad! Rate of Fire is ook enorm traag wat hier misschien mee te maken kan hebben.
 
Als de accu('s) goed is/zijn is mijn volgende verdachte iets wat zwaar loopt waardoor de motor heel veel stroom trekt om de boel rond te krijgen.
Motor/gears/piston ergens in die hoek.
 
Probeer het één of het ander uit te sluiten:

- Probeer de accu op een andere replica en kijk of hij daar wel gewoon meegaat (ja > probleem is je replica, nee > probleem is je accu)
- Probeer een andere willekeurige accu met Tamiya op je replica en kijk of het probleem er nog steeds is (ja > probleem is je replica, nee > probleem is je accu)

Als je dat weet kun je veel effectiever kijken naar oplossingen. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek
De accu heb ik gister getest op mijn m16 en dat werkte gewoon!

De accu vervolgens aan mijn baby M4 gehangen en het lijkt er op dat ie gewoon vast staat. Je hoorde wel wat elektrisch maar alsof de motor het niet voor elkaar kreeg te draaien. Jammer genoeg had ik geen platte schroevendraaier die groot genoeg was om de stelschroef te veranderen dus vanavond verder klooien. Kijken of ik de motor kan laten bewegen door hem los te draaien
 
Interesting, interesting..

Wat ik zo 1-2-3 direct zou checken is:
1) Heb je geen kabelbreuk?
2) Is je fuse doorgebrand?
3) Hoe ziet het koper op je motor eruit?
 
Het is toch eentje met een EFCS unit? Mogelijk dat hier iets mee mis is qua elektronica en het daarom niet meer werkt, zoals de sensor voor semi. Neem aan dat zowel full auto als semi niet werkte? Also als het iets mechanisch zou zijn dan lijkt het er op dat het of motor height of shimming, maar beide had je eigenlijk al eerdere moeten merken.
 
Klopt hij heeft EFCS unit. Ik rij straks langs de bouwmarkt om de motor losser te stellen. Kijken of ik er dan wel beweging in krijg.

Bedankt voor de hulp zo ver!
 
Wat voor accu's heb je Jan? 8.4 of 9.6?

Misschien een keer lipo proberen kijken wat die doen? Maar kan me voorstellen dat je liever eerst een mogelijk probleem wil oplossen voor dat je er een lipo aan hangt
 
8.4's zijn dit. Lipo heb ik dan alleen weer liggen in deans aansluiting :( Dus ik ga eerst nog eens bug hunten met die motor stelschroef.
 
Klopt hij heeft EFCS unit. Ik rij straks langs de bouwmarkt om de motor losser te stellen. Kijken of ik er dan wel beweging in krijg.

Bedankt voor de hulp zo ver!

Sommige dingen kun je beter thuis doen.
Mensen gaan zo raar kijken als je dat in de bouwmarkt doet :p

Ps, knoop er idd een lipo aan. Ik gok dat 8,4 inclusief dip tijdens drainen het gewoon niet trekt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek
8.4's zijn dit. Lipo heb ik dan alleen weer liggen in deans aansluiting :( Dus ik ga eerst nog eens bug hunten met die motor stelschroef.


Wil je een lipo lenen jan? Kan m evt ff bij je door de bus gooien?
 
Okee, naast de mat leggen vóór de voordeur op een stoeptegel dan