ATACS patronen

victor

Well-Known Member
11 jan 2017
478
260
Trophies
14
zoals jullie misschien wel weten heb ik mijn volledige outfit in ATACS-FG. Nu hebben ze recent een nieuw patroon geintroduceerd

ATACS-iX - met meer bruin/zwart tinten, beetje ala tiger stripes.
17438611_417901501896784_3081836706454831104_n.jpg



Nu blijkt er ook een ATACS-FGX variant in de maak te zijn, die in de loop van 2017 beschikbaar zou moeten zijn. Hieronder het verschil tussen FG en FGX.

atacs-fg
atacs_fg.jpg

atacs-fgx
atacs_fg_x.jpg


Hier een paspop met outfit in atacs-fgx:
img_9186.jpg

iemand meer bekend met deze nieuwe patronen? Blijft erg moeilijk een goede inschatting te maken op basis van wat gestileerde foto's / paspoppen.

Zie wel de mogelijkheden vaneen dergelijk patroon in de lente / herfst als er zowiezo meer bruin tinten buiten te vinden zijn.

Praktisch gesproken denk ik dat het voorlopig beperkt zal blijven tot kleding in bv atacs-fgx en gear in atacs-fg (ben benieuwd hoe dat visueel combineert).
 
Die IX ziet er wel cool uit, beetje kamysh-achtig. En dat zal ook wel goed werken denk ik.
 
Nog wat Concept art gevonden met de drie nieuw x varianten

15800047_1222960841090714_8639459667338478016_o.jpg


En wat het bedrijf zelf zegt over evt combineren van oude en nieuwe patronen
AU & FG will not go away.... they are being used by a number of companies and countries. But it will be special order. And AU-X and FG-X were designed to work in concert with the former patterns. We made sure that we added just enough iX make them work together… Without obsoleting the former patterns.
 
Wauw! Ziet er niet verkeerd uit nee! Ziet er tof uit die tigerstripe variant ja! :eek:
 
Ik heb nu (ook) een volledige set A-TACS FG, mede gekozen vanwege de bruintinten voor in de Nederlandse lente en herfst.
Ik moet zeggen dat ik het erg fijn vindt werken, vooral in naaldbossen.
Afgelopen week in een loofbos, (veel felgroen blad en veel schaduw) denk ik toch dat ATACS-FG het wat minder doet, ik viel veel meer op met de lichtere en bruinere kleuren van A-TACS FG dan bijvoorbeeld CADPAT en Multicam Tropical, deze vielen bijna weg in al het groen.

Als ik opnieuw zou moeten kiezen, dan zou ik denk ik kiezen voor die nieuwe A-TACS FGX voor begin lente/herfst en CADPAT voor mid lente/zomer. (Of misschien toch stiekem die A-TACS iX omdat die gewoon badass is :p)
 
nieuws van A-TACS
riginal A-TACS AU released in 2009, A-TACS FG released in 2011, and A-TACS LE released in 2013 are being retired as their new X series of patterns have now been completed and are coming online to replace the three original “Legacy” patterns. The X line represents the conclusion of more than three years of development culminating with the release of new AU-X (Arid/Urban Xtreme) and FG-X (Foliage Green Xtreme).
https://www.a-tacs.com/single-post/2018/10/02/The-Next-Generation-A-TACS-“X”-Line-of-Camo-Patterns-Released-Signaling-New-Direction-for-Company

Tevens een geupdate foto van de drie X patronen naast elkaar
7KKPCpF.jpg


Nu moet ik eerlijk bekennen dat FGX wel erg groen word. Beetje ala greenzone / cadpat, met zwart.

Wat is jullie favoriet?
7KKPCpF