Assault of side-gun om mee te starten?

DennisN

Member
31 dec 2018
12
0
Trophies
1
Hoi allemaal, nieuw lid en me reeds kort voorgesteld. Hier meteen een vraag, omdat ik twijfel wat aan te schaffen!

Ik heb reeds mijn oog laten vallen op een assault rifle en een pistool die goed zouden zijn voor een beginner. Ik ga echter niet meteen twee replica's kopen, dus zal een keuze moeten maken. Ik zal voornamelijk bij Ghosttown gaan spelen, omdat ik daar vlakbij woon. Lijkt mij persoonlijk een baan voor pistool, of zie ik dat verkeerd?

Dus bij deze de vraag, waar zou ik het beste mee kunnen starten?
G&G GC16 MOD 0 A1 of de COLT M1911 A1 100TH ANNIVERSARY?

Daarbij dus idd ook meteen de keuze voor AEG of CO2.

Bedankt alvast!


 
AEG, want hiermee kan je ook op andere locaties spelen. Sidearm is leuk voor indoor, maar dan zou ik eerder een glock of hicapa nemen met een double stack en meer gas opslag. CO2 breng het risico met zig mee, dat deze met de nieuwe FPS regel wanneer deze te dicht tegen de 1.2J zit op een .20 gram bb erover heen kan gaan.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DennisN
Ik zou in dit geval voor de AEG gaan. Je kunt er overal mee terecht en je kunt er overal mee spelen.

Een side-arm opzich is best leuk, maar je kunt prima zonder. Mijn eerste jaar airsoften kon ik prima zonder sidearm. Je leert dan ook een stuk beter de lengte van je replica kennen, wat je later goed van pas kan komen.

Begin lekker met een AEG. Een pistol kan altijd later. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisN
Absoluut niet die 1911 anniversary, daar loop je risico mee dat je over de limiet gaat. Kan je fixen met een andere nozzle (kwac 1911 airsoftsurgeon adjustable nozzle), maar dan betekend dat je er direct iets aan moet doen. Als je echt 1 replica wil kopen zal veel meer profijt hebben van die g&g. Aeg heeft altijd mijn voorkeur boven iets anders als je begint en maar 1 replica koopt.
 
In ghosttown en eigenlijk elke cqb lokatie ben je het beste met een pistool.
En beste en meest gebruikte pistool is tokyo marui hicapa 5.1.

Er zijn op elke skirm wel een aantal man die hem blind voor je in en uit elkaar kunnen halen als er iets mis mee is. Gaat echter zelden wat mis mee als je gewoon met green gas speelt.

Je kan er ook vrij makkelijk een outerbarrel met 11 mm thread inzetten en tracer erop schroeven zodat je wat beter doorkrijgt of je zelf recht of scheef schiet en je wat minder bbs per kill schiet.

Maar zou dit pas aanschaffen als je een paar keer bent gaan spelen en zeker weet dat je het wilt blijven doen
 
Ik heb altijd super veel lol als ik pistol only door de cqb velden aan het rennen ben.
En meestal heb ik de AEG wel klaar op het spawn staan. Maar word redelijk weinig gebruikt
Dit ligt wel erg aan het veld en hoe er gespeeld word. Er zijn van die dagen dat de AEG tegen de verwachting in best veel word gebruikt.

Bij buiten velden werkt die speelstijl voor mij dan weer totaal niet.
Dan moet ik gewoon een AEG hebben.
Heb altijd pistols bij me maar gebeurt regelmatig dat ik ze op buiten velden niet of nauwelijks gebruik.

Dus als je verwacht binnen een jaar wel buiten te gaan spelen, maar geen replica's bij wil kopen, zou ik een AEG nemen.
Weet je heel zeker dat je lekker binnen blijft.
Mwah dan vind ik een pistol only op zich niet heel raar.

Zelf raad ik ook de TM 5.1 high capa aan.
Wil zelf echt niet meer zonder dit geweldige apparaat
 
  • Leuk
Waarderingen: Helnas
Thanks al, heb inmiddels mijn pas binnen, dus kan aan de slag! Aangezien ik door de drukte dit jaar enkel binnen zal spelen en dan met name bij Ghosttown, ga ik toch beginnen met pistool. Nu raden jullie mij de tokyomarui hicapa 5.1aan. Het liefst zou ik voor een WO2 gerelateerd pistool gaan. Is er een gelijkwaardige vervanger van de tokyomarui hicapa 5.1 in dit genre?

Bedankt weer!
 
TOKYO MARUI M1911A1 GOVERNMENT GAS BLOWBACK

Deze bijvoorbeeld aangezien Tokyo telkens aangeraden wordt?
 
TOKYO MARUI M1911A1 GOVERNMENT GAS BLOWBACK

Deze bijvoorbeeld aangezien Tokyo telkens aangeraden wordt?

Als je naar dit model op zoek bent is dit waarschijnlijk, qua schietprestaties, zeker het beste pistool. Het heeft echter wel een nadeel ten opzichte van veel andere modellen, namelijk dat de 1911 een singlestack magazijn heeft. Wat dit inhoudt is dat het magazijn vrij smal is (dit is accuraat ten opzichte van de real steel dus vandaar) en daardoor minder gas kan bevatten en dat het gas wat er inzit ook eerder last krijgt van het cool down effect.

Ik heb zelf een 1911 MEU gehad (en nu weer een M45) van Marui en ik deed zelf nooit meer als 18 tot 20 bb's in het magazijn. Hierdoor wist ik zeker dat ik alle bb's kon verschieten. Die mindere capaciteit zorgt er weer voor dat je meer magazijnen nodig hebt tenzij je een aantal zogeheten extended magazijnen koopt (langere magazijnen met meer capaciteit voor bb's en gas).
 
Niet zo zeer op zoek naar deze, maar eigenlijk meer naar het beste WO2 pistool. ;-)
 
TM maakt ook de 1911A1 en die is erg vet. Daar heb je zoals oddball zegt wel double stack magazijnen voor, maar ben je nog steeds beperkt door de gas capaciteit.
https://bunker501.nl/shop/airsoft-guns/tokyo-marui-m1911a1-government-gas-blowback/

Tering, ze zijn wel duur en zeldzaam geworden. Ik zou als je die wilt hebben zeker ook tweedehands even rondkijken.

Andere optie:
https://bunker501.nl/shop/airsoft-guns/kwc-colt-1911-100th-anniversary-edition-co2-blowback/
Deze is volledig metaal en schiet op co2, wat een veel hardere kick oplevert. Schiet vaak te hard, dus als je deze wilt hebben adviseer ik je dit onderdeel erbij te kopen: https://www.powair6.com/en/gbb-pist...ustable-fps-enhanced-nozzle-set-for-1911.html

Dan kan je de fps instellen zodat je zeker bent dat je altijd onder de limiet schiet, erg handig.
 
Ik ben zelf ook begonnen met een TM Hi- Capa 5.1 en niet met een AEG. Keuze voor mij om te beginnen met een sidearm als eerste replica was omdat ik thuis ben begonnen met kaartschieten en het knutselen aan van replica veel leuker vond. Maar wanneer je gelijk het veld in gaat, of in het geval van Ghosttown een indoor CQB locatie, zou ik kiezen voor een AEG en dan niet voor een M4 model maar bijvoorbeeld voor de ARP556 van G&G, een stuk korter en voor indoor/CQB situaties in mijn ogen de ideale replica die een stuk beter is dan de instapmodellen.
 
Als je accepteerd dat je met wo2 spul minder kan upgraden en het hierdoor wat minder accuraat /ver schiet, maar je vind het er geweldig uitzien, dan is het toch prima?
Zou gewoon je favoriete wapen uitzoeken, dan uitvinden of er replicas van zijn en dan review erover bekijken en een keuze maken.
Zoals de meeste zullen bevestigen zal je met een TM hicapa geen verkeerde keuze maken maar als je liever iets anders zoekt zul je daar gewoon wat research in moeten stoppen
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisN en Jan