Asg sti lawman 1911 doet het weer

Die lijkt inderdaad een beetje op de mijne.

Zorg er dan voor dat je alles, wat maar een beetje op een rubberen ringetje lijkt, lekker (een nachtje) laat weken in een laagje siliconen olie.
Daarna terugplaatsen op dezelfde manier als dat je ze gevonden hebt en proberen maar.
Voor de rest zie ik nergens iets van een rubberje of iets
Snal alleen niet hoe het gas patroon afgesloten blijft door dit vavle dingetje
 
Niet, dat doet de puncture pin:
PuncturePin.jpg
Dat is een holle pen die de bovenkant van je CO2 capsule doorboort.

Daarna is het een open verbinding naar het gedeelte achter het ventiel: als je het palletje van het ventiel indrukt kan de CO2 ontsnappen aan de bovenkant.
1435520240370.jpg
 
Hoort hier voor de rest geen rubbertjes of iets te zitten dus echt alleen de valve van foto
JPEG_20210826_144207_compress42.jpg
JPEG_20210826_132740_compress57.jpg
 
Die gaatjes aan de zijkant van je valve komen uit aan de uitstroomopening van je CO2-capsule (daar waar de puncture pin op uitkomt).
In rust, met het palletje niet ingedrukt, kan de CO2 niet verder dan het gedeelte achter de gaatjes.
Druk je het palletje in, dan gaat het pennetje verder naar buiten en kan de CO2 er langs.

Je kunt de werking (relatief) eenvoudig testen door te blazen op de achterkant van de valve: als je de pen niet indrukt *zou* er geen lucht uit de gaatjes moeten komen, druk je het palletje in, dan wel.

Het is altijd een beetje lastig om het in te schatten als je iets tweedehands koopt dat (nog) niet werkt; misschien mis je wel ringetjes (of een kogeltje), who knows?
 
Die gaatjes aan de zijkant van je valve komen uit aan de uitstroomopening van je CO2-capsule (daar waar de puncture pin op uitkomt).
In rust, met het palletje niet ingedrukt, kan de CO2 niet verder dan het gedeelte achter de gaatjes.
Druk je het palletje in, dan gaat het pennetje verder naar buiten en kan de CO2 er langs.

Je kunt de werking (relatief) eenvoudig testen door te blazen op de achterkant van de valve: als je de pen niet indrukt *zou* er geen lucht uit de gaatjes moeten komen, druk je het palletje in, dan wel.

Het is altijd een beetje lastig om het in te schatten als je iets tweedehands koopt dat (nog) niet werkt; misschien mis je wel ringetjes (of een kogeltje), who knows?

Ja inderdaad hopelijk iemand hier op het forum
 
Heb het onderdeel nummer gevonden van de valve plus hele tekening persoonlijk denk ik het beste alle 2 vervangen plus alle ringetjes denk dat hij 1 ring mist
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210827-145031_Drive_compress61.jpg
    Screenshot_20210827-145031_Drive_compress61.jpg
    64,9 KB · Weergaven: 230
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Ah, dat is inderdaad ook handig om te weten. :)

Zelf heb ik maar een paar replica's op CO2 (ik gebruik doorgaans GG omdat CO2 vaak te hard schiet), dus bij jouw magazijn kan het er iets anders uitzien (deze foto's zijn van een Beretta replica magazijn):
Bekijk bijlage 3681
Binnen de rode markering in de foto hierboven zie je main valve (Engels voor "Ventiel"), daaronder zie je een zgn. "Valve tool"; eigenlijk is dat het enige gereedschap waarmee je zo'n valve eenvoudig kunt verwijderen, zonder je valve te slopen (ze zijn gemaakt van brons en zijn daardoor vrij eenvoudig te beschadigen).

Wanneer je valve eruit hebt gedraaid, dan ziet deze er (afhankelijk van je magazijn) zo uit:
Bekijk bijlage 3682 Bekijk bijlage 3683
De valve links zit in mijn magazijn en daar zitten, zoals je ziet, geen ringen op: op de rechter valve zitten ze er wel op (die zwarte dingen)

Bij mijn magazijn zitten de rubber ringetjes achter de valve ipv erop:
Bekijk bijlage 3684

Daarnaast kan het zijn dat er nog een ring zit achter de puncture pin (het pennetje om je capsule open te prikken):
Bekijk bijlage 3685
Bekijk bijlage 3686

Persoonlijk vind ik green gas magazijnen wat vriendelijker in het onderhoud, omdat je daar alleen een fill value en een main valve hebt waar je eenvoudig bij kunt, maar als je CO2 magazijnen hebt moet je die natuurlijk ook onderhouden, al kost het iets meer moeite.

Overigens kun je de eerder genoemde valve tool ook gebruiken bij green gas magazijnen; zelf vind ik het die €10 investering aan gereedschap ruimschoots waard want het maakt het leven zoveel makkelijker dan lopen klooien met schroevendraaiers en ander ongeschikt gereedschap.

Nog bedankt voor deze hulp
Het miste inderdaad een rubber ringetje hadt toevallig wat op je werk liggen wat paste en schiet weer perfect
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en QuickFix