ASG MP9A3 Upgrade topic

bloodhound

Member
Trophies
4
Via ruil onlangs in het bezit gekomen van een ASG MP9 + de normale bolt. En besloten dit mijn main CQB apparaat van te maken. De rest van de accesories op deze foto had ik nog liggen, maar qua uiterlijk zijn we uiteraard nog niet tevreden.

MP9-1.jpeg


Al met al een super tof apparaat. Mooie RoF, Goede sound. Maar ook een apparaat dat bekend staat om zijn tekortkomingen op de lange termijn. O.a. de disconnector, Piston seals en de nozzle return spings staan erom bekend te falen.Het zal dus uitlopen op een al met al prijzig onderneming. Negativ Airsoft heeft toevallig net een video over de MP9 gedaan, klik hier voor YT link.

Verkoop praatje:D
Een dure onderneming dus die ik deels probeer te financieren met de verkoop van mijn iconisch MP5 duo, een A4 AEG en een SD6 HPA van G&G. Volledig uitwisselbare uppers, lowers, stocks you name it. HPA a4? Even de lower wisselen, stock kiezen en gaan. AEG SD5? lower wisselen, full stock erop en gaan. De Mancraft PDiK (custom fitted zodat de fake bolt behouden blijft) in combinatie met de massive suppressor van een MP5SD versie is super super stil. En het leuke, dit en meer mag weg voor een aantrekkelijke bundelprijs - Link naar verkoop topic hier -

De plannen:
Qua uiterlijk is er een Angry gun QD MP9 tracer onderweg. link foto
De flashligt die er nu opzit hoort onder mijn G17 van WE en zal daar ook blijven. Ik overweeg een element DBAL mkII, maar met de tracer als genoeg zicht op waar BB's landen in principe.
De EO-tech replica blijft, zover in thuis kan nagaan houdt de dot zero.

In de receiver en de stock heb ik vlakke gaten geboord om magneetjes in te lijmen, tijdens transport is het - toch al zwak ogende - retainer palletje afgebroken. Met deze modificatie hoop ik dat de stock folded op zijn plaats wordt gehouden. Het is even wachten tot de magneetjes aankomen.

De huidige bucking en hop-up unit zijn goed gebruikt. Ik heb gekeken naar een bucking maar dat was nagenoeg onmogelijk om te bestellen omdat dan vaak andere spullen niet in stock waren. Ook was de inner barrel niet zonder serieus geweld te verwijderen. Daarom ben ik uiteindelijk toch uitgekomen bij de TNT APS-X Hop-Up Retrofit Kit 6.03 143mm (Zwart uiteraard). Online zijn de meningen verdeeld maar het is in ieder geval geen achteruitgang in range en accuracy. Wel een voortuitgang in kwaliteit van de constructie. Mochten de resultaten tegenvallen heb ik altijd nog de spullen liggen om de barrel te polishen.

Bij de ruil zat ook een HPA tapped mag met een zelf gemaakte m4 adapter. Daar ben ik zelf niet zo'n fan van en al helemaal niet met een drummag eraan. Dus ik heb ondertussen 5 magazijnen besteld en daarbij ook 5 HPA taps. Doormiddel van de andere interne aanpassingen wil ik ergens tussen de 90 en 105 PSI uitkomen op 1.2J. Ik wil hier een duurzaam, betrouwbaar CQB apparaat van maken. Ik heb persoonlijk geen moeite met de slang en het koppelen.

Andere interne onderdelen die ik al bestel heb zijn POM pistonhead (2x) en 2 (-35fps en -50fps ~) power down valve van Lees Precision Engineering.

Tot zover de update, het is even afwachten tot de onderdelen binnen druppelen en de funds vrijkomen voor de rest van dit project
 
Laatst bewerkt:
Als eerste moest de "Stock lock" gefixed worden, die was afgebroken tijdens transport. Natuurlijk geproduct te lijmen met 2 componenten lijm, maar het was sowieso al een zwakke plek dus dat mislukte. Plan B is 2 magneetjes te verzinken, een in de receiver, en 1 in de stock. Gelukkig zit er een verdikking in de receiver dus er zit genoeg vlees om te boren. Als eerste 6mm magneetjes geprobeerd, maar die waren te zwak. Mijn dremel frees is maar 7.2mm dus als tweede 8mm magneetjes erin gelijmd en dat bleek genoeg, de stock blijft nu in folded positie plakken tenzij je er heel hard mee schud In de stock een van 3mm dik en in de receiver 2mm. Het boren ging in de receiver heel netjes maar de stock was wat rommelig dus daar heb ik wat kneedbaar 2 componenten plastic voor gebruikt om het weg te werken.Binnenkort nog een keer mooi glad afschuren

De CQB bolt inmiddels vervangen door de originele bolt (met de lovely markings). Omdat de originele bolt een Joule waarde geeft die buiten de limieten valt moest er wel een aanpassing worden gedaan aan in de nozzle.

Ik heb hiervoor bij leesprecision (UK) het volgende besteld: CNC Machined Power Down Valve Set For KSC/KWA GBBs. Één verlaagd met ongeveer 50fps, de andere met 35fps. Als eerste de -50 fps valve geinstalleerd en die bracht met 0.3bbs (Nimrod normal gas) de joule waarde onder de 1.2.

Voor het vervangen van de valve moeten de bolt en nozzle uit elkaar gehaald dus ook meteen de Piston seal vervangen door een pistonhead, wederom van Lees Precision (CNC Machined POM Piston Head for KSC/KWA 14mm Cylinder GBBs). Dit omdat deze bekend staan te breken en ik niet weet wat diegene voor mij aan onderhoud heeft gedaan.

Omdat het hele apparaat nu toch al uit elkaar lag meteen maar de top receiver in RAL 7013 gespoten. Ik ben erg te spreken over het resultaat, zeker wanneer er straks dat kanon van een suppressor op zit.
MP9-1.jpg
mp9-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zojuist de TNT retro fit barrel en wat andere spulletjes ontvangen. Meteen ingebouwd, de tolaranties zijn in ieder geval een stuk strakker en de hop verstellen een stuk stroever. Tot zover het positieve nieuws. Na het inbouwen meteen de chrono erbij gepakt om te kijken of we niet over de 1.2J zouden gaan. Voor de upgrade zat de MP9 op 1.12/1.16J met 0.3g bb's, tot mijn verbazig kwam ik nu niet verder dan 0.6J.
MP9-3.jpg
MP9-4.jpg
Ergens verlies ik momenteel veel gas, de komende tijd maar eens uitzoeken waar het mis gaat.

Anders nieuws, licht off-topic. De MP7 met P* Jack is ook binnen :rolleyes:. Wat een genot is dat apparaat, wauw. Nu dus in bezit van een MP5k, MP7A1 en een MP9A3. The PDW-trinity:D
MP5-7-9.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een kleine post corona update voor de geïnteresseerden.

Zoals te lezen gaat er ergens intern iets niet helemaal goed. De MP9 schiet nog maar 0.6J en ik kon duidelijk het verschil in het vuur geluid. Tijd is nog steeds een dingetje, en ook de MP5k heb ik goed onderhanden genomen (zie onder)

Ik heb even snel de MP9 uit elkaar gehaald en wat meteen opviel was dat de nozzle niet meer lekker liep. Dus de bolt uit elkaar gehaald en uiteraard waren de nozzle springs verbogen en gebroken. Dit lag in de lijn der verwachting dus heb zojuist meteen 3 sets nieuwe besteld bij milspec in de UK. Zodra deze binnen zijn weer wat foto's en een update op de FPS.

OFF topic:
De MP5K van mij komt van ASG, voor 100 piek op de kop kunnen tikken. Maar potjandorie wat een drama replica!

Stock performance was op zijn zachtst gezegd meh. 240~260 FPS met een zeer zwakke RoF. Ook met 11.1v LiPo was het niet best. Nu ben ik niet de beroerdste, dus spulletjes besteld en upgraden maar. Als eerste kwam ik al vrij snel achter dat dit een JG rebrand was. JG maakt een aantal prima modellen, helaas is de MP5 in alle vormen er daar geen van. Om bij de gearbox te komen moet niet alleen de lower uit elkaar gehaald worden, ook de upper moet in 4!!! delen uit elkaar. Alignment van de gearbox met de hopup is slecht. De body ziet er sowieso niet top uit vergeleken met Cyma, G&G, VFC. Afijn, alles verbouwd aan het ding(motor, gears, piston, nozzle, gears, hop rubber, barrel, perun MOSFET), getest in de lower. Eenmaal terug in de upper, feed ie niet meer. Uit elkaar gehaald, andere nozzle geprobeerd. Nog steeds geen bbs, weer uit elkaar, andere bucking. Zero.

Om een lange verhaal kort te maken, ik heb alle onderdelen eruit gehaald. En via via een Cyma MP5K body verkregen. Alles ingebouwd en voilà! Super back up AEG!
Koop nooit een JG of ASG MP5k.
 
Laatst bewerkt:
Is je seal goed geplaatst?
Leuk topic om te volgen. Heb zelf de MP9A1 variant.
Mijn main.
Als je toch een supressor plaatst kun je je fps ook opkrikken met een Angry gun supressor.
 
Geen idee, door corona hebben die prioriteiten ergens anders gelegen.

Extra FPS heb ik zeker niet nodig, met nuprol 2.0 zit/zat ik aan de 1.12 J gemiddeld. Ik heb de tracer versie van acetech besteld vanuit Taiwan (Zonder inklaring thank god)

Maar ga binnenkort weer verder met dit project.

Edit: kleine update voor de geïnteresseerden
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan