Army R17

nestocyl1

Member
4 jul 2014
7
0
Trophies
1
Hallo allen,

ik heb sinds enkele weken mijn eerste replica binnen. Het is een army R17 GBB (glock17 model). Ik heb er echter al een probleem mee. De slide blijft na 2 schoten half open staan en verder gebeurt er niks. Als ik de slede weer aanspan kan ik vervolgens weer 2 maal vuren voordat hij weer 'jammed'. Is er iemand die dit probleem kent en er een oplossing voor heeft? Is het daar naast ook mogelijk om een replica om te bouwen naar CO2 gebruik?

groeten Michel
 
Dag Michel,

Het klinkt alsof je replica niet goed gesmeerd is. Haal je hem na elke skirm uit elkaar om schoon te maken en opnieuw in te vetten?
Welk gas gebruik je?

Het ombouwen is voor sommige GBB pistolen een kwestie van een compatible CO2 magazijn zoeken. Ik denk alleen niet dat jouw Army R17 de kracht van CO2 aankan tenzij je hem compleet vervangt met onderdelen van een sterk metaal. Een nieuw pistool zou dan goedkoper zijn.
 
Gevalletje goedkoop = duurkoop?
Ik heb het al vaker geroepen, en doe het nu nog een keer:
Als men een replica haalt van de kopieer chinees, dan loont het zich om zodra je het ding hebt, VOLLEDIG na te kijken.
Bij dit soort goedkope merken wil vaak aan de afwerking, schroeven aandraaien of smering nog wel eens wat schelen. Met alle mogelijke problemen die daarbij komen kijken.
In jou geval gok ik, met de summiere informatie die je geeft, dat het smering is. Ik zeg gok, omdat het probleem kennelijk consistent na 2 schoten zich voordoet.

Over het ombouwen, tja, voor een replica van 67 dollar ga ik er niet van uit dat de onderdelen, of zelfs ook maar de "metalen" slede, sterk genoeg gaan zijn voor co2.
Voor de Tokyo Marui G17 (waar jou replica een goedkope kopie van is) maakt RA-Tech geloof ik co2 magazijnen.
Ombouwen dat je buks dit ook daadwerkelijk aankan is mogelijk, gaat je dan wel minimaal 3 keer zoveel kosten als wat je buks gekost heeft.
 
Offtopic:
Oddball mag ik je even in de reden vallen. Goedkoop is niet altijd duurkoop.

Ik heb ook een Army R17 en ik moet zeggen na jaren weinig problemen mee.
Alleen nu, na wat zou het zijn een jaar of 4 krijg ik precies het zelfse euvel.

Ontopic
Michel, ik heb bijna hetzelfde probleem en ben er vrijwel heel de middag meebezig geweest. Ik vermoed dat het de 
Als je het boekje erbij pakt op pagina 17 "parts list slide" gaat het volgens mij om de volgende onderdelen:
R17-20
R17-21
R17-22
R17-23

Ik denk ook dat mijn veer (r17-24) ook niet meer 'juh-van-het' is.
Ik ga opzoek naar een nieuwe muzzle dan wel een nieuw veertje.

Mocht iemand een website hebben waar dit gemakkelijk te bestellen is. Alles is welkom. Ik heb er wel 1 gevonden; alleen om nu 17 dollar neer te leggen excl. Verzending vind ik weer wat veel haha
 
Ik blijf bij mn statement, dat BigM 4 jaar met zijn buks doet is zijn mazzel, echter blijft het een feit dat de topicstarter een product heeft wat niet fatsoenlijk werkt. Dat is het contrast van de chinezen puur. Dat is wat ik bedoelde met dat de QC, afwerking e.d. bij die chinezen nogal wat te wensen over laat.
 
Oddball ok. Kwam in mijn ogen wat hard over ;-)


Maar ik heb vandaag wat zitten knutsellen en de schroef bij van de blowbackhousing strakker aangedraaid en hij blijft nu niet meer hangen.
Probeer dat eens part r17-30


Edit
mijn euvel is nu wel dat ik al het gas uit men mag. Naar buiten zie komen via de barrel. Dus we knutselen van de week weer verder
 
Bart en BigM
Bedankt voor de reactie's
Ik heb m dus nog maar 1 keer gebruikt tijdens een skirm. Hij bleef echter al halverwege de dag happeren. Ik heb m al wel schoongemaakt, maar nog niet ingespoten met silliconenspray. Werkt WD40 ook? Ik zal idd ook even naar de onderdelen kijken en hier wat aan knutselen. Ik las ergens dat het ook te maken kan hebben met de hoeveelheid gas die het magazijn afgeeft. Zal hier ook eens even wat mee proberen. Ik heb echter een nieuw magazijn er bij gehaald, maar deze kan ik op 1 of andere manier niet vullen. Lijkt wel alsof het buisje van de nippel wat scheef zit. Ik gebruik gas van 101 inc, maar heb ook van een medeairsofter WE greengas gebruikt. 
Oddball, ik snap dat je misschien niet helemaal fan bent van 'goedkope chinese spullen', maar je reactie vind ik een beetje overdreven. Volgens mij heet dit 'technische hulp' en is het niet een of ander afzeikforum. Je zult misschien gelijk hebben in de dingen die je zegt, maar ik persoonlijk heb er geen behoefte aan. Ik ben nieuw in de hele airsoft sector en trots op mijn net gekochte (voor mij dure) spullen. Ik kom hier om hulp te krijgen bij de technische mankementen van mijn replica. Ook geef ik 'summiere' info, omdat ik er simpelweg niet meer van weet. Toch bedankt, maar liever niet meer.
 
101 Gas is een zooitje troep.WD40 daar zijn de meningen over verdeeld , de een zegt dat het geen kwaad kan de andere zegt dat het rubber aantast. Ikzelf heb het nog nooit geprobeerd maar ga het ook niet proberen , ik blijf wel gewoon safe met silicone spray en olie
 
Jammer dat het vorige bericht over 101inc gas, op het oude forum staat, en ik deze dus niet terug kan vinden, maar het inderdaad. Gebruik a.u.b. geen 101 inc meuk... Ik heb er al 2 replica's problemen mee zien krijgen, en inmiddels van 4 a 5 man gehoord dat hun replica er niet goed mee werkt.


Koop dus een degelijk merk gas, en schiet er een magazijn of 8 mee leeg. Ga dan maar eens  kijken of je nog steeds problemen hebt. Je hebt kans dat wanneer de 101inc meuk er uit geschoten is, je replica net als bij BigM 4 jaar zonder problemen mee gaat. 
 
Ik vind WD40 niet goed genoeg smeren en het trekt vuil aan als een malle. De o-ringen kunnen tegen het spul als ze van NBR zijn (hoogst waarschijnlijk), maar het is beter om een flesje siliconen olie aan te schaffen dan met een gunked up replica te lopen. Als je eenmaal je olie hebt moet je het overal smeren waar bewegende delen zitten: de slede, nozzle, hamer en trekker mechanisme. Je green gas houdt de o-ringen goed gesmeerd.
 
Michel,

Jammer dat je al zoveel hebt geprobeerd.

Ik ben vanavond nog aan het rommelen geweest en nu is het alleen nog dat men slede blijft hangen en soms 2 bb's probeerd te laden.

Michel; als jij die army een keer open hebt liggen; hoeveel veren zitten erin die blowbackhouse? 1 of 2.


Ik hoop dat het aan je magazijnen ligt!

Gr

BigM (owja.. ook een Michel ;-))
 
[Off topic] heb al zo'n 5jaar een Army L85a1 zonder problemen dus ook bij mij met army geen problemen[\off topic]
 
Hallo Allen,

Thnx voor de info over 101. Zie idd dat er meer mensen erg negatief over zijn en dan heb ik het niet alleen over de lezers van dit topic. Zal binnenkort even gas van WE gaan bestellen. Hoor daar ook wel goeie verhalen over.
BigM: ik ben ook al even wezen priegelen met m'n R17. Kom er achter dat onderdeel R17-20 moeilijk over R17-27 beweegt. Goed smeren gaat hopelijk al lukken, anders word het een andere optie. Ik heb er 1 veer in zitten. Deze is trouwens erg vies, dus zal m even schoon maken. Een 2e veer zou wel passen, maar dan moet je in onderdeel R17-28 een kleine uitsparing moeten maken, lijkt niet heel schadelijk voor de rest. Het ligt iig niet aan m'n magazijn zoals ik dacht, maar moet toch wel even ander gas gaan gebruiken. Nu nog even wachten op de silicone en de olie voordat we weer verder kunnen.

Allen bedankt voor de reacties!
 
Het "beste" gas wat ik tot nu toe heb gebruikt is walther green gas.deze wordt ook door anderen aangeschreven als zeer goed.
 
Thnx Jean,
Zal m even bestellen om te kijken of ik het er mee eens ben:p
 
Nestocyl1 / rest,

Na een middag macgyver te hebben gespeeld ben ik ervan overtuigd dat het bij mij mijn veer van mijn Nozzle was/is.

Na het uitrekken / opdraaien van een balpenveer had ik de correcte breedte en lengte. Hierbij schoot mijn r17 weer; alleen niet zo heel hard, maar hij schoot nu wel door *thank god*

Dus ik heb nu nieuwe veren en een nieuwe pistonhead (nozzle e.d.) besteld bij shootercbgear.com Zodra ik meer info heb (lees men bestelling binnen heb) zal ik hem toevoegen aan het shop-forum
 
Hallo BigM en alle anderen,
Vandaag eindelijk weer de tijd gehad om bezig te gaan met mijn R17. 
Precies gedaan wat jij ook hebt gedaan BigM, maar dan met de originele veer. Hij blijft nu ook doorschieten en volgens mij met de zelfde snelheid (eerstvolgende skirm maar even meten) Aangezien ik een nieuw product heb, ga ik eerst nog niks vervangen. Kijken hoe lang hij het vol houdt. Ook heb ik t gas van Walther uitgeprobeerd. 't vult meteen al beter en vuurt prima. Thnx voor de tips allen.
 
Hi,

Ik heb inmiddels een nieuwe veer gemonteerd en dat werkte. Nadruk op "te". Ik vermoed dat het knutsellen aan o.a. de recoilveer toch wat meer schadr heeft gedaan dan ik dacht. Ik ga hem nog proberen slapper te krijgen aangezien de slede niet geheel naar achteren gaat waardoor de bb niet de kamer verlaat. Of een keer smeren :')