ares amoeba am-13

Olivier Duijvesteijn

Well-Known Member
7 jan 2019
315
36
Trophies
7
Ik heb een ares amoeba am-013 en daar zit een stock motor in waar niets op staat zodat ik geen idee heb dat als ik dat upgrade welke ik moet hebben?

als ik de motor vervang door een betere versie wat is er wat er dan precies veranderd en voelbaar is?
ik werk met 11.1 accu's weet niet of dat van belang is?
 
heb je em al een keertje tijdens een skirm uitgeprobeerd? Anders heb je zowiezo geen referentie kader na je upgrades - of een basis voor de keuzes in upgrades?

Voor het zelfde geld ben je al helemaal content met de performance out-of-the box?

Zou heb ik mijn Par mk3 out of the box gelijk laten upgraden... en hij schiet inderdaad lekker.. Maar om nu te zeggen dat hij beter schiet door de upgrades??? Geen idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
als ik de motor vervang door een betere versie wat is er wat er dan precies veranderd en voelbaar is?
ik werk met 11.1 accu's weet niet of dat van belang is?
Je kan voor de tijd je replica met de chrono meten, daarna zet je een andere motor erin en zie je het verschil in je rate of fire op de chrono.
Ligt er natuurlijk aan wat voor motor je neemt wat voor resultaat je krijgt.
upgrade HT motor met een 11.1v batterij gaat ie iedergeval stuk sneller :D maar is alleen van belang als je zelf naar een hele hoge firerate zoekt, als je gewoon wat lager of "normaal" wilt zou ik een 7.4v batterijtje doen.
zorgt ook voor minder potentiele problemen waar je tegenaan kan lopen
 
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Waarom koop je vaak een replica en denk je gelijk aan upgrade(heb nu meerdere topics voorbij zien komen)?
denk dat een motor of RoF upgrade vaak laatste is wat een replica nodig heeft..
Wat heeft een hoge rof nou voor zin? Als je zoveel balletjes nodig hebt om iets te raken kan je beter aan accuracy en skills werken. (dit is trouwens niet als aanval bedoelt maar gewoon nieuwsgierig waarom je gelijk zulke vragen stelt)
 
  • Leuk
Waarderingen: Blade
Waarom koop je vaak een replica en denk je gelijk aan upgrade(heb nu meerdere topics voorbij zien komen)?
denk dat een motor of RoF upgrade vaak laatste is wat een replica nodig heeft..
Wat heeft een hoge rof nou voor zin? Als je zoveel balletjes nodig hebt om iets te raken kan je beter aan accuracy en skills werken. (dit is trouwens niet als aanval bedoelt maar gewoon nieuwsgierig waarom je gelijk zulke vragen stelt)

Sterkere motor heeft meer te maken dan alleen RPS, daarbij als ik een squad moet uitschakelen van 5 man en ik kan dat in 25% van de tijd doen tov de stock motor dan zou ik toch wel kiezen voor de snellere motor.
 
Waarom koop je vaak een replica en denk je gelijk aan upgrade(heb nu meerdere topics voorbij zien komen)?
denk dat een motor of RoF upgrade vaak laatste is wat een replica nodig heeft..
Wat heeft een hoge rof nou voor zin? Als je zoveel balletjes nodig hebt om iets te raken kan je beter aan accuracy en skills werken. (dit is trouwens niet als aanval bedoelt maar gewoon nieuwsgierig waarom je gelijk zulke vragen stelt)

Niet 1 replica van mij is stock.... terwijl ik ze wel zo gekocht heb.

Het probleem met een massaproduct als een replica is dat de fabrikant nooit de tijd erin kan steken om ze “perfect” te maken. Zou simpelweg te duur worden.

Ben het met je eens dat een (te) hoge rof nergens goed voor is.... sterker nog meestal speel ik op semi, maar een snelle en goede triggerresponce is dan wel heel erg lekker :)

En uit de vraag blijkt (niet lullig bedoeld) dat de OP duidelijk geen idee heeft wat de invloed van de motor is op de werking van z’n replica. En dan zit hij hier wel op het juiste adres, al mis ik idd wel een beetje wat hij nu precies mist en waarom hij ervoor kiest om z’n motor te upgraden.

Mijn advies zal dan ook altijd zijn: speel met replica en ervaar wat je mist. Blind upgraden heeft alleen zin als je bijvoorbeeld uit ervaring weet dat een replica een slecht motor/barrel/airseal/etc. heeft. Weet je niet waar je precies moet beginnen kom dan hier en omschrijf wat je “mist” er zit hier zat ervaring om je in 90% van de gevallen verder te helpen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bats en victor
Waarom koop je vaak een replica en denk je gelijk aan upgrade(heb nu meerdere topics voorbij zien komen)?
denk dat een motor of RoF upgrade vaak laatste is wat een replica nodig heeft..
Wat heeft een hoge rof nou voor zin? Als je zoveel balletjes nodig hebt om iets te raken kan je beter aan accuracy en skills werken. (dit is trouwens niet als aanval bedoelt maar gewoon nieuwsgierig waarom je gelijk zulke vragen stelt)
Komt omdat ik een standaard m4 heb en daar raak ik geen pannekoek mee wil gewoon wat beters en snellers hebben nou moet ik zeggen dat deze amoeba wel rete snel is in vergelijking met mijn m4 het is alleen nu zo dat als ik thuis oefen en op auto een half magazijn leeg knal dat de trekker dan meteen vast zit? Wat kan dat zijn
 
Komt omdat ik een standaard m4 heb en daar raak ik geen pannekoek mee wil gewoon wat beters en snellers hebben nou moet ik zeggen dat deze amoeba wel rete snel is in vergelijking met mijn m4 het is alleen nu zo dat als ik thuis oefen en op auto een half magazijn leeg knal dat de trekker dan meteen vast zit? Wat kan dat zijn

Wat is de reden dat je geen pannekoek mee raakt? Wijkt je M4 te af naar links of naar rechts? of is de range niet wat je denkt/hoopt? zie je de bb's niet goed vliegen(hier had ik issues mee omdat ik bruine bb's schoot, nu overgestapt op witte)? Dropt de bb te snel?

Als je die vraag kan beantwoorden kan men hier op het forum je veel gerichter helpen... Ipv gelijk nieuwe replica te kopen kan je soms met kleine aanpassing aan je huidige onwijs veel uit halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: victor
Komt omdat ik een standaard m4 heb en daar raak ik geen pannekoek mee wil gewoon wat beters en snellers hebben nou moet ik zeggen dat deze amoeba wel rete snel is in vergelijking met mijn m4 het is alleen nu zo dat als ik thuis oefen en op auto een half magazijn leeg knal dat de trekker dan meteen vast zit? Wat kan dat zijn

Trekker vast op een Amoeba? Schoot je veel op semi?