APS DMR build

Pascal-XM

Well-Known Member
Trophies
15
Mijn project is bij het schrijven van dit topic eerst afgerond, alleen nog de 1e skirm meespelen.

Omdat ik eigenlijk alleen met mijn APS ASR Guardian's speel wilde ik hiervoor ook een DMR setup maken.
Hiervoor heb ik eerst upgrades besteld:
Lonex upgrades.jpg

1 : Lonex helical gear set
2 : Lonex TITAN A2 torque-up motor (long)
3 : Lonex anti reversal latch
4 : Lonex shim sets (voor de zekerheid 3 setjes)
5 : Lonex anti heat selector plate
6 : Lonex cylinder voor langere barrels
7 : Lonex extreme toughness poli piston
8 : Lonex silent M4 piston set
9 : Matrix meteorite 8mm bushing set
10: ASG M135 spring (voor de zekerheid ook een M125 spring mee besteld mocht deze tehard schieten)
Later nog de GATE TITAN Advanced drop-in module met MAXX CNC trigger besteld om alles af te maken.


Daarna de stock APS Silver edge extreme gearbox leeg halen.
Zo trof ik de gearbox aan tijdens het open maken. Hier was nog nooit mee geskirmd!
APS SIlveredge extreme gearbox.jpg



De gearbox volledig leeg gehaald, schoon gemaakt en de bussen erin gezet.
Hier kwam ik er ook achter dat de bevel gear niet vrij kon draaien in zijn behuizing.
Daardoor besloten om de ruimte voor de bevelgear iets bij te slijpen met de dremel tot de gear vrij kon draaien. Daarna weer netjes schoongemaakt en ook gelijk besloten om met de dremel de gearbox bij de bewegende delen de binnenkant goed te polijsten voor zo min mogelijk weerstand.
Gearbox.jpg



Nadat de gearbox schoon en spiegelglad was ben ik begonnen met het shimmen. Persoonlijk vind ik het een leuk werkje ookal ben ik er uren mee bezig omdat ik het perfect wil hebben.
Shimming.jpg



Piston set monteren. Ik weet niet of het toeval was, of dat het komt doordat ik alle upgrades van lonex had gekozen, maar de AOE was perfect toen ik alles had gemonteerd. Ik had voor de zekerheid bij Evike al silent piston sorbo pads besteld maar deze was ik niet nodig.
Piston set.jpg



Alles in op zijn plaats gezet en de gearbox weer inelkaar gedraaid. Hiervoor ben ik zelf een grote fan van het quick spring change system waardoor je de gearbox zonder veer in elkaar kunt zetten en als laatste deze achterin kunt stoppen en eventueel zo wisselen zonder de hele gearbox uit elkaar te halen.
Helaas moet je de gearbox wel in alle gevallen volledig uit de replica's halen.
Finished.jpg



Als laatste heb ik nog voor de replica een Madbull tightbore barrel met 509mm met een Maple leaf macaron 70 blue bucking en de Maple leaf Ohm nub met de ProWin M4 hopupunit. Helaas is de bucking in slechte staat dus bestel ik die binnenkort nog. Eerst FPS gemeten met de Prowin hopup, Madbull tightbore 455mm met de Modify black .25 flathop set.
De replica heb ik getest met mijn Xcortech 3200MK3 chrono met een resultaat van 483 FPS @.20... Iets tehard dus... Daarna de veer gewisseld voor de M125 met een resultaat van 445 FPS. Ik denk dat ik voor sommige velden nog een M115 veer van ASG ga bestellen omdat deze nog net over de 1,7J gaat met .30g.
Voor de eerste test ga ik naar een veld waar de max FPS voor de DMR nog op 450 fps zit dus ben benieuwd hoe de dag zal gaan.

Als iemand nog tips heeft of dat ik misschien dingen beter had kunnen doen sta ik open voor tips en tricks voor de volgende build of upgrade.
 
Laatst bewerkt:
Vanaf 1 april gaan we over op de nieuwe regels, let er dan ook op dat je vanaf dan op elk veld onder de 1.7 joule moet zitten. Als je wil zeggen dat je met 445 FPS en .2 op 1.83 joule zit en met de .3 lager dan komt dat door de te lange barrel. Over 455mm is overbodig en als je stabiele fps wilt met bijvoorbeeld .40 dan heb je veel meer aan een korte barrel. Je verliest energie en daarmee potentiële range.

Ik was zelf voor een volledig metalen rack piston gegaan, een lage ratio gear set en een relatief krachtigere motor. Lonex is leuk met namen, maar 15 TPA is een speed motor en trekt meer ampère dan een hogere TPA motor. Het zal relatief met de helicals dan weer worden gecompenseerd, maar in principe verlies je het dan weer in de duur van je cycle.
 
Bedankt voor de tips! Zal ik voor een volgende keer naar gaan kijken. En idd, ik weet dat ik vanaf 1 april 1,7J max mag hebben. Ik had trouwens alleen nog maar met .20 getest, dus weet niet of mn barrel dan telang kan zijn. Heb die 509mm nog liggen dus als de bucking binnen is even met beide testen en kijken of er veel verschil in zit.
 
Veel plaatjes met de technische stuff, maar geen 1 met de complete replica, ben je aan het teasen;)

En ook zeker chrono doen met 0.40.
Aangezien een DMR ook 0.40 mag gebruiken zullen de organisaties waarschijnlijk ook een DMR met 0.40 controleren.
 
@Twinfromhell dat is idd een heel goed idee! Ik dacht dat de chrono straks voor alle replica's met .30 zou zijn maar zoals je zegt dat ze ook .40 mogen gebruiken ga ik dat zeker ook even testen!
En voor de replica waar dit alles inmiddels in zit: De middelste. De APS ASR 115 Spyder met APS 10" guardian rail.
De bovenste (APS ASR 112 is weer terug gebracht naar een standaard 300mm innerbarrel met de standaard APS Silver edge extreme gearbox met een veer op 0,9J dus CQB waardig.
En de onderste is nog als altijd ongemodificeerd en nog met de oude APS HyBrid gearbox.

Replica.jpg
 
De eerste skirm beviel zeer goed! de DMR schoot bijna even ver als mijn geupgrade L96!
Helaas waren er ook wat minpuntjes.
* Door de (persoonlijk mooiere) APS guardian free float handguard kon de barrel alsnog milimeters bewegen waardoor er nog vrij veel verschil zat in de shots. Oplossing: De orginele APS Spyder keymod handguard met stabilisatie ring weer terug geplaatst.
* De ACOG scope ziet er gaaf uit, maar was niet praktisch. Dus deze gewisseld met een 3~9 x 40 scope (en hoewel het lijkt of de mobius camera het zicht belemmerd, was dit totaal niet het geval. Uiteindelijk heb ik de scopecam wel verplaatst naar de bovenkant van de scope omdat dat beter uit kwam met de bekabeling.
* Eerste helft van de dag gespeeld met de setting zonder sniper delay. Maar door soms toch wat te triggerhappy te zijn geweest kreeg ik af en toe een misfeed. In de pauze de GATE aangepast met 0,5sec. sniper delay en daarna schoot de DMR perfect!
* Als laatste "looks" upgrade toch eerst een AR10 magazijn besteld om te kijken hoe deze feed en schiet. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad en hopelijk binnenkort echt testen op het veld. Als ze een succes zijn ga ik er geheid meer bestellen voor de DMR!

Replica (2).jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: RG.
Terug
Bovenaan