APS ASR116 E.B.B. e.a.

Goed om te horen dat er meer mensen APS proberen.
Ik heb zelf in 2016 de ASR112 en ASR110 gekocht en in 2018 de 115 spyder. De eersten hadden beide de HyBrid gearbox, beiden gedowngraded bij taiwangun in de fps tijd en beide op 330fps, en heb er HEEL VEEL mee gespeeld zonder probleem met mijn 8fields NiMh op 9.6V.

Een klein voorbeeldje: De 112 was m'n main en de 110 m'n uitleen en backup. beide dus in 2016 gekocht en de 112 heb ik elk weekend op 2 velden, of een vol weekend bij Bunkerhill gespeeld. uiteindelijk na ongeveer een jaar de barrel setup gewisseld (madbull barrel, prowin hop eerste generatie met de modify flathop), en toen pas de EBB plate eraf gehaald. Daarna nog dik een jaar of anderhalf mee gespeeld tot de pin bij de trigger unit (die de connectoren tegenhield) af brak waarna ik over ben gestapt op de Gate titan advanced unit met maxx trigger die het tot voor kort goed deed maar zit een projectje aan te komen, meer komt straks.

De Spyder heb ik nieuw met ingebouwde gate uit duitsland gehaald, wilde er immers een DMR van maken dus single only. Daarna zonder geschoten de gearbox open gehaald en volledig lonex geüpgraded. Helaas pasten de Lonex helical gears niet goed dus de gear ruimte iets opgeslepen met een dremel en de plekken van de gears nog weer extra gepolijst. Ook een non blowback plate gemonteerd en alles opgebouwd. Deze doet het nog steeds goed, eerst met de M125 veer op 445/450fps en nu met de M115 op 1,58~/1,64~ joule. Dat samen met m'n Edgi 6.01 - 455mm barrel en m'n Prowin hop met maple leaf macaron blue en omega nub (wil nog over op de MAXX hop) schiet de dmr kaarsrecht en de mensen die ik hem heb uitgeleend zijn er echt positief verbaasd over! Verder de gearbox af en toe nog open gehad om te kijken of er zwakke plekken of scheurtjes begonnen of te zien zijn maar alles lijkt nog net zo als de dag dat ik hem voor het eerst gemonteerd heb.

Dan nu project ASR 112. Dit is mijn favorite, lekker compact en heeft MIJ nog nooit echt in de steek gelaten... tot ik hem aan m'n broertje heb uitgeleend toen ik zelf marshall was op Assen. Uiteindelijk na 4 jaar is de anti reversal latch afgeknapt. M'n broertje kwam naar me toe dat de replica alleen maar full auto wilde dus legde hem voor de zekerheid al aan de kant en gaf hem weer de (nog steeds sinds 2016 full stock) ASR 110 met EBB plate nog werkend.
Na thuis ontleden van de 112 was dus blijkbaar de anti reversal latch eruit geklapt waardoor de gears vrij konden draaien. Na 4 jaar (1 jaar minimaal gespeeld) vind ik dat best verrekte netjes, vooral na alles wat ik ermee heb meegemaakt. dus nu een full overhaul. Dit keer een nieuwe silveredge extreme gearbox gekocht en weer full lonex upgrade (dit maal een high speed). En uiteindelijk ook wat aan het uiterlijk veranderd met de honeybadger stock van de Phantom extremis. Uiteindelijk komt er denk ik binnenkort ook nog een Phantom extremis MK6 omdat ze zo gaaf zijn! Hopelijk is mijn ervaring het zelfde als met al m'n andere APS rifles. Persoonlijk zou ik geen andere M4 willen, maar dat is mijn mening/ervaring.
 
Laatst bewerkt: