APS ASR116 E.B.B. e.a.

Morgen 2 juli ben ik met mijn ASR116 bij RSL.
Ik heb er een Mapple Leaf monster bucking en concaaf nub ingezet en er al proef mee geschoten.
Exacte afstand weet ik nog niet maar achterlijk ver.
Geweldige rubbers die Mapple Leaf op de markt gooit.:cool:

Morgenavond kom ik wederom met een belevings rapport.;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutchvader
Zo,tis inmiddels s'avonds 2 juli en ik ben net een paar uurtjes tuis van RSL.
We waren met een kleine groep van 44 man.
Dat speelde heel erg lekker gek genoeg.:)

De ochtend met mijn geupgrade G36c gespeeld en de middag met de ASR116.
De afstelling van de hop-up van de ASR is nu wel erg gevoelig.
1 klein beetje een stukje het hop-up wieltje verdraaien resulteert in te veel hop of in geen hop at all.
Het is dus een heel gedoe om hem af te stellen en ik was er best lang mee bezig.
Ook omdat deze rubbers een inschiet periode schijnen nodig te hebben.
Maar toen hij eenmaal perfect stond had ik ook wel een metertje of 65 bereik met hem.
Das globaal genomen met stappen van een meter per keer uitgemeten en dan schieten op bijv.een metalen plaat.:cool:

De blowback geeft nog geen problemen en ik schiet best wel vaak single shot.
Trigger rea is vlot te noemen met de 9.6V NiMH die ik erin gebruik.
Epische momenten meegemaakt met die gun vandaag.
Wat ben ik,(tot nog toe dan),onwijs blij met dit apparaat.:D
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle Schiks
De dag na het epische weekend BH waarin officieel de SFRT definitief verslagen is.
De APS ASR 116 op de zaterdag gebruikt.
Blijkt nu dat er een lichte afwijking in de trajectorie van mijn BB's zit naar rechts toe.
Ik vermoed dat de bucking niet helemaal recht zit of dat de nub schuin zit.
Wat opviel was dat de batterij na 1 dag veel single shot vuren leeg bleek te zijn.
Dat ga ik in de gaten houden want APS beweert een langere batterij duur te hebben door de Silver Edge gearboxen te polijsten voor minder weerstand van de bewegende delen.:rolleyes:

Verder op de zondag met mijn UMP gespeeld en daar zag ik al gauw een betere acuratie en range ten opzichte van de APS.
Dat is opvallend want zoals eerder beschreven zit er een dure Monsterbucking en concaaf nub van Mapple Leaf in de APS en een standaard 6.04 precission barrel.
In de UMP zit een Tornado 6.03 precission barrel in combinatie met een Aimsport 65 graden bucking en een H-nub.
Dus dat is voor mij verbazend dat die UMP mijn M4 eruit schiet.
N.B.,de batterij van mijn UMP is nog lang niet leeg en op de zondag veel meer BB's verschoten dan op de zaterdag.o_O
 
Kleintje update op vorige bericht; Het was inderdaad de bucking die scheef zat .:confused:
Is nu (hopelijk) verholpen.o_O
 
Zo,weer een B.H.verder en de ASR 116 gedraagt zich voorbeeldig.
Ik heb er geen omkijken naar.
Wel heb ik er een nieuw stukje rubber ingeplakt waar de bolt de upper raakt bij de blowback.
Ik zet ondertussen ook vraagtekens bij de beloofde lagere weerstand van de electronica in de ASR116.
Ik kan er geen hele dag mee spelen op een 9.6V NiMH op single shot.
Full auto gaat hij (uiteraard) wel een hele dag mee.
Ik heb een zwarte streep over de gearbox geverfd om de zilveren streep tussen de upper en lower receiver te maskeren.
En een alu blokje op de top rail gemonteerd om de keymod rail steun te geven.
Deze zit namelijk alleen aan de onderkant van de keymod rail vast met 2 inbus boutjes en aan de bovenkant begon hij al wat te kieren onder het gewicht.

SAM_3783 - Copy.JPG


Ook heb ik ,net als bij de APS ASR115 van mijn vrouw,een ringetje geplaatst tussen de upper en lower receiver om de speling eruit te halen.
Verder nog wat kleine cosmetische puntjes aangepakt zoals de extra ris rails op de zijkanten terug gemonteerd en de (plastic) iron sights.
 
Plastic iron sights xD
Mag je ze dan ook plastic sights noemen?

Maar leuk dat hij het zo goed doet! ^^
 
Mwah,ik heb wel mijn eerste kritiekpuntje bij deze replica.
Het veertje dat mijn bolt terug moet laten komen is gebroken.
Nu heb ik dus geen blowback meer. :rolleyes:

Van De APS ASR 115 van mijn vrouw is de bodypin eruit gegaan en in het zand van BH verdwenen. o_O

De eerste tekenen van ongenoegen beginnen aan de horizon op te doemen. :confused:
 
Ik heb nog wel een veertje voor je, @Vladimir bij mij was ie ook gebroken, voordat ik het onklaar maakte, en heb ik wat reserve onderdelen besteld bij aps..
 
  • Leuk
Waarderingen: lotte
Hartelijk dank voor de onderdelen.
Ben er errug blijt mee.:):):)

De afgelopen 2 maanden helaas niet kunnen skirmen helaas.:(
Dus de APS,jes hebben niet hoeven presteren.
Maar daar gaat de komende maand verandering in komen als wij naar Gasselte afreizen.:D
 
  • Leuk
Waarderingen: campesteijn
Gasselte is ondertussen alweer verleden jaar en de ASR116 is meegeweest en deed zijn ding uitstekend.
Iets wat ik niet van de magazijnen kon zeggen.

Mijn eigen schuld; ik had ze vrijdag avond al gevuld en de zaterdag er niet mee gespeeld.:rolleyes:
Zondag pas de ASR116 mee het veld in en naarmate de mag's leger raakten begon ik last te krijgen van misfeeds.
De veren waren lam.o_O
Thuis de 8 mags uit elkaar gehaald en ingespoten met siliconen olie en de veren uitgerekt.
Als het goed is doen ze nu weer hun best om zonder misfeeds leeg te raken.:D

Tot zover dus geen klachten over de APS ASR116 behalve dan het veertje van de blowback.
APS heeft hier mijn inziens een knappe replica voor een redelijke prijs op de markt gegooid die er qua looks wezen mag.:cool:

IMG_2123.JPG


Binnenkort volgt hier een filmpje over het uit elkaar halen voor de eerste keer van de gearbox en ga ik alle onderdelen ervan kritisch inspecteren.:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Pascal-XM en Camilo
Vandaag 1 van de magazijnen van mijn vrouw haar ASP ACP601 pistool "gerepareerd".
Beetje siliconen olie erin gespoten en klaar,weer helemaal gasdicht.

aps-acp-pistol-typhon-facelift-acp601tp-co2-airsoft.jpg


Dit is een voorbeeld plaatje die ik van het web heb afgeplukt.
De magazijnen zijn wel aan de dure kant maar blijken erg goed te functioneren.
Net ermee geschoten en is aardig accuraat maar minder dan een AEP vanwege de toch wel pittige blowback van de ACP.
Wel veel meer realistisch dan een AEP natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pascal-XM en Camilo
20 maart komt eraan,20 maart vorig jaar werd de ASR116 bij mij afgeleverd.
Nog even geduld beste beeldbuis bewonderaars en dan gaat hij uit elkaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lockheed
Ik heb meer tijd nodig voor de edittng van de review.o_O
Ik heb ontzettende ruzie met Windows Moviemaker. :mad:
Mijn excuses voor deze vertraging. :oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Wil ik mijn film review uploaden,krijg ik dit.

De volgende fout is opgetreden:
Het geüploade bestand heeft geen toegestane extensie.

Ik ben er nu wel ff helemaal klaar mee.
"PFFF"
 
misschien uploaden bij youtube een optie?
(of probeerde je dat)