APS ASR116 E.B.B. e.a.

Vladimir

Amor Vincit Omnia
23 mei 2014
1.708
974
Trophies
24
Omdat er nogal wat negatieve geluiden te horen zijn op het web over de kwaliteit van de gearboxen van APS maar ook overdreven positieve,ga ik een review maken van mijn ASR 116 en over een heel jaar kijken naar hoe de gearbox en ook de rest van deze replica zich houd.

SAM_3557 - Copy.JPG


Waarom precies een jaar?
Wel,dat is de garantieperiode.
Gaat hij daarna alsnog stuk dan post ik dat alsnog maar als de gearbox inderdaad slecht is dan is hij binnen het jaar al aan de beurt vermoed ik.

Ik laat de gearbox dus nu nog 11 maanden helemaal met rust.
Wel heb ik een rubberen rand in de upper receiver gelijmd op het punt waar de bolt anders vol op het metaal van de upper knalt.

SAM_3576 - Copy.JPG


Dit om het geluid te verbeteren want klonk erg blikkerig en ook om wat onnodige stress van de gearbox af te halen.
Ik ben benieuwd of en hoelang dit stukje rubber heel blijft.

Er staat ook e.a. in deze topic titel.
Wij hebben namelijk 3 APS producten in huis.
Deze ASR,een AUG en een ACP (action compact pistol).
Ook deze replica's ga ik tegen het licht houden om zo tot een gedegen en zo objectief mogelijk totaalplaatje te komen over het merk APS.

Die AUG is ondertussen al ruim een jaar in de familie en heeft tot nu toe nog geen steken laten vallen.
Maar hij heeft dan ook geen E.B.B.

SAM_2008 - Copy.JPG


Het pistool is echter pas rond de kerst binnen gekomen en heeft nog maar 1 skirm gezien.
Schiet errug lekkahhh volgens mijn vrouw.
Wel kiest APS voor een bijzondere manier van Co2 patronen plaatsen.
Ze gaan er omgekeerd in t.o.v."gewone" Co2 magazijnen.

SAM_3520 - Copy.JPG


Ben je dus in de markt voor een nieuwe replica en vind je de modellen van APS net zo vet als ik,hou dan dit topic in de gaten.
Ik kwam er vandaag bovendien achter na het kijken van de laatste Transformers film dat de film bol staat met de modellen van APS tot en met de Mantis racegun aan toe.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Pascal-XM, husky en Jan
Leuk dat je dit voor ons wilt doen.

Even over de ebb functie. Voegt dit wat toe aan de beleving of is het een overbodige functie?
 
Het blowback systeem zou eigenlijk blowfront systeem moeten heten en wat betreft de kick zeg ik; totaal overbodig.
Maar ik wil wel het heen en weer bewegen van de bolt behouden.
Dat vind ik wel cool om te zien gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pascal-XM en Rick191
Leuk Vladimir! Goed experiment ^_^
 
Ben erg benieuwd Vladimir!
Zelf heb ik twee replica's van APS met datzelfde EBB systeem, meteen eraf gehaald, want (bij mijn systeem) het is slechts een metalen plaatje wat achter je piston hangt en zo een lichte trilling veroorzaakt en meteen, gratis en voor niks, je piston aan gort helpt. Gelukkig zijn deze replica's ook zonder EBB zeer de moeite waard. ;)
 
Ik heb ook een aps gehad met EBB en ik heb het er ook gelijk uitgesloopt. Onnodige stress op de gearbox. Verder zijn het best aardige aparaten op de gearbox indeling na. Vond ik allemaal erg krap.
 
Aps heeft net ff smallere bodies en dus ook gearboxen.. bij mijn asr110 is er best wat moeite in het hardwiren van de ascu gaan zitten
 
Leuk topic! Ik heb onlangs nog een APS ASK209 gearbox open gehaald en vond de standaard onderdelen best goed! De airseal was keurig maar de piston en shimming waren van matige kwaliteit. De plastic tanden van de piston waren al aardig aangetast na 6-7 skirms. Ik heb er onlangs een 13:1 gearset, SHS piston, GATE mosfet ingebouwd en de blowback verwijderd. Het is nu echt een topreplica! Hopelijk heb jij net zo veel plezier van jouw APS :)
 
Leuk topic! Ik heb onlangs nog een APS ASK209 gearbox open gehaald en vond de standaard onderdelen best goed! De airseal was keurig maar de piston en shimming waren van matige kwaliteit. De plastic tanden van de piston waren al aardig aangetast na 6-7 skirms. Ik heb er onlangs een 13:1 gearset, SHS piston, GATE mosfet ingebouwd en de blowback verwijderd. Het is nu echt een topreplica! Hopelijk heb jij net zo veel plezier van jouw APS :)

Gaat helemaal lukken.
Ik heb nog een Madbull XP02 piston liggen met metalen tandjes.
Mocht de standaard piston gestript worden dan gaat die Madbull erin.
Zit in jouw APS ook een Silver Edge gearbox of is het de z.g.hybride gearbox?
 
Gaat helemaal lukken.
Ik heb nog een Madbull XP02 piston liggen met metalen tandjes.
Mocht de standaard piston gestript worden dan gaat die Madbull erin.
Zit in jouw APS ook een Silver Edge gearbox of is het de z.g.hybride gearbox?

Het is de replica van een maat, ik heb hem alleen de upgrades gedaan. Volgens Taiwangun is het een hybride gearbox. Misschien heeft de silveredge standaard een full metal piston?
 
Volgens mij niet.
Maar ik maak hem pas open als hij uit de garantie is.
Das nog zo'n 11 maanden wachten.
Gaat hij voor die tijd de geest geven dan gaat hij retour Polen.
Na die garantieperiode gaat er wel wat veranderen intern.
Deans,die Maffe stier zuigert,E&L silent piston head en cilinderhead en een mosfet.
 
En APS nr. 4 is van de week gearriveerd.
Mijn lieve vrouw kon t blijkbaar niet verteren dat ik een coolere replica dan haar had en heeft dus maar de ASR115 multicammo voor haarzelf aangeschaft. :rolleyes:
Ook die neem ik mee in dit review verhaal.
Word vervolgd. :cool:
 
Dat doet mijn vrouw nou nooit...Bij ons geen strijd wie de coolste replica heeft. Wel als er weer een replica moet komen.. Verder heb ik niets te klagen hoor! Leuk item, Succes Vladimir
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir
SAM_3602 - Copy.JPG


Hier de 2 ASR-etjes bij elkaar.
Weird wat dat slangenhuidbehang net de foto doet.o_O

Ik zie nu wel dat ik wat aan het glimmen van de accu moet gaan doen.
En een puntje wat mij gelijk opviel bij de APS links,de ASR115,is de speling tussen upper en lower receiver.
Die was echt te groot maar makkelijk op te losse door een dun metalen ringetje te plaatsen tussen de 2 bevestigingspunten voor de bodypin.

SAM_3608.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: Guido van Malde
Morgen,zondag 4 juni,de vuurdoop voor de beide ASR-etjes bij VA.
Ik ben erg benieuwd naar de prestaties van beide replica's.
De bevindingen worden zondagavond met gullie gedeeld.
 
Ze zien er beide uit om in te lijsten en op te hangen. Ben benieuwd naar je review
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir
O.K. Vandaag bij V.A.een te gekke dag gehad met mijn vrouw en zwager.:)
Die laatste was voor het eerst mee en die heeft genoten samen met mijn G36c.
En ik heb dolle pret gehad met mijn APS ASR116.
Wat een bereik! :D

Heel leuk om een splinternieuwe replica zo goed uit de verf te zien komen op zijn eerste skirm.
Geen misfeeds,geen haperingen maar gewoon onbezorgd knallen.
Het rubbertje dat ik voor de bolt heb geplakt bewijst zijn meerwaarde door een veel mooier en minder metalig geluid.
En in combinatie met de silencer is het helemaal prettig om naar het gehele mechaniek te luisteren.

Helaas was het bij Lotte haar APS ASR115 niet allemaal hosanna.:(
Ik kreeg de hop-up niet zo mooi afgesteld als bij mijn ASR.o_O
Het bereik scheelde zomaar een dikke 10 meter.
Verder speelde hij wel lekker en probleemloos.
Maar ook bij die replica kan de soundbeleving beter.:confused:
Dus ga ik hetzelfde recept toepassen op die APS als op de mijne.
Rubbertje en silencer.

En ik heb nog 2 Aimsport 65 graden buckings met 2 H-nubs van Element liggen voor beide ASR-etjes.
Voor beter bereik! :cool:

SAM_3611 - Copy.JPG
 
Laatst bewerkt: