antifog oplossing die wel werkt???

Hessel

Well-Known Member
16 nov 2017
239
32
Trophies
8
hi vraagje heeft er iemand een antifog oplossing die wel werkt?o_O ben al een tijdje opzoek. ik hoor het graag groet Hessel:cool:
 
Weet niet of je goggles draagt of een bril, maar ik sprak een airsofter op het veld in volledige ghillie die er zelf wat op gemaakt hadden en ik was goed overtuigd. Hij had goggles met daarin een mini-fan. Er bestaan een aantal goggles die dat standaard hebben, maar die waren volgens hem niet echt houdbaar. Bovendien zijn die fans meestal toch nog wel bulky. Er zat echt een hele kleine fan in van een paar millimeter bij een paar millimeter, mooi weggewerkt in het frame en met een heel klein accutje welke je vrijwel overal kon plaatsen/hangen. Zelfs in de zomer besloeg er bij hem helemaal niks. Lijkt me echt wel heerlijk :D

Beetje dit principe, alleen dan echt strak weggewerkt in het frame:

 
Ik zocht ook een oplossing hiervoor en ik kwam uit op een helm van WARQ, is een complete helm met lens en mesh gedeelte voor je mond. Is wel aan de prijs maar ikzelf wil niet meer anders. Complete bescherming van je hoofd en hoe warm het ook is deze beslaat niet.
 

Bijlagen

  • F4AC7D7C-14F7-4410-A787-D2730B95ECA4.jpeg
    F4AC7D7C-14F7-4410-A787-D2730B95ECA4.jpeg
    691,5 KB · Weergaven: 568
passieve ventilatie
goggle: bolle x810

actieve ventilatie
exfog: https://exfog.com/

heb zelf het idee dat als je eenmaal begint met anti fog middeltjes (spray of doekjes) je bezig blijft. Net alsof je de anti-fog laag op de lens aantast...
 
heb zelf het idee dat als je eenmaal begint met anti fog middeltjes (spray of doekjes) je bezig blijft. Net alsof je de anti-fog laag op de lens aantast...

Dat gevoel heb ik ook. Ik had een mooie bril maar het glas werd helemaal dof en was ook niet meer gewoon transparant te krijgen door een antifog middeltje. Eeuwig zonde.
 
Afgelopen Zaterdag mijn eerste skirm dit jaar bij RSL Assendelft en voor de eerste x in de bijna 4 jaar dat ik airsoft 100% fogvrij .
Ik heb ESS Profile NVG goggles en een mich helm waar ik 2 ventilatortjes heb ingebouwd , tuurlijk je hoopt dat het werkt maar zo goed ....nou ja het was nog geen 30 graden maar toch .

Nooit meer iets anders

Robin
 
Ik heb een bril van taiwangun, merk: edge.

Voldoet meer dan nodig aan alle keurmerken (ballistic rated). Bril overleeft zelfs een schot hagel. En die beslaat werkelijk waar nooit. Indoor niet, onder mn ghillie niet, bij 30 graden buiten niet. Is echt een top bril!

Kost slechts 3 of 4 tientjes! Alleen schoonmaken met water of een stukje stof anders gaat die wel beslaan!
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Ik weet niet of dit high tech genoeg is, maar je bril inspuiten met dreft en water combi. Kijk even naar de juiste samenstelling dreft, maar dan slaat deze niet meer aan. En dreft tast je bril ook niet aan, zolang het niet met schuurpapier uitwrijft. Als je bril niet tegen schoonmaken kan met dreft, ligt het aan de qualiteit van je bril. Hij moet toch soms echt gereinigd worden. Scheerschuim werkt trouwens ook, maar dat is hier bij sommige nog niet van toepassing.

Even kijkend naar bronbestrijding: Aanlaaien van je bril draait trouwens allemaal om dat de warmte wel achter je glas komt van onderen, maar niet weg kan langs boven. Dus of je sluit hem boven en onder af (goggles) of je zorgt voor goede ventilatie boven en onder. Waarbij ik een ventilator wel wat extreem vind. Beter kan je kijken naar je ademtechniek (geen bullshit :D), goede kwaliteit bril en schoonhouden/maken met dreft. Voor alles met foam (goggles/masks) nog een laatste tip voor de zweters (zoals ik). Zorg voor een tweede goggle/mask dat je soms kan wisselen en laten drogen. Sowieso is een tweede bril geen overbodige luxe.

Ervaring: 15 jaar veiligheidsbrillen/maskers dragen voor werk en hobby's. ik heb meerdere veiligheidsbrillen via werk (el cheapo) al gehad, volgelaatsmaskers in besloten ruimtes, veiligheidsbrillen voor airsoft (el expensivo) en meerdere paintball maskers die niet aanslaan zolang je ze goed schoon houdt.
 
wat voor de 1 werkt werkt voor de ander niet , ventilator extreem ? als het werkt dan werkt het , ik zag zaterdag ook weer de hele dag mensen met een doekje onder hun bril wrijven om nog maar wat te kunnen zien , geen centje last de hele dag dan maar zo'n (extreme) maatregel hahaha

En letten op je ademtechniek ? ja hoor dat helpt bij 25+ graden :rolleyes:
 
/OFF TOPIC

Leuk dat ik zo'n verhaal typ en reactie krijg op het "niet bullshit" gedeelte. :p

Dus jullie zijn het wel eens met het dreftwater proberen? Je pakt zo een plantenspuit van een euro en vult deze met de juiste samenstelling en je sprayed deze er lekker op alssie vuil is. Geen keukenrol of WC papier!!!! Maar microvezeldoekjes of andere niet bijtende doekjes.

A spray a day, keeps the fog away!


Nou, daar gaan we; ademtechniek.

ik zag zaterdag ook weer de hele dag mensen met een doekje onder hun bril wrijven om nog maar wat te kunnen zien , geen centje last de hele dag dan maar zo'n (extreme) maatregel hahaha

Ook geen centje last van zonder dat gezoem rond men hoofd. ;)

En letten op je ademtechniek ? ja hoor dat helpt bij 25+ graden :rolleyes:

Je weet toch wel dat er nog een hele wereld buiten dit koude kikkerlandje is, waar ze ook sporten/werken met brillen en waar het toch wel wat vaker 25+ graden wordt? :rolleyes:

De meeste spelers zijn blij dat ze uberhaupt nog kunnen ademen na een sprintje van 40 meter terwijl je beschoten wordt, laat staan dat je nog moet nadenken over je ademtechniek xD

Dat klopt helaas, maar doe er dan wat aan. Niets is slechter voor je lichaam dan permanent in ruststand zijn en dan ineens een weekend (actief) te gaan airsoften. Als jij 2 keer per week gaat hardlopen/fietsen/zwemmen om beter te kunnen airsoften, dan zouden ineens wat meer ouders/vriendinnen/vrouwen positiever zijn of wat het nou kost en wat het nut er van is. :D

EN!

Jezelf correct leren ademen via mond & neus is:
-Meer stealth
-Meer gratis

Dat is toch perfect?

/OFF TOPIC
 
  • Leuk
Waarderingen: Bats
Geen gezoem van mijn ventilatortjes(lager voltage dan nodig) , verders Dreft producten en ander soorten schuim kunnen je anti-fog coating beschadigen , ligt er ook aan welk glas of goggle je gebruikt er word afgeraden bij mijn goggles zeep producten te gebruiken , alleen water in combinatie met een microvezel doekje .


Verder ben ik het met je eens dat regelmatig sporten enorm kan helpen .


Robin
 
verders Dreft producten en ander soorten schuim kunnen je anti-fog coating beschadigen

Robin

Dan geldt dit alleen voor alle lenzen zonder anti-fog coating. Ik vind die hele anti-fog laag, sprays, wipes, etc een overpriced iets, dat maar beperkt werkt. Zeker voor mensen die aardig zweten. Als je weet wat het veroorzaakt, kun je er rekening mee houden.

Zorg er voor dat je bril niet over je meshguard zit, maar er achter.
Als je stilstaat, probeer door je neus uit te ademen.
Sluit de bovenkant van je bril niet af met bijv. een beanie, maar laat wat ruimte over.
Zet de bril niet tegen je wenkbrauwen aan, maar laat net wat ruimte (watch out for bb space!)
Als je goggles/mask hebt, neem er 2 en laat ze drogen als het foam doorweekt is.

Hiermee vang je al veel fogging up af.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Overpriced zeker , heb mijn Ess goggle ook 2 de hands kunnen kopen anders was het mij ook te duur , die overige tips helpen inderdaad .
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
De discussie die hier gaande is over anti-fog middeltjes welke de anti-fog laag van de bril aantasten is natuurlijk best wel aardige onzin, dat komt er gewoon op neer dat de anti-fog laag en jouw anti-fog middel elkaar bijten, dus met andere woorden heb je niet helemaal goed opgelet bij het aanschaffen van óf de bril, of het anti-fog middel.

Ben er zelf ook mee de mist in gegaan met een TTD bril, waar ik toen op een gegeven moment Nuprol Anti-fog op ben gaan spuiten omdat de anti-fog laag die er vanuit de fabriek op zat een beetje op was. Na 3 keer de anti-fog van Nuprol aangebracht te hebben werd mijn lens opeens heel wazig en kon ik er amper nog wat door zien, terug geweest naar de shop waar ik hem vandaan had gehaald, verhaal uitgelegd. Blijkt dat er verschillende anti-fog lagen bestaan en verschillende anti-fog middeltjes. Toen een anti-fog middel meegekregen van TTD zelf (zelfde merk als de bril) en sindsdien nooit meer proberen ervaren.
 
De discussie die hier gaande is over anti-fog middeltjes welke de anti-fog laag van de bril aantasten is natuurlijk best wel aardige onzin, dat komt er gewoon op neer dat de anti-fog laag en jouw anti-fog middel elkaar bijten, dus met andere woorden heb je niet helemaal goed opgelet bij het aanschaffen van óf de bril, of het anti-fog middel.
B

Het grappige is ook dat die hele anti-fog scene, een grote scam is. Ga jij naar mensen kijken die deze gear nodig hebben voor werk, dan wordt er niet gerommeld met anti-fog middeltjes.

Beste anti-fog: speeksel, dreft, tandpasta, scheerschuim. Alles wat een soort film achterlaat op je lens.

Dit i.c.m. cheapie werkbrillen, slaan ze nooit aan. En dat is in de hitte op een klus, met zweet dat je uit men onderbroek kan wringen.

thumbnail_IMG_3180.jpg


Dus als jouw fancie airsoft goggle/bril toch aanslaat:

Zorg er voor dat je bril niet over je meshguard zit, maar er achter.
Als je stilstaat, probeer door je neus uit te ademen.
Sluit de bovenkant van je bril niet af met bijv. een beanie, maar laat wat ruimte over.
Zet de bril niet tegen je wenkbrauwen aan, maar laat net wat ruimte (watch out for bb space!)
Als je goggles/mask hebt, neem er 2 en laat ze drogen als het foam doorweekt is.

&

Beste anti-fog: speeksel, dreft, tandpasta, scheerschuim. Alles wat een soort film achterlaat op je lens.


Helemaal gratis.


Kleine disclaimer: Als jouw bril toch een of andere anti-fog laag heeft, kan ik niet zeggen wat bovenstaande middelen doen met jouw bril. @Prinzie @Robin2k7
 
Het grappige is ook dat die hele anti-fog scene, een grote scam is. Ga jij naar mensen kijken die deze gear nodig hebben voor werk, dan wordt er niet gerommeld met anti-fog middeltjes.

Beste anti-fog: speeksel, dreft, tandpasta, scheerschuim. Alles wat een soort film achterlaat op je lens.

Dit i.c.m. cheapie werkbrillen, slaan ze nooit aan. En dat is in de hitte op een klus, met zweet dat je uit men onderbroek kan wringen.

Bekijk bijlage 2388

Dus als jouw fancie airsoft goggle/bril toch aanslaat:

Zorg er voor dat je bril niet over je meshguard zit, maar er achter.
Als je stilstaat, probeer door je neus uit te ademen.
Sluit de bovenkant van je bril niet af met bijv. een beanie, maar laat wat ruimte over.
Zet de bril niet tegen je wenkbrauwen aan, maar laat net wat ruimte (watch out for bb space!)
Als je goggles/mask hebt, neem er 2 en laat ze drogen als het foam doorweekt is.

&

Beste anti-fog: speeksel, dreft, tandpasta, scheerschuim. Alles wat een soort film achterlaat op je lens.


Helemaal gratis.

Een grote scam ben ik niet helemaal met je eens, het is namelijk zo dat anti-fog ook gewoon zorgt voor een soort van film op je lens. Zolang je maar de juiste anti-fog gebruikt welke geschikt is voor de juiste anti-fog laag welke er op jouw bril zit. Tips die je verder geeft zijn wel zeker handig en toepasbaar, ik zelf pas deze tips ook bijna allemaal toe.
 
Ik gebruik zelf nuprol anitofog werkt perfect tegen beslaan zelfs als de zweetdruppels op het glas zitten beslaat hij niet. Zonder dat spul beslaat hij in 5 a 10 min dus ik ben er wel tevreden mee
 
Laatst bewerkt:
Als dreft een antifog coating aantast dan is het uberhaupt een slecht product. Sorry maar dat is echt de grootste onzin ooit.

Voor de rest zie ik niet waarom men zo moeilijk doet als iemand erop wijst dat een goede conditie en methode van adem halen bij kan dragen aan minder foging. Je zou ipv zo zuur te doen (want dat mogen wij ook nooit doen) het ook als iets positiefs zien en je hoeft er dan nog niet eens gebruik van te maken.

Daarbij ben ik het met dodgy eens als je het gemiddelde volk ziet lopen op skirms houden die een x00m sprint nog niet vol, maar wel allemaal stoer doen en lekker hun peukie roken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy