Andere Hobby's

het is geen hobby meer maar dit was een hobby die ik deed:
2l8c8cz.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: BRM
mijn andere hobby is Fotografie al begint dat steeds meer uit de hand te lopen in de vorm van een eigen BTW nr en klussen aannemen, maar dat is alleen maar positief! Fotografeer vooral op evenementen en feesten, daarnaast ook voor www.112hm.nl en ben ik aangesloten bij een onafhankelijk persbureau. overige foto's te vinden op facebook.com/nielschristiaanfotografie
_DSC3131.jpg
 
Buiten airsoft schiet ik ook wel ns met wat anders....de camera. Ben met enige regelmaat wel in het duingebied van Oost voorne te vinden opzoek naar het moois wat onze natuur te bieden heeft. Hier een mooi voorbeeld daarvan. Zo staat de bosuil nogsteeds op mn lijstje om op de foto te krijgen...overdag dan. Alleen laten ze zich niet makkelijk zien helaas.
 

Bijlagen

  • CropperOutput62248264.jpg
    CropperOutput62248264.jpg
    28,3 KB · Weergaven: 700
  • Leuk
Waarderingen: Joris en Robin2k7
Hey iedereen!

Ik zag net dat dit topic bestaat! Ik zelf heb ook een best bijzondere hobby denk ik, namelijk:

Zweefvliegen! Dus lekker rondvliegen zonder motor, dus lekker stil en goedkoop! Veel mensen denken vaak dat je daarom dus ook amper kan vliegen, maar dat klopt niet helemaal. Op goede dagen worden er toch enorm grote afstanden gevlogen. Mijn record staat op 3 uur en 23 minuten en 170KM. Dat zijn nog geen hele extreme voorbeelden, maar voor mij wel. Het is namelijk redelijk vermoeiend :p

Hierbij een aantal fotos!

Deze foto is genomen door een maat van mij. We waren samen in duitsland op pad gegaan op een enorm goede dag. Ongeveer de volledige 3 uur op deze manier langs elkaar gevlogen. Een enorm gave ervaring!

Zweefvliegen_1.jpg



Bij deze foto was ik met een vriend in het zelfde vliegtuig op pad gegaan. Dat praat namelijk een stukje makkelijker, en er was geen ander vliegtuig beschikbaar :p Bij deze vlucht kwamen we ondertussen de duitste nationaal kampioenschappen tegen. (Dat mag want de lucht is van iedereen) Dus daar waren we lekker mee meegevlogen, en zo een mooi stukje gevlogen met enorm veel vliegtuigen om ons heen.
Dit is de logfile van de vlucht: Daar kan je de hoogte enz. enz. zien: https://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/flightinfo.html?flightId=1178926529

zweefvliegen_3.jpg


Hier is nog een filmpje van gemaakt: https://www.facebook.com/niels.hoffland/videos/vb.100002499033261/1104076803018944/?type=3

Verder heb ik nog een filmpje zelf gemaakt met een GoPro op mijn hoofd gemonteerd. Dit was een kort lokaal vluchtje om de camera te testen, toch zijn de beelden mooi om naar te kijken! (Skip naar: 2:00 en daarna naar 6:00 voor de landing)



Binnenkort begint het seizoen weer en gaan we weer vliegen, en op mijn beginnende youtube kanaal wil ik meer van dit soort vluchten gaan filmen. Ook als er mensen zijn die heel graag een keer meewillen. Kan er in overleg meestal wel iets geregeld worden, alleen kan ik niet te veel mensen mee laten gaan :p
 
Oké. Dat is best wel badass. Ik doe het je niet na, want ik schijt al in m'n broek bij een paar open trappen. Heb je na 1000x van dit soort vluchten niet de ambitie om wellicht motorisch te gaan vliegen?
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland en Stey
Oké. Dat is best wel badass. Ik doe het je niet na, want ik schijt al in m'n broek bij een paar open trappen. Heb je na 1000x van dit soort vluchten niet de ambitie om wellicht motorisch te gaan vliegen?

Hahaha, ik heb zelf ook hoogtevrees.. Mij zie je niet op een ladder staan van +-3 meter hoog.. Toch heb ik er tijdens het vliegen geen last van, wellicht een beetje tijdens het landen.

Motorvliegen is in mijn ogen heel anders, je tankt, start op en vliegt naar de doel. Je land daar drinkt een koptje koffie en vliegt weer terug. Het voordeel is dat je weet waar je gaat komen en dus een mooie tocht kan plannen. Alleen vind ik motorvliegen een beetje saai worden na een minuut of 30. Omdat je eigenlijk niks doet alleen de zelfde koers vliegen en op de zelfde hoogte blijven. Af en toe vind ik het wel leuk om motor te vliegen, en dat doe ik dan vaak op zweefvliegkamp. Om even in de omgeving rond te kijken. Ook altijd handig om zwembaden te vinden voor de hete dagen :p

Bij zweefvliegen heb je altijd de kans om geen thermiek te kunnen pakken. En dan moet je dus ergens in een akker gaan landen, wat niet ongevaarlijk is. Maar het houd je scherp en bezig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
@NielsHoffland hoe kom je eigenlijk (visueel) aan de gegevens over de thermiek? Is dit zichtbaar op hoogte zoals thermocline onderwater?
 
@NielsHoffland hoe kom je eigenlijk (visueel) aan de gegevens over de thermiek? Is dit zichtbaar op hoogte zoals thermocline onderwater?

Thermiek kan je niet zien, omdat het gewoon lucht is. Ik heb een hele goede zonnebril gekocht voor het vliegen waarmee ik extra goed controuren van wolken kan zien. Hiermee kan ik bepalen in wat voor stage de wolk zit, en dan weet je of je er wat kan verwachten qua thermiek. Ook kan je altijd goed kijken naar de grond, bijvoorbeeld akkers die omgeploegd worden of steden of nucleare centrales met koeltorens doen het meestal goed.

Het is vooral veel oefenen en ook de hints van het vliegtuig opvolgen. Bijvoorbeeld wanneer je een thermiekbel invliegt ga je eerst dalen, omdat je dan door de dalende lucht heen komt die uit de bel is 'gevallen' Daarna gaat het stijgen wanneer je in de 'core' komt. dan is het een kwestie van aggresief op de kant gooien en draaien, en dan in de bel nog kleine aanpassingen verichten zodat je precies in het midden zit.
 
Alleen al na het filmpje te bekijken kan ik mijn onderbroek verschonen. Heb toch echt wel hoogtevrees.

Mijn andere hobby of ja eerder hobby die ik aan de kapstok heb gehangen is airbrush.
2015-02-17 12.57.52.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir
Nice THR33KlNGZ.
Ik was zelf ook een "amateur" sprayer.
Maar heb mijn airbrush verkocht met alle toebehoren en ben nu alleen nog bezig met spraycans.
Daar kan je ook leuke effecten uithalen met een beetje hulp van joeptjoep.
 
  • Leuk
Waarderingen: THR33KlNGZ
Tof Niels!! Ik heb vliegangst dus je zal mij niet snel in je vliegtuig zien stappen ;) Interessant antwoord over de thermiek. Ik woon in huis ter heide en zie vanuit mijn tuin op de mooie dagen regelmatig zweefvliegers bezig boven soesterberg. Vroeg me altijd al af hoe ze die thermiek gebieden kunnen vinden.
 
Tof Niels!! Ik heb vliegangst dus je zal mij niet snel in je vliegtuig zien stappen ;) Interessant antwoord over de thermiek. Ik woon in huis ter heide en zie vanuit mijn tuin op de mooie dagen regelmatig zweefvliegers bezig boven soesterberg. Vroeg me altijd al af hoe ze die thermiek gebieden kunnen vinden.

Haha, valt allemaal wel mee :) Mocht je eens in de buurt zijn kan ik iets voor je regelen :p bij Soesterberg zit de amsterdamse aeroclub met vooral heel veel geld :p En thermiek zit vaak op vaste plekken de zogenoemde 'Thuisbel' waar je eigenlijk altijd wel iets vind :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
De oorzaak dat ik als old school ruski airsoft : soviet militaria verzameling
Vlaggen, medailles, nachtkijkers, veld telefoons, etc etc
Voor de conditie trainen in old school boksen en systema
En met deze hobby's collega's bang maken :p
 
Ikzelf heb altijd te veel hobbies en interesses.
Maar om even iets apparts neer te zetten en iets gemakkelijks te posten;

37904725_1934173649959140_9073823839703531520_n.jpg


37249612_1914719108571261_3309676913257086976_o.jpg


Een hele tijd terug, heb ik een cursus gevolgt van een paar weken, voor een imker certificaat.
I.V.M. opleiding toen der tijd nog, en later werk, kwam ik tot de conclusie dat het houden van dingen, die elk jaar de neiging hebben om weg te vliegen, niet echt handig was.
Overigens houd ik ook niet echt van honing.

Dezen vliegen over het algemeen een stuk minder! en zijn leuk om zo nu en dan naar te kijken!
Is weer eens wat anders dan een aquarium met guppies ^^
 
Al 6 jaar druk bezig met powerliften op internationaal niveau, 4x in de week 2 uur trainen, veeeeeel eten en veel uitrusten.dat alles naast +- 55 uur werken in de week (snachts).
Daarnaast gek op eten en eetchallenges, docu's kijken, Techno feesten en volvo's en ouwehoeren met vrienden. Daarnaast hou ik van oude verlaten panden en plekken. Mijn droom is om nog eens naar chernobyl te gaan. Verder sws gek op reizen.