Alleen & voor het eerst

iDylan

Well-Known Member
25 nov 2018
68
17
Trophies
12
Een hele goede avond

Ik heb recent een replica en alle benodigde gear aangekocht om te beginnen
met airsoft. Het enige nadeel dat ik momenteel heb is dat ik alleen zal gaan, en
dit geeft een nogal beangstigend gevoel. Niemand van mijn vriendenkring is
geïntresseerd in airsoften.

Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben, of tips?

Mijn eerste keer airsoft zal in The Chambers of Factory zijn in België

Alvast bedankt
 
Heey Dylan,

Welkom! Ik ga soms ook alleen, gelukkig vindt ik persoonlijk dat je makkelijk contact kunt leggen met andere spelers tijdens een skirm. The Chambers wil ik ook nog eens naartoe wie weet kunnen we dan samen gaan ;).
 
Hey Dylan, is je NABV enzo evenzeer in orde of ben je woonachtig in Belgie?
 
Eerste keren zijn altijd wat ongemakkelijk.
Behalve dat je in een clubje mensen terecht komt, die elkaar vaak al wat beter kennen, is het ook compleet nieuwe situatie en ervaring.

Mijn advies; Niet te veel zorgen over maken.
Er zijn vaak mensen die er ook alleen komen. Er is eigenlijk nog nooit een keer geweest dat ik niet een praatje heb gemaakt en mensen heb leren kennen.

Al helemaal als je vaker op dezelfde plekken komt, de typische sfeer wat gewend raakt, en vaker dezelfde gezichten ziet, pas je er zomaar tussen.
Het is een teamspel; De meest serieuze spelers hechten waarde aan teambonding voor beter teamwerk, en de meer casual mensen hangen meestal wel waarde aan het sociale aspect.
Kortom; meeste mensen staan wel open voor wat contact en nieuwe gezichten ^^

De omgeving die jij omschrijft klinkt als wat kleinere omgeving en groep;
Strijk een praatje op over replica's. Vraag wat het is en wat hun ervaringen zijn etc.
Complimenteer spelers na rondes over hun spel, etc.
One of the guys in no time.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan en sherlockzor
Ik ging de eerste keer in NL ook alleen, maar had met het omkleden al een praatje met wat anderen. Binnen no time hadden we zo onze eigen squad gevormd.

Zoals Basura zegt, is airsoft voor velen een teamsport. Als je geen praatje weet te maken met het omkleden ("Hey! Wat heb jij een fantastische boxershort aan! Waar heb je die vandaan? ;) ) kan je je met de briefing wil aansluiten bij een groepje. Vraag of je met ze kunt optrekken. Of loop met het fluitsignaal met een groep mee. Kopieer wat ze doen, probeer ze dekking te geven, vraag om updates, dan merken ze snel genoeg dat je met ze mee wilt doen.
 
Eerste keren zijn altijd wat ongemakkelijk.
Behalve dat je in een clubje mensen terecht komt, die elkaar vaak al wat beter kennen, is het ook compleet nieuwe situatie en ervaring.

Mijn advies; Niet te veel zorgen over maken.
Er zijn vaak mensen die er ook alleen komen. Er is eigenlijk nog nooit een keer geweest dat ik niet een praatje heb gemaakt en mensen heb leren kennen.

Al helemaal als je vaker op dezelfde plekken komt, de typische sfeer wat gewend raakt, en vaker dezelfde gezichten ziet, pas je er zomaar tussen.
Het is een teamspel; De meest serieuze spelers hechten waarde aan teambonding voor beter teamwerk, en de meer casual mensen hangen meestal wel waarde aan het sociale aspect.
Kortom; meeste mensen staan wel open voor wat contact en nieuwe gezichten ^^

De omgeving die jij omschrijft klinkt als wat kleinere omgeving en groep;
Strijk een praatje op over replica's. Vraag wat het is en wat hun ervaringen zijn etc.
Complimenteer spelers na rondes over hun spel, etc.
One of the guys in no time.

Ik ging de eerste keer in NL ook alleen, maar had met het omkleden al een praatje met wat anderen. Binnen no time hadden we zo onze eigen squad gevormd.

Zoals Basura zegt, is airsoft voor velen een teamsport. Als je geen praatje weet te maken met het omkleden ("Hey! Wat heb jij een fantastische boxershort aan! Waar heb je die vandaan? ;) ) kan je je met de briefing wil aansluiten bij een groepje. Vraag of je met ze kunt optrekken. Of loop met het fluitsignaal met een groep mee. Kopieer wat ze doen, probeer ze dekking te geven, vraag om updates, dan merken ze snel genoeg dat je met ze mee wilt doen.

Klopt ja, enige nadeel is dat ik momenteel nog maar 15 jaar oud ben. In België mag ik dus al naar The Chambers e.d. maar heb ik geen idee of ik op deze leeftijd geaccepteerd zal worden in de groep, door mijn leeftijd.

In ieder geval, hartelijk bedankt voor de tips. Hopelijk valt het nog allemaal mee :)
 
Gewoon proberen. Als je een squad hebt waar je genegeerd wordt, snel doorschuiven naar een andere. Eventueel vragen of je in het andere team mag gaan zitten omdat niemand je mee op sleeptouw neemt :)

Maar dat komt vast goed! Als je gewoon netjes mee doet, op ze let en ze na doet zou er geen reden zijn om je niet mee te nemen.
 
Ik zou mij er niet al te veel zorgen over maken. Airsofters zijn over het algemeen erg sociaal.
Want hé, uiteindelijk zijn we allemaal een tikkeltje gestoord om in weer en wind met replica's door de bossen te rennen en plastic kogels op elkaar af te vuren, toch? :)

Je zal zien dat je snel aansluiting zal krijgen bij een groep. Doe lekker mee, maak een praatje. Het is ook echt geen schande om aan te geven dat het je eerste keer is. Normaal gesproken zijn er zat andere airsofters die je wel mee op sleeptouw willen nemen of je in ieder geval voorzien van de nodige tips & tricks.

Have fun!
 
  • Leuk
Waarderingen: Basura Nephilim
Hey Dylan,

Je hoeft je echt geen zorgen te maken, ik heb een paar weken geleden voor het eerst gespeeld, alleen, en met een huurkit.:)
Airsofters zijn (van wat ik heb gemerkt) vooral blij dat jij geïnteresseerd bent in hun hobby.

Tijdens mijn eerste skirm was iedereen was echt super behulpzaam, en werd eigenlijk meteen wel opgenomen in het team. Have fun, en maak vooral een praatje met andere spelers. Vraag ze om wat tips/tricks, of stel vragen over hun gear/replica (vooral dat laatste praten ze graag over :D)