Algemeen onderhoud replica

Is het dan niet handig om al gelijk meer upgrades uit te voeren? Veer, Barrel, bucking, noem maar op...
 
Jep, als je het mij vraagt wel :) heb ik ook gedaan...

Barrel en bucking kan je altijd wel doen, hiervoor hoeft de gearbox niet open.

Je kan denken aan je piston, pistonhead, cilinderhead, nozzle, eventueel een dropin Mosfet mocht je nog geen Mosfet hebben.

De veer zal je waarschijnlijk met een M100 wel goed zitten, maar weet wel dat FPS niet alles zegt. Je kan beter 320 FPS constant hebben als de ene keer 355 en de andere keer weer 280 ofzo... dus eerst je airseal voor elkaar en dan wat experimenteren met veren, zo heb ik het gedaan in ieder geval.
 
dat worden wat uurtjes Youtube :p Ik ga over 2 weken op vakantie en voor die tijd geen mogelijkheid om nog een skirm te spelen. Als ik terug kom van vakantie is mijn garantie op de gearbox al verlopen (30 dagen voorbij). Dus dan sowieso upgraden. Ik ga nog even nadenken over wat ik allemaal wil gaan doen.. na mijn vakantie maar eens kijken wat ik zelf kan en of iemand mij eventueel wilt helpen.
 
Je hebt op je replica een jaar garantie tenzij je de gearbox openmaakt en de zegel erop verbreekt.
Nu gaat men meestal geen jaar wachten met upgrades, dus ik denk dat bij de meesten de garantie gauw verlopen is.
En mocht er wat stuk gaan kan je het beter zelf repareren en het kapotte onderdeel vervangen met iets beters. Heb je gelijk een upgrade ;)
 
Je hebt op je replica een jaar garantie tenzij je de gearbox openmaakt en de zegel erop verbreekt.
Nu gaat men meestal geen jaar wachten met upgrades, dus ik denk dat bij de meesten de garantie gauw verlopen is.
En mocht er wat stuk gaan kan je het beter zelf repareren en het kapotte onderdeel vervangen met iets beters. Heb je gelijk een upgrade ;)
100% waar is beter dan terug sturen/brengen!
 
30 dagen garantie.,....wat is dat dan hahahah
Stond in één van de brieven die in de doos zaten. Heb het gisteravond nog eens nagelezen en zag dat het ging om de FPS. Ze geven 30 dagen garantie dat je FPS constant blijft op het niveau waarop hij getest is (test sheet zit er ook bij).

Maar heb de keuze dat hij sowieso opengaat na mijn vakantie. Sowieso voor smeren en onderhoud en even kijken of ik dan ook eventueel al een upgrade ga doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Ik zou iig de volgende dingen doen/aanpakken ook al ga je niet upgraden: Shimmen, AOE verbeteren en de air seal optimaliseren, kost je max 15 euro omdat je wat shims, een sorbothane pad of kraan afdichtingsringen en een rolletje teflon tape moet kopen, maar het meeste kan je nog gebruiken ook voor toekomstige replica's.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crumble
Thanks @Rebelattack , ga me er na de vakantie verder in verdiepen en de spullen aanschaffen :)

Dan hopelijk weer lekker skirms spelen ook vanaf juli
 
Aanvullend... mocht je van plan zijn de nozzle van je Specna te vervangen kies dan een MP5K variant (21mm) en niet langer!!

Heb zelf deze fout gemaakt en uren gezocht, nieuwe mag's aangeschaft om er vervolgens achter te komen dat de M4 nozzle (21,4mm) toch echt te lang was... nu loopt alles als een zonnetje :)

Groet,
Peter
 
Aanvullend... mocht je van plan zijn de nozzle van je Specna te vervangen kies dan een MP5K variant (21mm) en niet langer!!

Heb zelf deze fout gemaakt en uren gezocht, nieuwe mag's aangeschaft om er vervolgens achter te komen dat de M4 nozzle (21,4mm) toch echt te lang was... nu loopt alles als een zonnetje :)

Groet,
Peter

Wist het wel toen ik er een upgraden, maar toch altijd testen en kwam er ook meteen achter dat een M4 nozzle feeding issues geeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Wist het wel toen ik er een upgraden, maar toch altijd testen en kwam er ook meteen achter dat een M4 nozzle feeding issues geeft.

Lekker slordig van Specna dan. Dit soort dingen moet je als producent toch gewoon vermijden? Dit soort grappen en grollen kosten gewoon je naam.
 
Dan ken je APS nog niet!
Smallere body dan de reguliere merken.:rolleyes:
Of wat dacht je van Double Eagle?
Daar de complete gearbox van nieuwe onderdelen voorzien,alles voor een V3 bak.
En toch bleek ook mijn nieuwe nozzle te lang.o_O
Maar een dremel met slijpschijfje deed wonderen.:)
 
Lekker slordig van Specna dan. Dit soort dingen moet je als producent toch gewoon vermijden? Dit soort grappen en grollen kosten gewoon je naam.

Meh nee hoor, elk merk heeft wel zo zijn quirk of dingetje waar je op moet letten. Voor de rest is alles redelijk TM spec en werkt goed, airsoft upgraden is bijna nooit gewoon super makkelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Meh nee hoor, elk merk heeft wel zo zijn quirk of dingetje waar je op moet letten. Voor de rest is alles redelijk TM spec en werkt goed, airsoft upgraden is bijna nooit gewoon super makkelijk.

Gaat niet om super makkelijk. Gaat erom dat je iets aan upgrades uitbrengt voor je eigen platform. Dan zorg je toch ook dat in dit geval de Nozzle niet voor feeding problemen zorgt?
Sorry maar uit marketing technisch oogpunt en op basis van consumentenvertrouwen is dit natuurlijk gewoon een domme actie. Als je je naam goed in de markt wil zetten en verstevigen zijn dit de dingen die juist die kleine edge kunnen geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crumble
Maar ik heb geen Specna nozzle gebruikt (als die er überhaupt al zijn:))

wat ik ervan heb geleerd is dat je dus altijd goed moet kijken of het vervangende onderdeel overeenkomt met het oude en/of voldoende ruimte in de setup heeft om te bewegen... zo heeft er ook eens een verkeerde piston in gezeten.... :( resultaat een compleet onverklaarbare FPS die ook nog eens alle kanten op ging...

Groet,
Peter
 
Bij bijna alle aftermarket onderdelen moet je goed uitkijken of ze wel exact hetzelfde zijn als de te vervangen parts.