Airsoftpagina.nl

ICuThiNk81

Well-Known Member
28 okt 2018
150
50
Trophies
8
Hallo allemaal,

wij hebben een nieuwe site opgezet van en door de airsofter.
Op deze pagina heb je tal van mogelijkheden, o.a:

- Agenda met joinfunctie voor verschillende Skirms
- Nieuws overzicht
- Reviews
- Upgrades
- Airsoftlocaties ( per provincie en indoor/outdoor) met Maps download
- Marktplaats ( synchronisatie van airsoftbazaar)

en.... nog veel meer!

Neem eens een kijkje op www.airsoftpagina.nl

Graag horen/zien wij jullie feedback met op- en/of aanmerkingen (vooral actieve locaties).

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite
 
@ICuThiNk81 , ik haak echt om meerdere redenen meteen af op je website binnen 5 seconden.

- De verschrikkelijk grote in your face banner van de militair met mega grote red dot.
- Het zijn duidelijk teksten gekopieerd vanaf andere websites, want na elke punt begint meteen de volgende zin zonder spatie ertussen.
- Menu werkt niet intuïtief en daarnaast blijft de bovenkant van de pagina (menu sectie als het ware) niet staan bovenaan als je naar beneden scrollt op de grote en ietwat chaotische voorpagina.
- Doorklikken naar losse webpagina's werkt niet logisch op de voorpagina.

En als laatste vind ik het niet echt sympathiek om op dit forum bij het Hooghallen forum alleen de link te plaatsen naar je eigen website IPV te zeggen wat er gewoon staat. Daarbij laat ik nog buiten beschouwing dat je ook nog eens linkt naar je eigen website, die gekopieerd is van een andere website weer.

Wil niet alleen negatief zijn, dus hierbij ook wat positiefs. Denk dat als je goede check-in functie hebt voor skirms het goed zou kunnen werken. Echter heeft zoiets alleen zin als je community groot genoeg is om dit echt daadwerkelijk actief te gaan gebruiken bij meerdere skirms. Zo een pagina, net zoals dit forum van ACN staat of valt bij een actieve community voor zowel marktplaats, skirms en discussies.

Edit: na nog even verder kijken: het menu zelf is ook echt veel te groot. Maak subcategorieën om het menu goed te gebruiken, zeker als je ervoor kiest om een stacked menu te gebruiken en niet horizontaal verschillende categorieën te gebruiken in de balk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stey
@ICuThiNk81 , ik haak echt om meerdere redenen meteen af op je website binnen 5 seconden.

- De verschrikkelijk grote in your face banner van de militair met mega grote red dot.
- Het zijn duidelijk teksten gekopieerd vanaf andere websites, want na elke punt begint meteen de volgende zin zonder spatie ertussen.
- Menu werkt niet intuïtief en daarnaast blijft de bovenkant van de pagina (menu sectie als het ware) niet staan bovenaan als je naar beneden scrollt op de grote en ietwat chaotische voorpagina.
- Doorklikken naar losse webpagina's werkt niet logisch op de voorpagina.

En als laatste vind ik het niet echt sympathiek om op dit forum bij het Hooghallen forum alleen de link te plaatsen naar je eigen website IPV te zeggen wat er gewoon staat. Daarbij laat ik nog buiten beschouwing dat je ook nog eens linkt naar je eigen website, die gekopieerd is van een andere website weer.

Wil niet alleen negatief zijn, dus hierbij ook wat positiefs. Denk dat als je goede check-in functie hebt voor skirms het goed zou kunnen werken. Echter heeft zoiets alleen zin als je community groot genoeg is om dit echt daadwerkelijk actief te gaan gebruiken bij meerdere skirms. Zo een pagina, net zoals dit forum van ACN staat of valt bij een actieve community voor zowel marktplaats, skirms en discussies.

Edit: na nog even verder kijken: het menu zelf is ook echt veel te groot. Maak subcategorieën om het menu goed te gebruiken, zeker als je ervoor kiest om een stacked menu te gebruiken en niet horizontaal verschillende categorieën te gebruiken in de balk.

Beste Wieleman,

negatief commentaar is ook commentaar. En zeker punten waar wij iets mee kunnen.

- Banner ben ik met je eens. Geeft misschien een iets verkeerd beeld.
- Het is voornamelijk een verzamelsite, waar je van alles kan gaan vinden, van upgrades tot reviews, van nieuws tot gein. Natuurlijk is dat content die je van verschillende site's (bronnen haalt). Ons doel is dus om zoveel mogelijk airsoft gerelateerde artikelen op 1 plaats samen te brengen.
- Indeling gaan wij naar kijken hoe dit beter kan en of dat kan. ( Ervaring is natuurlijk voor iedereen anders).
- Community van gebruikers zal opgebouwd moeten worden, dat vergt tijd en zijn wij ons bewust van. Echter denken wij dat dit zou kunnen groeien, echter dient de site dan wel meer bekendheid te krijgen ( vandaar ook de link via onze site). Wel buiten beschouwing gehouden dat ik de link van Toothpick over het hoofd heb gezien, excuses.
- Menu is vrij groot inderdaad, omdat wij zoveel mogelijk info willen delen. Natuurlijk kunnen wij kijken, hoe wij deze iets compacter kunnen maken.

Bedankt voor jou respons, ,je hebt het deze keer i.i.g langer dan 5sec volgehouden, dat biedt perspectief. :)
 
.
- Het is voornamelijk een verzamelsite, waar je van alles kan gaan vinden, van upgrades tot reviews, van nieuws tot gein. Natuurlijk is dat content die je van verschillende site's (bronnen haalt). Ons doel is dus om zoveel mogelijk airsoft gerelateerde artikelen op 1 plaats samen te brengen.

Ik zou dan wel echt bronvermelding gaan gebruiken. Het is voor mij in ieder geval niet duidelijk dat het een verzamelsite is eerlijk gezegd. Niemand vindt het leuk als je zijn stukken "steelt" zonder terug te citeren. Zorg dan in ieder geval dat via bronvermelding hun citation flow omhoog gaat. Mocht je groter gaan worden, ga je daar anders echt gedonder mee krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stey en Pietjepuk123
Ik zou dan wel echt bronvermelding gaan gebruiken. Het is voor mij in ieder geval niet duidelijk dat het een verzamelsite is eerlijk gezegd. Niemand vindt het leuk als je zijn stukken "steelt" zonder terug te citeren. Zorg dan in ieder geval dat via bronvermelding hun citation flow omhoog gaat. Mocht je groter gaan worden, ga je daar anders echt gedonder mee krijgen.

Bedankt voor de Tip! Gaan wij toepassen
 
Ik wordt getriggered door een post die je maakt in een andere bericht om toch eens te kijken op je site en dan specifiek voor upgrades. Ik vind het ontzettend slecht dat je zegt "wij hebben op onze site, video's over dit onderwerp", terwijl het enige wat je doet is een video embedden van youtube, zonder enige informatie of een zelf toegevoegd stukje tekst. Er zijn wel meer van deze sites die nieuwe video's, nieuws en etc. plaatsen van andere bronnen, maar die verwijzen er dan ten minste wel naar en hebben op zijn minst een stukje eigen tekst met uitleg wat er gebeurd of waar het nieuwe product om gaat.
Daarbij komt ook nog dat je misschien enigszins moet snappen waar de video's waar je naar linkt over gaan, zoals bijvoorbeeld wide vs tight bore, de informatie in de video van amped klopt niks van of de airsoft barrel cleaning guide, siliconen olie gebruiken om je barrel schoon te maken is een big no no en van het shimmen zijn er ook additionele video's die nog extra tips hebben.

Voor de rest reviews, maak het van je eigen spul niet door content te rippen en wederom niet zonder een klein stukje tekst, 56 seconde clips zijn geen review, wie verstaat er allemaal Duits (?) en zo kan ik vast nog wel doorgaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Beste Rebel,

bedankt dat je even de tijd neemt om te reageren op het bericht.

Zoals je hierboven kan lezen, zijn wij de site aan het opstarten en willen in de loop van de tijd ook meer eigen content toe gaan voegen. De melding voor bronvermelding etc hebben wij ook gehad en is er nog wel eens bij in geschoten. Echter wekken wij m.i. nergens de indruk dat het gaat om eigen content.

Wij proberen een leuke site op te zetten voor de airsofters die het wel leuk vinden. Natuurlijk willen wij ook de mensen gaan overtuigen die nu commentaar hebben, maar alles heeft tijd nodig.

Wellicht voel jij je geroepen om een mooi stukje content te schrijven, welke wij graag voor jou willen plaatsten. Ervaring en kunde hebben wij als airsofters namelijk allemaal baat bij. En natuurlijk komt er dan ook keurig de bronvermelding bij.

Er komen nog een paar andere leuke features op de site, welke misschien ook voor jou wel interessant zijn.

Kortom, we nemen jou kritische blik op als positief commentaar en daar kunnen wij weer verder aan werken.
 
Is het nou een verzamelsite of ga je eigen content maken? Je zegt nu in 1 topic verschillende dingen namelijk.
 
Het is een verzamelsite, maar in de toekomst willen we ook zelf proberen content te maken.

De eerste opzet, is zoals eerder vermeld.

In de loop van tijd, hopen wij ook wat eigen content zelf te kunnen plaatsen.
 
Ik voel me niet geroepen om een stukje te schrijven voor jullie site. Ik doe dit bij voorkeur op openbare plaatsen waar mensen de discussie aan kunnen, mij kunnen wijzen op fouten of hun ervaring kunnen delen en ik zelf ook direct aanpassingen kan maken.

Het is ook wel mooi dat je aan degene die je bekritiseert op het feit dat je content van andere kopieert, zonder zelf enige inbreng toe te voegen, gaat vragen om artikelen te schrijven voor jullie site en wat krijg ik er voor terug exposure XD.
 
Laten we het er op houden dat jij niet open staat voor een site, zoals wij die in het leven hebben geroepen, dat is natuurlijk prima.

Zoals gezegd, proberen wij het bekritiseerde gedeelte op te pakken en daarmee een site te maken, die voor andere airsoft spelers wel aantrekkelijk is en/of een meerwaarde kan zijn.


Wellicht eens tot op de velden ;-)
 
De melding voor bronvermelding etc hebben wij ook gehad en is er nog wel eens bij in geschoten. Echter wekken wij m.i. nergens de indruk dat het gaat om eigen content.

Je zegt ook nergens dat het niet je eigen content is of wie het heeft gemaakt. Voor de filmpjes is het wel duidelijk want die embed je gewoon netjes. Kan beter maar is ok. Niet ok is dat jullie schaamteloos airsoftbazaar advertenties scrapen en reposten. Hebben jullie daar toestemming voor van airsoftbazaar en de advertentieposter? Ik denk van niet, maar laat me graag verrassen. Hebben jullie ook toestemming van airsoftmaster.com om hun fps/joulechart te gebruiken, of hebben jullie expres het deel van de kaart waarop copyright 2018 airsoftmaster.com staat weggelaten?

Jammer jongens, ook van die echt slechte filmpjes. Als je verzameld, verzamel dan ook wel echt hetgene van waarde, niet een filmpje waarin ze siliconenolie voor loopschoonmaak adviseren.

Ik wil het alvast voor zijn: Ik geef airsoftpagina.nl en gelieerde personen GEEN toestemming om de beginnershandleiding (gevestigd hier: https://www.airsoftclubnederland.nl/community/threads/maffos-beginners-handleiding-tot-airsoft.3471/) op enige andere wijze te herproduceren, anders dan een directe link naar de handleiding op het acn forum. Hetzelfde geld voor enige advertenties die ik zou posten op airsoftbazaar.nl, airsoftmarkt.nl of enig andere advertentieplaats, tenzij dit een directe link is naar die advertentie op die website.

Het idee is goed, maar is nu nog echt niet netjes en eerlijk uitgewerkt voor eventuele bijdragers eraan, zorg ervoor dat ze ervan profiteren (door directe embedding), of door echt propere verwijzingen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Beste maffo,

de advertenties van airsoftbazaar behoren een directe link te zijn naar airsoftbazaar. Wij willen juist GEEN concurrentie en zeker geen advertentiepik hanteren (daarom hebben wij zelf ook geen markplaats geïmplementeerd). Ik heb het zojuist bekeken en zie inderdaad dat de link naar de advertenties niet actief is, dit gaan we z.s.m. aanpassen!!

Wij hebben zelf de joules/calculator in elkaar gezet, de joulechart hebben wij erbij gezet i.v.m. verduidelijking, en een copyright hebben wij zeker niet weggehaald (volgens mij hebben wij dit screenshot zelfs van dit forum overgenomen).

Verder weer goede punten om aan te werken hoor. Wij leren hier ook gewon van.
 
Laatst bewerkt:
Wat een azijnzeikers weer hier kom net terug van vakantie en het gemekker is terug .

Allemaal een grote bek maar als je de betreffende heren vraagt mee te doen dan geven ze niet thuis .

Helden op sokken gatverdamme zeg iemand neemt de moeite en tijd iets op te zetten en hopaaaaaa daar komt die bak met stront weer .

Zie je ook vaak met filmpjes of god weet wat men weet het altijd beter .
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en ICuThiNk81
Wat een azijnzeikers weer hier kom net terug van vakantie en het gemekker is terug .

Allemaal een grote bek maar als je de betreffende heren vraagt mee te doen dan geven ze niet thuis .

Helden op sokken gatverdamme zeg iemand neemt de moeite en tijd iets op te zetten en hopaaaaaa daar komt die bak met stront weer .

Zie je ook vaak met filmpjes of god weet wat men weet het altijd beter .


Gelukkig ook mensen die het positief ontvangen! Neemt niet weg, dat ikzelf ook vraag om verbeterpunten.
Ik neem de "tips" dan ook ten harte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
de advertenties van airsoftbazaar behoren een directe link te zijn naar airsoftbazaar. Wij willen juist GEEN concurrentie en zeker geen advertentiepik hanteren (daarom hebben wij zelf ook geen markplaats geïmplementeerd). Ik heb het zojuist bekeken en zie inderdaad dat de link naar de advertenties niet actief is, dit gaan we z.s.m. aanpassen!!
super, dan is dat opgehelderd.

Wij hebben zelf de joules/calculator in elkaar gezet, de joulechart hebben wij erbij gezet i.v.m. verduidelijking, en een copyright hebben wij zeker niet weggehaald (volgens mij hebben wij dit screenshot zelfs van dit forum overgenomen).

Dan is dat door iemand anders foutgedaan, maar de joulechart kom in ieder geval van airsoftmaster.com vandaan, hier: https://www.airsoftmaster.com/fps-chart-for-airsoft-guns/ . Ik zou dan de volledige chart met copyright overnemen met verwijzing om het netter te doen.

voor de rest: goed idee, beter vermelden en beter selecteren en dan zijn jullie een heel eind.
 
  • Leuk
Waarderingen: ICuThiNk81
Wat een azijnzeikers weer hier kom net terug van vakantie en het gemekker is terug .

Allemaal een grote bek maar als je de betreffende heren vraagt mee te doen dan geven ze niet thuis .

Helden op sokken gatverdamme zeg iemand neemt de moeite en tijd iets op te zetten en hopaaaaaa daar komt die bak met stront weer .

Zie je ook vaak met filmpjes of god weet wat men weet het altijd beter .

Sorry, ik zal voortaan alleen advies geven over iets dat mijn vakgebied is als ik eraan mee doe... Hij vraagt om meningen en die geven wij, daar is toch niets mis mee? Ik wens hem veel succes ermee
 
Hij vraagt om meningen en die geven wij
Dat wordt zo te zien ook daadwerkelijk op prijs gesteld door @ICuThiNk81 en het valt me op dat hij opmerkelijk rustig blijft en netjes reageert op de mededelingen die gedaan worden.

Maar zoals ik dit draadje de laatste dagen meelees "Lijkt" (laat ik het maar netjes zeggen) het, aan de toonzetting te lezen, alsof niets aan die website deugt en de webmaster als een paria afgefikt moet worden; echt vriendelijk wordt hem niet te kennen gegeven dat hij op bepaalde zaken moet letten.
Ik kan mij de reactie van @Robin2k7 dan ook helemaal voorstellen.
 
Dat wordt zo te zien ook daadwerkelijk op prijs gesteld door @ICuThiNk81 en het valt me op dat hij opmerkelijk rustig blijft en netjes reageert op de mededelingen die gedaan worden.

Maar zoals ik dit draadje de laatste dagen meelees "Lijkt" (laat ik het maar netjes zeggen) het, aan de toonzetting te lezen, alsof niets aan die website deugt en de webmaster als een paria afgefikt moet worden; echt vriendelijk wordt hem niet te kennen gegeven dat hij op bepaalde zaken moet letten.
Ik kan mij de reactie van @Robin2k7 dan ook helemaal voorstellen.

Bedankt voor jou reactie Quickfix, wordt ook zeer op prijs gesteld. Gelukkig zijn er ook mede airsofters die het concept wel leuk vinden. En natuurlijk weten wij dat wij nu bepaalde dingen iets anders moeten oplossen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Erwin en Robin2k7
Ik heb nog niet echt rond gekeken op de site om eerlijk te zijn. Toen ik de site opende werdt ik gebombardeert met 'van alles en nog wat' op mijn scherm en heb ik eigenlijk gelijk weer weg geklikt.

Persoonlijk vond ik het ietd te druk kwa cormgeving. Maar dat kan een smaak zijn.