Airsoft inc. geen erkende airsoft locatie meer

Oddball

Well-Known Member
27 jun 2014
1.057
871
Trophies
16
De nabv heeft vanmiddag bekend gemaakt dat Airsoft Inc. in Den Haag niet langer een erkende airsoft locatie is en men kan er dus niet langer legaal airsoften.

Meer info komt in de volgende nieuwsbrief (die verwacht ik dan ook deze week gezien dit best groot nieuws is)

Zijn er mensen hier die wellicht eens daar geweest zijn en tekortkomingen hebben opgemerkt?
 
Alleen in de winkel naast de binnenbaan geweest. Ze hebben verder allerlei activiteiten daar van klimmen, schaatsen , (ijs)karten tot Nerf.
Kan me niet direct iets bedenken en anders zou het toch alleen maar speculatief zijn en daar heb je ook niets aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Gewoon even afwachten. Airsoft Inc zou ook nog met officiële verklaring komen en NABV komt met nieuwsbrief. Dus tot dan nog geen voorbarige conclusies trekken zoals op Facebook. Ik wacht op woord en wederwoord.
 
kan dit ook gevolgen hebben voor hun winkel;
 
De nabv heeft vanmiddag bekend gemaakt dat Airsoft Inc. in Den Haag niet langer een erkende airsoft locatie is en men kan er dus niet langer legaal airsoften.

Meer info komt in de volgende nieuwsbrief (die verwacht ik dan ook deze week gezien dit best groot nieuws is)

Zijn er mensen hier die wellicht eens daar geweest zijn en tekortkomingen hebben opgemerkt?

ben er een keer wezen airsoften en alles ging netjes en volgens de regels ze zitten wel in de uit hof maar is wel van een anderen eigenaar .
 
Ik kwam dit gisteren ook tegen. Maar een simpel Google search brengt je al naar dit soort filmpjes op YouTube. Dit is gewoon niet een hele positieve image voor onze sport:

Hiervoor hoef ik niet echt te wachten op woord en wederwoord om te kunnen zien dat dit belachelijk slechte reclame is voor Airsoft. Deze man staat lekker te dry-firen in de safe zone, niemand draagt een bril of iets wat er op lijkt... Jongens jongens..

En er staan nog een tal van dit soort filmpjes op Youtube.. Op hun eigen Youtube kanaal..
 
Die videoclip heb ik al eerder navraag over gedaan bij de NABV. Kon men toen niks tegen doen omdat dat via de winkel is gegaan en daar heeft de NABV geen zeggenschap over.
Neemt niet weg dat ook voor zo een videoclip regels zijn die wellicht, en ik benadruk nogmaals, wellicht overtreden zijn.
De volgende nieuwsbrief is er wel een om naar uit te kijken en dat gebeurt toch niet vaak.

Edit: navraag bij NABV: nieuwsbrief komt als het goed is eind deze week.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het persoonlijk communicatief niet zo goed.Laat ze dan geen bericht naar buiten brengen en pas bij de nieuwsbrief er over spreken. Nu hebben ze de pot speculaties open gezet zodat iedereen zijn speculatie eruit kan trekken.
Wat ik begreep komt airsoft inc ook later met reactie, dus heeft het bericht geen meerwaarde en zorgt juist voor onrust.
Over de zaak verder doe ik geen uitspraak, ik heb hierbij ook mijn vermoedens maar wacht bericht van beide partijen af en kijk waar de middenweg zit. die ligt vaak het dichts bij de waarheid.
 
Inderdaad niet handig dit. Het maakt me wel heel nieuwsgierig op deze manier.
 
uoONLto


het verhaal volgens airsoft Inc. Nu nog de nieuwsbrief.

uoONLto
 
mmm wat bedoel je, ik heb de tekst van de facebook pagina gekopieerd..is dat niet goed?

whatever, aangepast
 
Laatst bewerkt:
Ze gaan dus gewoon door met faciliteren airsoft met replica’s die niet onder de WWM vallen?!?en voor niet NABV leden?!? Met andere woorden, speculatief, gewoon onder de radar doorgaan met vaste klanten met alle replica’s...dit soort cowboys verpesten het voor iedereen. Niet alleen in airsoft maar in het dagelijkse leven.

de redenen zijn ze niet duidelijk?! Ik kan met er wel enkele bedenken
 
Ze gaan dus gewoon door met faciliteren airsoft met replica’s die niet onder de WWM vallen?!?en voor niet NABV leden?!? Met andere woorden, speculatief, gewoon onder de radar doorgaan met vaste klanten met alle replica’s...dit soort cowboys verpesten het voor iedereen. Niet alleen in airsoft maar in het dagelijkse leven.

de redenen zijn ze niet duidelijk?! Ik kan met er wel enkele bedenken


Ze gaan dus gewoon door met faciliteren airsoft met replica’s die niet onder de WWM vallen?!? dat deden ze al voor minder jarigen met replica.s waar je geen vergunnig voor hoeft te hebben volgens mij iets met o.o8 joul
 
volgens mij iets met o.o8 joul
Je doelt op de speelgoedrichtlijin 2009/48/eg zoals wij deze sinds 2014 in Nederland hebben, maar dan hebben ze daar ook een probleem mee wanneer ze deze gaan verhuren aan personen ouder dan 14 jaar.

De richtlijn geldt namelijk alleen voor personen tussen de 3 en 14 jaar: jij, als ouder/volwassene, mag een dergelijke replica wel kopen voor je kind van onder de 14 (deze mag een dergelijk stuk speelgoed namelijk weer niet kopen), maar je mag hem niet gebruiken ("Er zelf mee spelen") van de wetgever en dat is waar veel mensen de fout in gaan.

Vooral bij deze wet speelt context voor de rechter een belangrijke rol, dus helaas is de speelgoedrichtlijn op verschillende manieren te interpreteren.
 
Niemand weet dus echt wat er aan de hand is. Airsoft inc met een heel verhaal dat uiteindelijk alleen modder gooien is en verder geen uitleg en aan de andere kant heb je de NABV (nederlandse airsoft beperkende vereniging vond ik dan wel weer goed gevonden haha) die helemaal niets laat horen.

Schijnbaar gaat het al 5 jaar onveranderd daar volgens airsoft inc, wat is dan voor de nabv het probleem? Er moet toch meer aan de hand zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter