Airsoft Haarlem nu open voor NABV leden.

Ja wel een beetje een aparte actie inderdaad, ik denk ook niet dat ze €30.000 gaan halen
 
Laatst bewerkt:
Komt ook zeker door gebrekkige communicatie. Ik had best kaartje willen kopen als ik wist waar het was, hoe het wordt en wat ermee gedaan wordt. Ga niet helpen als het enigszins hetzelfde wordt als dat het nu is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle
Ik ben eens met JWieleman,

-Weinig info wat ze met het geld gaan doen
-Benoemen geen "risks & challenges"
-Plan van aanpak?
-Waar is die nieuwe locatie dan?
-Foto's misschien?

Niet om lullig te doen tegenover de organisatie maar de inzamelactie die ze hebben opgezet is wel vrij zwak IMO
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en JWieleman
Waarderpolder Haarlem? Site gezien. En Facebook. Ik pas! (woon zelf in Haarlem)
 
Ik zit nog te wachten op een echt goede grote cqb in de buurt ik vrees dat het niet een mooie oude fabriek word of zoiets ;)
 
@Olaf , waarderpolder is nu hun huidige locatie. Misschien komt nieuwe ook wel daar, maar daar zijn nog geen foto's van. Dat is het rare.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf en Robin2k7
Duss ze kunnen wel verhuizen maar hebben niet genoeg geld voor een verbouwing. Of lees ik dit verkeerd

Ze kunnen op hun huidige locatie geen NABV krijgen las ik. Er is geen nieuwe locatie. Sector 7? Dat is de huidige locatie ook. Ze zullen wel een NABV boete hebben. Door hun wandaden. Of nieuwe NERF GUNS aanschaffen. Of de eigenaar heeft straks een gratis replica. Zie tenslotten de laatste tijd alleen maar NERF op hun site/Facebook. Blijft een vaag verhaal die inzamelactie. Niets duidelijk qua info of wat.
 
Dus een orga die eerst een tijd illegaal handelt en de airsoft sport in gevaar brengt wilt nu graag dat we geld storten voor een verbouwing zonder enige verdere info?

Seems legit.. Dat er überhaupt mensen zijn die hier iets naar storten vind ik wonderbaarlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf
Het is volgens mij niet illegaal, je mag met maximaal 20 personen (dacht ik) een privé skirm organiseren zonder NABV keuring. Ook wat je op de foto's ziet zijn volgens mij 0,08 joule G36Cs wat gezien wordt als speelgoed en daarom ook te gebruiken door kinderen onder de 18.
 
Ah dat maakt het al iets logischer. Alsnog niet echt het geen wat je wilt zien als airsofter.
 
Commercieel mag dit niet met echte replica's volgens de nabv. Met 0.08J zijn er vgm geen regels voor
 
En toch zien de Replica's er echt uit en staan kinderen ermee (onschuldig) op de foto zonder oogbescherming. Gelukkig merendeels NERF feestjes. En staat er een groepje met Replica's wat naar mijn inzicht buiten voor de deur (openbare weg) staan. Heb al gelezen dat NABV van ze op de hoogte was. Dus hopelijk telt dat zwaar mee. Denk niet dat ze de resterende ±99% in 75 dagen gaan redden. We gaan het meemaken
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Het is volgens mij niet illegaal, je mag met maximaal 20 personen (dacht ik) een privé skirm organiseren zonder NABV keuring. Ook wat je op de foto's ziet zijn volgens mij 0,08 joule G36Cs wat gezien wordt als speelgoed en daarom ook te gebruiken door kinderen onder de 18.
En anders moet je schietvereniging zijn maar moeten de bezoekers wel NABV leden zijn
 
Is dit ook zo als je dit doet vanuit commercieel oogpunt en heb je hier een bron voor?

Dit staat op de NABV website:

EIGEN TERREIN:
#1: Indien het terrein op enerlei wijze zichtbaar en/of toegankelijk is vanaf de openbare weg, moet er toestemming gegeven worden door Bijzondere Wetten.

#2: Het terrein moet geheel afgesloten zijn en het moet niet mogelijk zijn dan BB’s op de openbare weg terecht komen en personen kunnen verwonden.

#3: De training dag moet als evenement bij de NABV zijn aangemeld.

#4: De spelers moeten lid zijn van de NABV of als introducé zijn aangemeld.

#5: Er mogen maximaal 20 deelnemers zijn.

#6: De training gebeurd op niet-commerciële basis

Het is dus niet toegestaan op commerciële basis inderdaad!
 
Denk dat alleen de vaste klanten gedoneerd hebben. Nog 46 dagen om praktisch nog €30k in te zamelen. Krijgen ze hun geld terug of heeft de fundraiser straks een nieuwe replica?
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en JWieleman
Denk dat alleen de vaste klanten gedoneerd hebben. Nog 46 dagen om praktisch nog €30k in te zamelen. Krijgen ze hun geld terug of heeft de fundraiser straks een nieuwe replica?
Ik denk het 2e......
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf
https://www.doneeractie.nl/veelgestelde-vragen

'Wat gebeurt er als ik mijn streefbedrag niet haal?

Als je je streefbedrag niet haalt is dat geen probleem. Het is bij Doneeractie.nl niet verplicht een streefbedrag in te vullen. Zo zijn er ook heel veel doorlopende acties voor bijvoorbeeld een Stichting. Wij zijn geen platform dat pas uitbetaald als de 100% wordt gehaald. Dat wil zeggen dat al het ingezamelde geld naar de actie-eigenaar gaat, ook als het streefbedrag niet wordt bereikt.'

yup, geld gaat gewoon naar de actie-eigenaar. Wat ermee gebeurt, geen idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf