Airsoft granaten in Nederland

Ik mag er niks over zeggen. Maar ik kan alleen laten weten; hou de NABV in de gaten. Binnenkort komen er nog meer nieuws naar buiten. Verwachting is binnen 2 maanden.
 
Wel jammer dat dit soort granades ook niet toegestaan zijn. Criteria is toch dat het niet op een echte granaat mag lijken? Mijn vriendin vond dit op een cilinder vormige paddestoel lijken.. Ook geen pin dus lijkt gewoon echt niet op een granaat.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2018-06-30 om 20.01.43.png
    Schermafbeelding 2018-06-30 om 20.01.43.png
    130,7 KB · Weergaven: 250
Wel jammer dat dit soort granades ook niet toegestaan zijn. Criteria is toch dat het niet op een echte granaat mag lijken? Mijn vriendin vond dit op een cilinder vormige paddestoel lijken.. Ook geen pin dus lijkt gewoon echt niet op een granaat.

Er zijn geen criteria voor het toestaan van een 'granaat' want het mag gewoon niet. De Tornado heeft ooit een rechtzaak gewonnen omdat het niet op een granaat lijkt, maar dat geeft alle andere niet lijkende granaten permissie om gebruikt te mogen worden..
 
Wel jammer dat dit soort granades ook niet toegestaan zijn. Criteria is toch dat het niet op een echte granaat mag lijken? Mijn vriendin vond dit op een cilinder vormige paddestoel lijken.. Ook geen pin dus lijkt gewoon echt niet op een granaat.
Stuur alle info die je hier over hebt per pm even naar mij. Dan ga ik kijken wat mogelijk is en doorgeven.
 
Herinner mij nog een interessant weetje omtrent dit topic door het andere granaten topic op het forum.

Onlangs toch maar eens gevraagd waarom ze bij wild mountain toch thunderflashes en xl bursts toelaten. Dit is omdat hun terrein geklasseerd wordt als schietbaan! dit is ook nodig aangezien de echte mannen hier ook komen/kunnen komen treinen met hun echte flashbangs. En erlangs is een kleiduifbaan dus die knalt sowieso al :D
 
Schietbaan of niet, bezit van thunderflashes en burstxl is nog steeds niet toegestaan.
 
Area57 verkoopt enola gaye mk5's ter plekke voor gebruik daar. Zolang je alles wat je koopt daar gebruikt, zou er verder geen probleem moeten zijn. Burst xl daarentegen mag niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Boudewijn
Dat zou dan gaan om terplekke gekochte Enola Gaye MK5's, en niet op de Airsoft Innovations Burst XL, let daarop.

Overigens zie ik bij diverse Skirms door het land de Burst XL langskomen terwijl dit niet toegestaan is, maar dat terzijde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Toothpick
en het mooiste aan deze is dat het ding geen STRATSIM heet, maar STRATAIM nova .. etc
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Jesus inderdaad wat slecht. Vakantie periode, er was zeker niemand om het nog een keertje door te lezen.
 
Ik dacht dat ik vanmorgen niet helemaal helder was wakker geworden bij het lezen van het verhaal, maar het is toch echt het artikel inderdaad wat niet helemaal lekker in elkaar zit.
 
Heb niks tegen de NABV hoor, maar dit is toch echt wel een klein beetje triest..

Jesus inderdaad wat slecht. Vakantie periode, er was zeker niemand om het nog een keertje door te lezen.

Heb het gevoel dat dit ff snel in elkaar geflanst is, kreeg de mail om 00:03 uur s'nachts binnen haha
 
Had inderdaad al naar dit ding gegoocheld maar nul hits, maar dit verklaard dus het een en ander:(
 
afgelopen maandag gehad met de jurist van de NABV. Door mijn onderzoek gaat er als het goed is binnenkort 1 type 40mm granaat toegestaan worden. Maar wacht even totdat de NABV hier zelf mee naar buiten komt. Maar dit is wel goed nieuws voor de spelbeleving