Airsoft granaten in Nederland

Beste allen,

Echter was dit maar een politieagent, en geen heel korps of rechter wat deze uitspraak maakte, dus hier kan de NABV niet heel veel mee.

Een toekomstige Support/class

Dit is zeker waar, als één agent dit zegt, betekend het eigenlijk niets. Het is dan puur zijn mening. Het zal vast wel een Pro-airsofter zijn.. ;)
 
Ik merk dat mijn eraz langzaam druk verliest. Hij lijkt te lekken op de plek waar de pin omhoog gaat. Je hoort het ook zachtjes zelfs. Is dit normaal bij dit type?
 
Ik merk dat mijn eraz langzaam druk verliest. Hij lijkt te lekken op de plek waar de pin omhoog gaat. Je hoort het ook zachtjes zelfs. Is dit normaal bij dit type?

Nee, die van mij lekt niet. Je kan 'm uit elkaar halen en de ringen vervangen.
 
Nee, die van mij lekt niet. Je kan 'm uit elkaar halen en de ringen vervangen.
Hij is is nog nooit gebruikt op het veld dus Zo goed als nieuw.
Zojuist seals met wat vet ingesmeert maar hij blijft geluid maken.
Ik neem wel contact op met de verkoper.

Met een beetje sop is het goed te zien.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben ook 2 nieuwe nog ongebruikte eraz grenades en beide exact hetzelfde probleem.
Is al terug gegaan naar de winkel, zou een onderhoudsbeurt hebben gehad, weer terug gekregen.... Nog steeds exact hetzelfde probleem.

Volgens de verkoper zou dit met een soort van overdruk ventiel te maken hebben. Maar ik geloof er weinig van. Want zelfs met minimaal gas er in hoor je al gesis.
 
Ik heb een nog mooier probleem gehad met de eraz. Op het moment dat ik de bus gas erop zette. Kwam het gas linea recta het bb vul gat uit. Wel een nieuwe gekregen van de winkel. Kijken hoe lang die het volhoud.
 
Die van mij gaat morgen terug.
Winkelier bood aan om hem te fixen.
Ben benieuwd hoe die terug komt.
 
Toothpick had er afgelopen week al een stuk over geschreven. Zijn stelling, 40mm granaten zijn legaal. Zie https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/airsoft-granaten-in-nederland.3662/page-14

Maar net zoals velen zal ik wachten op nabv of justitie om t legaal te verklaren.
x1j0w6.png

Zoals je kunt lezen verwijst justitie (min J&V) naar het KCT.
En zoals in mijn document te lezen was zegt het KCT het mag. Maar vraag het voor de zekerheid na bij je eigen KCT. De info om hoe te vragen kan ik je evt aanleveren.

Zoals je kunt zien is dit bericht doorgestuurd. Dat is naar Icarus gegaan en hij is er nu ook naar aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.
Dus als er een bericht komt vanuit de NABV dan weten jullie wie het opgestart heeft ;)
 
x1j0w6.png

Zoals je kunt lezen verwijst justitie (min J&V) naar het KCT.
En zoals in mijn document te lezen was zegt het KCT het mag. Maar vraag het voor de zekerheid na bij je eigen KCT. De info om hoe te vragen kan ik je evt aanleveren.

Zoals je kunt zien is dit bericht doorgestuurd. Dat is naar Icarus gegaan en hij is er nu ook naar aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.
Dus als er een bericht komt vanuit de NABV dan weten jullie wie het opgestart heeft ;)

Ja het KCT gemeente Amsterdam. Niet algemeen KCT.
 
Door de beslissing van KCT A'dam kun je aantonen dat jij alles netjes volgens de wet deed. Dat KCT van die regio anders beslist kan jij namelijk niet voor vervolgd worden.
Een rechter gaat dan wel kijken of de patronen mogen of niet. Deze uitspraak heeft dan gevolgen voor personen die na de uitspraak staande gehouden worden met 40mm patronen.
Zo werkt ons rechtssysteem.

Ook leuke side note is dat er ook 20mm patronen bestaan voor shotguns. Omdat deze zelf gas en afschiet mechanisme hebben vallen die ook onder cat4.
Deze kunnen ook in kleine launchers onder pistolen.
Heeft de NABV ook geen uitspraak over gedaan maar blijkt wel veelvuldig gebruikt te worden omdat niemand het naar buiten brengt en men maar daarom geloofd dat het mag.
Maar zowel de 20mm als de 40mm versie zijn replica's van hagel schietende patronen.
Maar ook binnen de NABV zijn ze met mijn onderzoek bezig. Mogelijk dus dat dankzij mij de NABV ze ook groen licht geeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Vandaag bericht gehad van kct Drenthe die net als kct A'dam aangeeft dat 40mm patronen(bb shower/40mike/master Mike/TAG) onder van IV vallen en dus vrij te bezitten.

Voor hen die willen is via pm deze informatie per mail te krijgen zodat je deze kan laten zien bij evt vragen in het geval je 40mm patronen in bezit hebt.
 
Gaarne.
Zou mooi bij mijn loadout staan.

Mvg Roy aka Smitty

Vandaag bericht gehad van kct Drenthe die net als kct A'dam aangeeft dat 40mm patronen(bb shower/40mike/master Mike/TAG) onder van IV vallen en dus vrij te bezitten.

Voor hen die willen is via pm deze informatie per mail te krijgen zodat je deze kan laten zien bij evt vragen in het geval je 40mm patronen in bezit hebt.
 
@mr. Icarus van der Kolk ik had vernomen dat gisteren de 40mm projectielen bij de NABV op de agenda voorbij zijn gekomen? Helaas niet meer info gehad.
Ik neem aan dat je hierbij aanwezig was en hebt aangegeven dat meerdere KCT's aangeven dat ze onder cat IV vallen n.a.v. mijn onderzoek.
En is er evt. al een idee wanneer de NABV het advies van de KCT overneemt en zijn leden en organisatoren informeert dat ze gewoon legaal zijn?
 
Laatst bewerkt:
Vooropgesteld is dat ik altijd al de juridisch deskundige mening heb gehad dat de diverse 40mm airsoft patronen in beginsel Cat 4 wapens zijn voor zover ze projectielen verschieten d.m.v. lucht-, gas-, of veerdruk. Voor zover je de KCTs hebt aangeschreven dank daarvoor al is voorzichtigheid met dit soort zaken wel altijd geboden. Ik merk hierbij op dat je in jouw brieven ook veel juridische argumentatie gebruikt zoals ik deze met jou heb besproken. Het feit dat KCTs hier tot dezelfde komen is wel een indicatie dat die lijn ook de juiste is.

Wat ik ook zelf vind is het voor de NABV belangrijk eerst de groots mogelijke zekerheid te verkrijgen alvorens een mededeling daarover te doen. Het is absoluut niet wenselijk dat onze leden een strafrechtelijk risico lopen en ik probeer daar uiterst zorgvuldig mee om te gaan. Daarom wil ik per se dat een onafhankelijke en deskundige derde ook naar het dossier kijkt. Ik ga ervan uit dit voor de kerst rond te hebben.

Ik heb jou niet bij naam genoemd omdat je in het verleden hebt aangegeven gesteld te zijn op jouw privacy.
 
Laatst bewerkt:
De info welke ik naar de KCT's heb gestuurd is wat ik uit eigen onderzoek gevonden heb. Dit is o.a. de info van de NABV site mbt E-Raz granaten. Maar ook info van mijn jurist als andere vuurwa pen deskundigen.

Ik wil zeker ook geen strafrechtelijke risico. Daarom dat ik zelf uitvoerig onderzoek heb gedaan en pas toen ik goed zeker was van de zaak dit publiceerde.
En natuurlijk doordat ik me inzet voor de sport mijn info met jou/NABV heb gedeeld.
Het zou mooi zijn als je tegen het einde van het jaar meer weer. Al is hoe eerder hoe beter :D maar het moet wel goed gebeuren.

Ik ben inderdaad gesteld op mijn privacy. Maar dit was makkelijk te omschrijven als: die persoon die via FB al aankondigde dat het onder cat IV valt. Zo verwijs je naar een openbare bron waar andere vast ook van gehoord/gelezen hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
"De info welke ik naar de KCT's heb gestuurd is wat ik uit eigen onderzoek gevonden heb. Dit is o.a. de info van de NABV site mbt E-Raz granaten. Maar ook info van mijn jurist als andere vuurwa pen deskundigen."

Dat is evident niet het gehele plaatje. Wij hebben uitvoerig zitten sparren over de 40mm launchers en bijbehorende zaken, veel van deze zienswijzen komen letterlijk terug in jouw schijven naar de KCT.

Kijk mij maakt het niets uit want door rechtsgeleerde discussie komen wij dichter bij de waarheid maar juist daarom hoeven wij de gang van zaken niet anders weer te geven dan ze zijn gegaan.
 
Iets anders, airsoft innovations heeft sinds kort de Tornado 2 uitgebracht. Wat mij opviel was dat hij geen lepel heeft. Zou dit betekenen dat deze wel legaal in Nederland is?
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov