Airsoft granaten in Nederland

Zolang hij maar bb's spuwt, anders is het een knal granaat en dus niet dodelijk.

Meeste velden die zeggen gewoon: granaat in t huisje is iedereen af. Ongeacht of je bent geraakt door een bb ofniet. Buiten een huisje iedereen in een straal van 5m af.
 
Meeste velden die zeggen gewoon: granaat in t huisje is iedereen af. Ongeacht of je bent geraakt door een bb ofniet. Buiten een huisje iedereen in een straal van 5m af.
Nog nooit orga horen zeggen. Dan kun je ook net zo goed knalerwten naar binnen gooien
 
Dan maakt het inderdaad weinig uit. Die e-raz lijkt redelijk makkelijk in het veld te herladen. Dan lijkt me dat wel een goede optie.

Ben nu op Bunkerhill net aangekomen met de camper
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
Moh, aardig uit de klauwen gelopen topic alweer mannen. Goed bezig allemaal.

Kan iemand mij vertellen hoe de nabv hun selectie doet betreft de granaten. Niets lijkt mij makkelijker om alle te kopen granaten op een tafel te leggen en hier in een middagje een uitspraak over te doen.
Including de burst xl en weet ik het allemaal.
Dan is het aan de orga om de regels te bepalen maar is voor ons wel duidelijk of we ze uberhaubt mogen hebben om er lekker in belgie mee te spelen.

Ongetwijfeld al bekend bij velen maar de acatar heeft nu ook een banger skin waarmee hij weer een compleet niet look heeft. Lijkt fucking veel op een echte als je het mij vraagt. Zou je er mee weg komen om dat ding pas in belgie om te bouwen naar banger zeg maar. Ook levert deze maar 85db wat gelijk is aan een harde schreeuw. Gemeten met het 4k kostende geluidsanalyse apparaat van de schoonpa. Dat is zijn beroep enzo dus hij heeft er wel kaas van gegeten. 85db zit je zo aan.

Linkje van de skin.https://www.airsoftshop.be/nl/avatar-grenade-little-loud-skinz-milsim-kit.html

Ben je wel 160 euro verder...

Grtz
 
Zeg me alstublieft dat dit sarcasme is.... o_O
Beetje wel uiteraard ouwe, strekking is dat sommige al zeer lang op de markt zijn en het voor mij onduidelijk is waarom wel of niet acceptabel in nederland om te bezitten. Nu komende er de laatste paar maanden wel achter rlkaar nades uit die blijkbaar zouden mogen. Dus wellicht is het proces niet zo extreem ingewikkeld.

Grtz
 
Als je het mij vraagt granaten zat. Nu eerst eens 40mm patronen er doorheen krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Het probleem is dat het bij 'voor ontploffing bestemde voorwerpen' heel vaag is.
Zaken worden niet legaal/illegaal omdat de NABV dat zegt maar omdat de recht met de tekst van de wet en bestaande uitspraken hier een oordeel over geeft. Soms kan op grond van de tekst van de wet en bestaande uitspraken (eventueel met een analyse van een deskundig te achten autoriteit zoals de politie of een deskundige) een voorspelling gedaan worden of een bepaald object verboden is of niet. Je moet hier dus wel terughoudend zijn anders lopen NABV leden ook een risico.

Er is voor wat betreft voorwerpen die een sprekende gelijkenis vertonen met 'explosieven' helaas geen algemeen toepasbare regel te formuleren.
 
Ik heb een E-Raz granaat aangeschaft voor buiten.
Ik merk alleen dat hij een behoorlijke impact nodig heeft voordat hij gaat.
Het lijkt mij op dit moment op bosgrond bijna onmogelijk zelfs.
Zijn er mensen met ervaring met de E-raz?
Is er een techniek of gaat hij makkelijker na een tijdje?
 
Mijne is onderweg. Dus hoop dat het niet gebruikelijk is. Ander kant. Ik zal hem waarschijnlijk alleen bij CQB gebruiken en niet outdoor om dat je hem dan snel kwijt bent
 
Denk dat de bosgrond teveel dempt. Het mechanisme zal inderdaad getriggerd worden door een bepaalde impact/schok. Als hij bij minimale impact al zou afgaan zou hij zelfs kunnen triggeren als je net te hard gooit. Bij een tornado zijn het bijvoorbeeld wat staafjes/gewichtjes die als het ware gestapeld zijn en door impact “omvallen” daardoor komt het gas vrij en duwt het te bb’s eruit.

Het meest effectief zal denk dan ook een harde(re) ondergrond zijn...
 
Ik vind de e-raz ook een te harde klap nodig hebben. Ik ben de pin kwijt geraakt maar dat is niet erg, ik kan hem live in mijn zak meenemen want hij gaat echt nooit zomaar af... :rolleyes:
 
Ik heb een oranje gekocht zodat hij niet kwijt raakt buiten.
Hij gaat sowieso niet af al hij rechtop land.
Zijkant lijkt nog wel de beste kansen te geven. Maar de kans dat hij afgaat lijkt wel lager dan dat hij niet afgaat. Of je moet echt hard gooien maar vaak mag je alleen onderhands gooien op een veld.
 
Misschien niet helemaal een granaat, maar toch in het straatje van de 40mm launchers.. is dit wel acceptabel? Link shells horen bij een replica die je mag hebben..?
 
Misschien niet helemaal een granaat, maar toch in het straatje van de 40mm launchers.. is dit wel acceptabel? Link shells horen bij een replica die je mag hebben..?
Ja die zijn, als shotgun shell imitatie, geen probleem.
Het probleem (voor ons) van de 40mm is dat wat de echte afschiet een explosief is en daardoor onder een andere sectie van de wet vallen.
Natuurlijk zijn er argumenten om wat anders te zeggen (dat het bv toch normale munitie is of dat het beehive shell replica's zijn) echter zonder rechterlijke uitspraak krijg je daar op dit moment geen zekerheid over en die uitspraak krijg je weer enkel als iemand voor die shells voor de rechter moet komen.
Natuurlijk zou ook de minister/staatssecretaris hier een besluit over kunnen nemen maar die heeft al vaker aangegeven hier niet open voor te staan.
 
Ja die zijn, als shotgun..... ...... niet open te staan.

Ik ben bezig met de 40mm patronen. Er is 1 versie waarbij het gas in de launcher zelf zit, dit maakt de 40mm patroon onderdeel van de werper en is dus conform kct van politie toegestaan.

De overige 40mm patronen zijn 90% gelijkenissen met slug(hagel) versies van de 40mm patroon. Dus NIET de explosieve.
Zo ook de TAG grenade is geen gelijkenis met een explosief.
Deze 2 types zijn ook door kct politie bevestigd als legaal.
Alleen de 40mm patronen waarbij een harde DICHTE (dus zonder gastjes) kop op zit zijn op explosieven lijkende.

Ik heb voor 90% de 40mm granaten legaal. Heb mijn onderzoek nu bij de minister liggen en wacht nog op hun uitspraak om hier volledig mee naar buiten te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henny_495