Airsoft granaten in Nederland

Goeie zaak. Zou fijn zijn als ze meer granaten gaan toestaan zoals Thunder-B Shock en de Airsoft innovations XL burst. Al die angst dat ze voor verkeerde doeleinde gebruikt worden is in mijn ogen een beetje overdreven. Laatst nog een interview gezien met een wapen expert die vertelde dat echte granaten verkrijgbaar zijn voor 5 tot 10 euro met de juiste contacten. Dan zijn airsoft granaten toch meestal minimaal 3/4x zo duur. Daar heb je als kwaadwillende dus niets aan..

Ik vraag me echt af hoe vaak er al misbruik van airsoftgranaten is gemaakt in bijvoorbeeld België.
 
Het gaat niet zozeer om misbruik maken van.
Het gaat er o.a. om dat als iemand er 1 kwijt raakt meteen de e.o.d. Erbij gehaald word.
Alles ontruimd moet worden etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en M14shooter
Het gaat niet zozeer om misbruik maken van.
Het gaat er o.a. om dat als iemand er 1 kwijt raakt meteen de e.o.d. Erbij gehaald word.
Alles ontruimd moet worden etc.

Dat was inderdaad de reden waarom 'granaten' ect. niet waren meegenomen in de vrijstelling.
Een agent die een (nep) vuurwapen aantreft wordt geacht te weten wat hij/zij (veilig) moet doen bij een vermoedelijk explosief is dit niet het is dit niet het geval (buiten dingen zoals mensen weghouden / niet tegen aan schoppen 'om te kijken wat ie doet')
 
Nu maar hopen dat de 40mm ook erbij komt. Ik weet ze zijn er druk mee bezig en in afwachting van rechtszaak.... Maar ze mogen wat mij betreft niet snel genoeg komen. Leuk al die gooi-en-raak-kwijt granaten, maar o.a. in cqb zijn 40mm PATRONEN (ik typ speciaal geen granaten omdat het munitie is en geen explosief) een mooie aanvulling.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
Hee dit is er een met pin!:eek: Ik dacht dat juist een pin/lip aan een replica granaat het heuvel was dat de meeste in NL verboden waren. Dit geeft mogelijk ook wel hoop voor modellen zoals Cyclone's. :cool:
Pin mag wel, lepel mag niet. Deze heeft alleen een pin en dus geen lepel. Cyclone heeft een lepel en mag dus niet
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov
Nu maar hopen dat de 40mm ook erbij komt. Ik weet ze zijn er druk mee bezig en in afwachting van rechtszaak.... Maar ze mogen wat mij betreft niet snel genoeg komen. Leuk al die gooi-en-raak-kwijt granaten, maar o.a. in cqb zijn 40mm PATRONEN (ik typ speciaal geen granaten omdat het munitie is en geen explosief) een mooie aanvulling.

Gooi en raak kwijt valt wel mee als je ze in cqb gebruikt. Mieter je een grijze granaat achter een bosje bij een buiten veld wordt het een ander verhaal ja :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en JWieleman
Vandaar dat ik ook een oranje heb besteld. Even naam en tefefoon nr er op, en dan moet ik wel heel erg mijn best doen om hem kwijt te raken.
 
Aan Marshalls aangeven en niemand de deur uit tot ie terug is, heel simpel. Maar gentleman's game eh? Zou niet aan de orde moeten zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Aan Marshalls aangeven en niemand de deur uit tot ie terug is, heel simpel. Maar gentleman's game eh? Zou niet aan de orde moeten zijn.

Snap je denkwijze, maar ik ga mooi niet wachten omdat jij je granaat in een bosje gooit en niet kan vinden en dus ook niet 100% zeker kan weten dat een ander hem heeft gepakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Twinfromhell
Snap je denkwijze, maar ik ga mooi niet wachten omdat jij je granaat in een bosje gooit en niet kan vinden en dus ook niet 100% zeker kan weten dat een ander hem heeft gepakt.

Dit is ook totaal niet aan de orde, het is een impact grenade. Als je 'm outdoor gebruikt ben je ook een beetje een knuppel ;)

Je gebruikt ze om kamers of bunkers te clearen, lijkt me stug dat je daarin een grenade kwijt raakt.
 
Dit is ook totaal niet aan de orde, het is een impact grenade. Als je 'm outdoor gebruikt ben je ook een beetje een knuppel ;)

Je gebruikt ze om kamers of bunkers te clearen, lijkt me stug dat je daarin een grenade kwijt raakt.

Aha. Het klonk, daar je reageerde op post dat over outdoor ging en over in bosjes gooien, dat je daarom oranje had en naam + adres. Was onmogelijk in te schatten mijns inziens dat het bij jou om indoorgebruik ging.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en Kevinvr
Even kort door de bocht; welke is het beste (hoeveelheid bb's en spreiding)?
Of anders, bij welke moet je ver weg blijven?

Tornado, Avatar en Strataim NOVA Epsilon nu ook de E-RAZ
 
Opzich maakt dat toch niet zoveel uit? Meeste velden hebben een regel dat je binnen een straal van 5 of 7m gewoon gehit bent, ongeacht of een bb je wel of niet raakt.
 
Wat Bax zegt idd. Belangrijker is dus consistentie van het af gaan, en het gebruiksgemak. En prijs.
 
Zolang hij maar bb's spuwt, anders is het een knal granaat en dus niet dodelijk.