Airsoft granaten in Nederland

Zolang het niet die nieuwe ai 40 mike is vindt ik alles een vooruitgang
 
Ben benieuwd, maar de nabv kennende zal het wel weer een dooie mus zijn..
wat negatief over de NABV. Maar ik heb er de volste vertrouwen in. Ik heb van KCT al toestemming om ze te mogen gebruiken. Die toestemming heb ik naar Icarus gestuurd die het verder uitwerkt en in duidelijke taal straks in nieuwsbrief gaat zetten

Zolang het niet die nieuwe ai 40 mike is vindt ik alles een vooruitgang
conform wet niet op echt lijkende dus toegestaan..... maar gezien veiligheid ed. niet de voorkeur van zowel mij, en andere. Het zit hem hier vooral in het gedeelte veiligheid ivm dat hij niet te stoppen is totdat hij leeg/klaar is. Wat ik dan ook denk is dat als er positief bericht over komt dat de organisatoren deze zullen verbieden op hun locaties. Ik heb dit wel geadviseerd met het oog op veiligheid maar dat is aan de organisatoren.
 
Valt best mee hoe negatief het is. Het is een beeld voortgebracht uit eerdere uitlatingen en "toestemmingen" van de nabv.
Airsofters: we willen granaten gebruiken!
Nabv: laten we een hoop tijd, moeite en geld stoppen in een product wat niet meer geproduceerd wordt. Dat is vast wat jullie willen..
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Toothpick
Volgens mij is tijdens de aankondiging van de 40Mike al door diverse velden aangegeven dat die niet toegestaan is bij hun. Los van wat wie of wat anders zou beslissen.

Wat betreft de NABV is het natuurlijk een beetje vreemde eend, die continu balanceert op het randje van goed en slecht en hun processen zijn mede zo traag en vermoeiend omdat ze op hun beurt weer verantwoording moeten afleggen aan “de overheid” (om dan nog maar te zwijgen over de verschillende afdelingen daarbinnen die vinden dat ze ergens iets over moeten zeggen...)

Maar goed, de betichten klinken goed! Toevoeging van (40mm) granaten kunnen een totaal andere beleving aan het spel geven!
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
het feit dat de NABV vrij lang doet over 40mm zaak is ook waarom ik zelf ermee aan de slag ben gegaan.
ik zet me graag in voor de sport en of dat nu met of zonder nabv is. Ik vind dat alles wat ten voordele voor de sport is dat dat benut moet worden.
Punten goed onderzoeken en heroverwegen alvorens conclusies te trekken. Aangezien ik dit naar buiten breng zegt dat al genoeg over hoe zeker de zaak is.
 
ik haak ff in:)
van mij mag de 40mike best legaal worden conform de nederlandse grondwet.

met het apparaat zelf is niet veel mis.
maar ga je echter kijken naar openskirm is de kans reel aanwezig dat het misgaat.

ik bedoel we zien genoeg alleen bril zonder mesh met zn allen toch.
als je het op je tand van dichtbij krijgt is het best wel zuur en niet echt top.
komt ook een stukje oncontroleerbaar heid mocht iemand zijn bril perongeluk afvliegen.

dit zijn mijn redenen waarom ik vind dat de 40mike past bij prive events en nog niet bij open events
 
Valt best mee hoe negatief het is. Het is een beeld voortgebracht uit eerdere uitlatingen en "toestemmingen" van de nabv.
Airsofters: we willen granaten gebruiken!
Nabv: laten we een hoop tijd, moeite en geld stoppen in een product wat niet meer geproduceerd wordt. Dat is vast wat jullie willen

Nu kan je best zeggen dat de nabv best wat meer mag lobbyen voor de sport, fair. Maar dit is een beetje een misrepresentatie voor zover ik weet. De tornado is een echte keuze uit noodzaak dankzij de bekende rechtzaak erover. Zou het enig ander veel-bb-spuwend-gooi-apparaat-niet-gelijkend-op-een-granaat zijn geweest die wel nog gewoon in productie was geweest, dan was dat natuurlijk beter geweest. Maar dit is wat kans ons heeft gegeven, dus de Nabv heeft de kans gepakt.

Nu zijn ze daarop heeel erg voorzichtig andere V.B.S.G.A.N.G.O.E.G's (betere benaming is nodig) gaan goedkeuren. Veel te langzaam natuurlijk en er liggen nog zoveel andere keuzes open die nog niet zijn bekeken.

Wat betreft de NABV is het natuurlijk een beetje vreemde eend, die continu balanceert op het randje van goed en slecht en hun processen zijn mede zo traag en vermoeiend omdat ze op hun beurt weer verantwoording moeten afleggen aan “de overheid” (om dan nog maar te zwijgen over de verschillende afdelingen daarbinnen die vinden dat ze ergens iets over moeten zeggen...)

De NABV is van nature conservatiever omdat ze de verantwoordelijkheid hebben voor het overleven van de airsoftsport. Iedereen zou het graag sneller willen, maar de vraag is altijd of dit kan en of dit wenselijk is. Erg moeilijk allemaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: chris93 en Toothpick
Alles wat niet op een echte granaat (of explosief) lijkt is toegestaan in NL lijkt mij.

Of velden dit willen kunnen of mogen toestaan is een ander verhaal..

Daarbij willen we natuurlijk graag realisme in onze sport. Al lijkt dit lastig te worden
 
inhakende op bericht van @Maffo. We moeten niet vergeten dat de overheidsmachine erg traag werkt waardoor het heel langzaam produceert.
Als jij als airsoft ambassadeur of als airsoft belangen vereniging je hier mee bezig houd dan gaat dat allemaal er traag. Ik had een jaar geleden al kunnen laten weten dat ik hier mee bezig was, maar dan krijg ik vragen om de maand over hoe ver het al is. Nu ik zelf documentatie heb dat ik deze 1e type granaat hebben mag en dit gedeeld heb met icarus en hij het zelfde aangeeft als de overheid is er doorbraak en breng ik het pas naar buiten, wat ik nu dus gedaan heb.
 
het feit dat de NABV vrij lang doet over 40mm zaak is ook waarom ik zelf ermee aan de slag ben gegaan.
ik zet me graag in voor de sport en of dat nu met of zonder nabv is. Ik vind dat alles wat ten voordele voor de sport is dat dat benut moet worden.
Punten goed onderzoeken en heroverwegen alvorens conclusies te trekken. Aangezien ik dit naar buiten breng zegt dat al genoeg over hoe zeker de zaak is.

Kijk, en dat is nou precies een voorbeeld van hoe het niet moet. Airsofters worden vertegenwoordigd door de NABV en de ledenraad. Als jij de dienst uit wil maken, moet je je verkiesbaar stellen voor de ledenraad en niet op eigen houtje contact gaan opnemen met Justitie, het OM, de politie en weet ik wat allemaal. Desnoods mail je dagelijks je mening richting Dhr. Van der Kolk, ook niets mis mee. Maar niet als individu het initiatief nemen, want niet iedereen is het met jouw mening eens en dat draag je nu wel indirect uit. Slechte zaak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en NielsHoffland
Kijk, ... zaak.
tenor.gif

Goed verhaal lekker kort doen we niks mee.

NABV HR art 21 "verplichtingen van de leden"
6. Leden worden geacht bij te dragen aan de bevordering en ontwikkeling van het positieve imago van de airsoftsport.

Daarbij was afdeling KCT toch bij mij op bezoek i.v.m. een ontheffingsaanvraag en dus daarom gevraagd.

Dus ik zet me in voor de airsoft sport. (Ik was met Icarus al in overleg m.b.t. 40mm dat hij mij zelfs ook vroeg om bepaalde dingen op te zoeken.) Door het opzoeken help ik zowel de leden als de NABV en dat is niet goed? Dus we moeten allemaal onze mond maar dicht houden en spelen want ojee als we positief met de NABV/de sport bezig zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en RamonDales

Helemaal mee eens, ben blij dat je dit doet. Hiermee zet je in mijn optiek juist een goed voorbeeld, door te laten zien wat men kan bereiken met dergelijke acties!

Beetje hypocriet ook.. eerst willen veel mensen 40MM granaten, dan word het geregeld krijg je daar weer gezeik over. zucht..
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Prima, dan verschillen we daarin van mening. Dat artikel dat je aandraagt betreft het niet in een slecht daglicht zetten van de NABV, waaronder ook valt het op eigen houtje dingetjes willen gaan regelen en rondbazuinen. Maar goed, we gaan er niet uit komen, dus stel voor het hierbij te laten voordat we teveel offtopic gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
tenor.gif

Goed verhaal lekker kort doen we niks mee.

NABV HR art 21 "verplichtingen van de leden"
6. Leden worden geacht bij te dragen aan de bevordering en ontwikkeling van het positieve imago van de airsoftsport.

Daarbij was afdeling KCT toch bij mij op bezoek i.v.m. een ontheffingsaanvraag en dus daarom gevraagd.

Dus ik zet me in voor de airsoft sport. (Ik was met Icarus al in overleg m.b.t. 40mm dat hij mij zelfs ook vroeg om bepaalde dingen op te zoeken.) Door het opzoeken help ik zowel de leden als de NABV en dat is niet goed? Dus we moeten allemaal onze mond maar dicht houden en spelen want ojee als we positief met de NABV/de sport bezig zijn?

Ik kan het gemist hebben, maar kan je misschien uitleggen welk verband er is tussen het goedgekeurd krijgen van een airsoft 40mm granaat en het bijdragen aan het positieve imago van airsoft in Nederland?

Het is erg fijn als mensen met de NABV meedenken of zelfs proberen mee te helpen, maar ik denk niet dat het helpt om zaken te spoileren voordat de NABV er een besluit over heeft genomen. Anders wek je namens de NABV misschien wel verwachtingen bij "het publiek" terwijl de NABV er later toe besluit dit niet door te zetten i.v.m. evt. juridische implicaties.
Ik heb het volste vertrouwen in de NABV en heb er alle begrip voor als zaken lang duren, alle verantwoordelijkheid ligt op hun schouders, so better safe than sorry.

P.S. Joris, geef die bak popcorn eens door!
 
Ik...
.... sorry.
Gelukkig heb ik zoals ik al aangaf goed contact met Icarus. En waarschijnlijk komt het zelfs in de eerstvolgende nieuwsbrief.
En zoals ik al aangaf, gezien de status van het onderzoek werk (status legaal) breng ik het naar buiten. Had het al eerder kunnen doen maar toen was het status "bijna zeker legaal"

Zoals je leest/ziet zoek ik dingen goed uit. Als ambassadeur wil ik niet dat het kan zijn dat iemand gepakt en gestraft wordt. Dit is slecht voor de sport.