Airsoft Center Duiven

IvW

New Member
7 mei 2015
3
0
Trophies
1
Zag net op internet voorbij komen dat er afgelopen weekend een nieuwe shop geopend is in Duiven (GLD).

Zijn er toevallig al mensen geweest? Zaterdag was de officiele opening en alles zag er wel top uit wat ik zo zag op internet. En ik ben ook zeker van plan om een dezer dagen eens langs te gaan! Ik hou jullie op de hoogte.
 
Vandaag maar even langs gegaan bij Airsoft Center in Duiven/Westervoort. 

Je wordt er hartelijk ontvangen en ze nemen zeker de tijd om je goed en ontspannen te woord te staan. Wel zie je dat het een startende onderneming is en het assortiment nog uitgebreid gaat worden.

Ook zijn er schietbanen binnen waar je replica's kunt testen, afstellen, op kaarten schieten en elektronische targets met een timer. Reserveren om gebruik te kunnen maken van de schietbanen is (nog) niet nodig.

Tevens gaven ze aan dat er in de toekomst ook trainingen en workshops gegeven zullen worden. Ook kun je er terecht om je replica's te laten onderhouden, afstellen en repareren.



Kortom een aanrader om zeker eens langs te gaan en in de gaten te houden.

 


 
 
Ik ben er ook al geweest. De baan is erg mooi, voor 5 euro per uur kan je er gebruik van maken. Ze waren bezig met de vergunningen om ook replica's te kunnen verkopen, en tot nu toe zijn ze een stuk goedkoper met hun producten (wat ik tot nu toe heb kunnen vergelijken met fysieke winkels in de omgeving van Arnhem). Kortom, ik ben blij dat dit in mijn dorp erbij is gekomen.
 
Hoe lang is die schietbaan en hoeveel personen kunnen deze tegelijkertijd gebruiken?
 
Raar dat ze geen vergunning hebben maar wel repareren. Iets waar voor zover mijn WWM gaat niet toegestaan is als bedrijf tenzij je hier vergunning voor hebt.
 
Dat is inderdaad raar. Wellicht dat handel in wapens (voor iemand erover valt, voor handel in AA moet je dezelfde papieren hebben als voor echte wapens) net wat extra papierwerk vraagt als reparatie van AA's?
 
Ik ben er nu twee keer geweest. Echt top jongens! Ik kan het iedereen aanraden. Geven veel advies en hebben kennis van zaken. Ik ben elke keer pas na anderhalf uur weggegaan, puur vanwege alle info en de gezelligheid! :smiley:

Heb uitleg gekregen: ze hebben geen vergunning voor verkoop vanuit de zaak. Echter, ze mogen wel voor je bestellen, repareren en je mag er schieten. Aan de verkoop van de replica's wordt nog gewerkt. Het gaat dus met name om het uitstallen van replica's in de zaak wat ze nog niet mogen.
 
Nice! Eindelijk eens een nieuwe winkel in de buurt!
Ik ga er maar snel eens langs dan.
 
Ik zie dat je in Wageningen woont, leuk! Keertje samen naar een skirm misschien!?

De technische dienst bestaat er vooral uit de Duitser Jens en voor zover mijn kennis reikt, heeft hij verstand van zaken. Toen ik mijn accu kocht heeft hij er gratis deans connectoren op gezet en omdat de accu rammelde in de handguard heeft hij er een stuk neopreen in gezet en nu rammelt er niks meer. Verder kent hij vele gearboxen en de onderdelen e.d. en programmeert hij ook mosfets. In de winkel zelf staat vaak Bas, die zelf ook fervent airsofter is, diverse soorten replica's heeft en ook weet waar hij over praat. En verder natuurlijk de schietbaan boven, ideaal!

Wat ik nog het leukste vind, is dat deze jongens het vanuit de passie doen. Voor airsofters, door airsofters. Daar breng ik graag mijn geld heen! ;)
 
Een winkel met een passie is meestal een stuk beter dan eentje die hobby spullen verkoopt puur voor de winst. Hebben ze ook een website of niet?
 
Misschien ga ik daar wel ff heen om mn mosfet in te laten bouwen. Die ligt nu ook maar in de kast.
 
Als ze geen verkoop vergunning hebben, mogen ze officieel ook niet commercieel aan replica's sleutelen. Daar heb je namelijk ook het diploma wapenleer voor nodig. Dus dat klopt niet helemaal.
 
Ik weet het naadje van de kous niet, dit is wat ik me door hen heb laten uitleggen. Ze zijn ook nog bezig met de laatste stap, maar de gemeente Duiven vindt de locatie (bedrijventerrein) minder geschikt om vele replica's op voorraad te hebben liggen). Ze gaven zelf ook aan het nergens op vinden slaan dat ze naast de dingen die ze nu wel mogen, geen replica's in stock mogen hebben.

de website is btw: www.airsoftcenter.nl
 
Bw zal eerder het probleem zijn. Zijn meer organisaties die last hebben laatste tijd van BW
 
Tof! Kende dit niet, zal eens kijken op hun site (als ze die hebben).

Sleutelen valt inderdaad onder dezelfde noemer, net als "voor je bestellen". Dit doen een hoop winkels, terwijl dit technisch niet mag. Gehoord van een andere shop die het heeft nagevraagd en uitgezocht. Dus geen idee of dit dan weer klopt, maar het klonk logisch ;)
 
@Jan, dat klopt. Zodra een winkel niet de vergunning heeft mag er ook geen replica voor iemand besteld worden of aan gesleuteld worden op commerciele basis.

En er zouden ook geen replicas besteld moeten kunnen worden zonder de ontheffing/vergunning voor wapenhandelaars.
 
Bedankt Jorst!

Ik zie nu ook dat dit Airsoft Center is toch? Er bestaat in ieder geval op Google niet iets als airsoft center duiven.
 
Het is gewoon in Westervoort (valt onder gemeente Duiven) en ik had de site al eerder aangehaald op 13 juli. :p
 
Ook ik heb goede ervaringen met deze shop, er werken mensen met heel veel kennis van zaken en het 'sleutelwerk' doen ze voor een redelijke prijs. Ze hebben me al heel wat bruikbare informatie gegeven, onder andere over het afstellen van de hopup, het kiezen van de juiste BBs en het schoonmaken van mijn replica's. Aanrader!