Airsoft bij Paintball Jungle te Wormerveer

Mike-Whiskey

Well-Known Member
9 aug 2017
229
113
Trophies
16
Vandaag zij wij met een aantal leden van ons team Noord Holland Airsoft wezen kijken bij de Paintball Jungle te Wormerveer.

Eerste indruk, een mooi divers veld, met veel CQB mogelijkheden.
We hebben een rondleiding gekregen, en wat ideeën uitgewisseld.

Momenteel zijn ze nog druk bezig aanpassingen aan de velden te maken om alles geschikt te maken voor Airsoft. Omgevingsvergunning e.d. zijn in orde. Binnenkort laten ze het veld keuren door de NABV, meer info zal hierna volgen.

Foto's van onze tour kunnen jullie bekijken op de Facebook pagina van Noord Holland Airsoft Squad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan, Robin2k7 en Crumble
Vandaag hebben wij met 7 man van Noord Holland Airsoft een rondleiding gekregen op het paintballveld in Wormerveer. Eerder deze week hebben ontvingen wij een uitnodiging eens kennis te komen maken om onze feedback als airsofters te geven over de mogelijkheden van het veld. Rob van Zweeden, de eigenaar vertelde dat hij op kort termijn wil starten met het aanbieden van airsoft. Op het moment zijn ze druk met het klaarmaken van het veld. Men is bezig velden met elkaar te verbinden en netten aante passen aan de normen voor airsoft.
De NABV zal binnenkort worden uitgenodigd voor certificering. De hoop is om in maart te starten met proefskirms. Wij als NHAS willen hier natuurlijk aan deelnemen. Mogelijk kan ACN helpen om voldoende airsofters voor een proefskirm te organiseren? (Als de datum bekent is zet ik deze op de site)

Beschrijving van het veld.
De locatie ligt 150 meter van af het station Wormerveer. Het park is gelegen op 2 of 3? oude voetbalvelden. Tot op heden waren deze velden verdeeld in 12 kleinere paintballvelden. Men speelde over de breedte van het veld. Voor de airsoft wil men over de lengte van de 3 velden spelen. De oppervlakte is te vergelijken met Veluwe Airsoft. Op het veld staan 2 gebouwen die Rob als CQB ruimtes wil gaan inzetten. Een oude tribune en een bijgebouw. Het afgelopen jaar is men druk bezig met het aanplanten van groen. Er staan al veel huisjes, obstakels, bunkers etc. Wat wij gezien hebben heeft het veld veel mogelijkheden. Het veld heeft het goede sport bestemmingsplan, De gemeente is naast paintball ook akkoord met airsoft. Er moet nog wel het nodige gebeuren. Onze handen begonnen vandaag al lekker te jeuken. Wij geloven er in. Wij hopen dat het lukt!

www.paintballjungle.nl
 
Gaaf! Ik zal zo de fotos bekijken, maar hoe stond het ervoor met de verf? Is alles vies door de verf of valt dit mee?
 
Bedankt voor de update @Motorordonhans ! Leuk dat jullie al feedback hebben mogen geven. Wat was jullie feedback?

En via dit forum kunnen we vast genoeg spelers bij elkaar krijgen om het te proberen ja :D

Ik las in een ander topic al wel dat het interessant is als de hele locatie gebruikt gaat worden! Ben wel benieuwd :)
 
Ik heb het topic van mike whiskey verplaatst en samengevoegd met die van Hans. Bedankt voor het posten ook Mike!
 
Het is een poldergebied. Rob had ons verteld dat de omliggende slootjes allemaal samen komen en dat het water wordt weggepompt, alleen is het de afgelopen maanden zo goed als niet volledig droog geweest dus stond het water iets hoger dan normaal. Er waren al ideeën om zand grind en stoeptegels te gebruiken om drassige stukken van het veld beter begaanbaar te maken en te houden. Feedback van ons was onder andere om bijvoorbeeld de Spawns zo neer te zetten dat je elkaar niet continue de spawn in blijft schieten door spawncampen. Er waren al plannen om een aantal bruggen over de slootjes te plaatsen om bottlenecks uit het veld te halen. Hier waren wij positief over. Al met al een zeer mooi veld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik heb ook hun facebook pagina in de gaten gehouden en jullie fotos gezien. Ziet er leuk uit, maar ik zie toch wel echt 1 groot probleem zelf als je naar de plattegrond kijkt: Het ligt allemaal wel erg in de lengte met grote kans op een enorme trechter van beide kanten in het midden.

27657345_2010100302648585_5793497200477118098_n.jpg
 
Hey Jacob, Welkom hier!
Het veld heeft een schietbaan. Deze ligt in het verlengde van het hele veld. Op het moment wat kort. Ik denk 30 meter. Wij zouden het fijn vinden als de baan verlengt kan worden tot ongeveer 60 meter. De ruimte is er. Op de schietbaan kun je dan bordjes plaatsen die de afstanden aangeven. Rob stond hier positief tegen over. Omdat het een paintball veld is hebben ze ook HPA vul mogelijkheden. Een winkeltje. Rob wil gaan samen werken met airsoft winkel(s) uit de omgeving. De mogelijkheid tot plekken waar je naast veldskirm cqb moet spelen is wel heel gaaf. Maar uit een proefskirm zal natuurlijk meer boven water komen.
 
Wat Wieleman aangeeft is goed mogelijk. Het hangt ook af hoeveel deelnemers er mee doen. We gaan het ontdekken
 
Er waren ook plannen om buiten de schietbaan om, een pad wat over de hele lengte loopt aan die zijde, een spawn te maken en mogelijkheden om de sloot daar over te gaan. op die manier omzeil je in principe de trechter
 
Maten bij benadering gemeten:

Smalst 70m
Breedst 90m
Totale lengte van het veld 320m

Als er wordt geopend met 2/3 van het veld, wat nog als mogelijkheid wordt beschouwd is de lengte 200m.
 
De oude tribune die er staat is inderdaad een leuke toevoeging. Leuk voor snipers aangezien je dan hoog zit. Het is wel behoorlijk vervallen dus misschien dat de NABV dat gedeelte van de tribune niet veilig kan keuren. De kamers onder de tribune is niks mis mee. Ze gaan ook een pang regel hanteren, wat wel jammer is voor de tribune aangezien al het contact daar niet verder dan 5 meter is. Ik dacht dat de pang regel een richtlijn was, aangezien sommige organisaties deze regel niet hanteerde (RSL, RTT bv). Is de pang regel een richtlijn of een vereiste?

Er zijn ook nog grote lampen die het veld kunnen verlichten, voor eventuele avond / nachtskirms. Deze zijn nog over toen het veld nog een voetbal veld was.

Wat ook besproken is dat wanneer je geraakt ben, je via de zijkant het veld uit kan lopen om dan naar je spawn te lopen. Hierdoor lopen er minder mensen in de weg.

Omdat het er recentelijk had geregend was er weinig verf te zien.

Het veld was niet heel erg modderig, wel drassig inderdaad. Maar NIET hinderlijk vond ik. Aanzienlijk beter dan RSL.

Toen wij bij de locatie kwamen, konden we niet bij de organisatie zelf parkeren. Dat komt omdat we met de auto het spoor niet over konden steken. We moesten bij station Wormerveer parkeren en dan via een tunnel bij het station oversteken. Als je dus veel spullen meeneemt is het dus handig om te kijken of je alles wel in één keer kan meenemen.

In het algemeen leuk dat de organisatie ons had uitgenodigd en dat ze druk bezig zijn om de velden toegankelijk te maken voor airsoft door er één groter veld van te maken. Ze hadden ook simpel airsoft netten kunnen neerzetten en dat was al voldoende geweest. Doordat het één groter veld wordt vrees ik wel dat er op bepaalde delen van het veld niet gevochten wordt en dat het inderdaad kans is op een trechter / chokepoints.
Misschien dat de "rush" gamemode van Battlefield wel hier kan worden toegepast. Hierdoor wordt er slechts in een enkel deel van het groter veld gespeeld. Wanneer de objective wordt voldaan, moet het verdedigend team terugvallen. Hierdoor zou je wel alles van het veld tegenkomen. Maar hier heb ik het er niet over gehad met de organisatie, wat denken jullie daarvan?

Uitgebreide uitleg rush: http://battlefield.wikia.com/wiki/Rush

Edit: Foto van tribune hier > https://www.instagram.com/p/BfB5T7blt7X/?taken-by=noordhollandairsoft
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed, dit veld ligt op 10 minuten rijden van mijn huis. Ik hou 't in ieder geval in de gaten!
 
De organisatie had ook aangegeven dat ze graag alle ideeën over game modes en verhaallijnen indien mogelijk van de belangstellende spelers willen hebben. via een bericht op facebook of via fora oid. Ik weet niet of dat al ergens vermeld was. Mee denken werd door Rob zeer gewaardeerd. Je zou naar mijn idee bijna elke mogelijke gamemode in de arcade style kunnen spelen, eventueel met 3 teams, of milsim zonder kleurband dat het team death match wordt totdat iedereen van een team is uitgeschakeld (leuke optie voor een afsluitende game van de dag of iets dergelijks?) Over de tribune was er al een opmerking gemaakt bij het bezoek dat er veiligheidsproblemen zich konden voordoen met losliggende stukken op het dak die verwijderd zouden moeten worden om het veilig te houden. Rob had al aangegeven dat hij niet wilde dat er spelers op het dak zelf klimmen.

Er zijn vanuit NHAS al plannen om een vervolg afspraak te maken met Rob voor een bezichtiging. De camera gaat weer mee.
Van ons eerste bezoek staat er een uitgebreide fotorapportage op Facebook, openbaar album: https://www.facebook.com/jacob.sand...51530302633.1073741832.100000734107817&type=3

Drop de ideeën maar in de Posts, deze zullen we dan sowieso meenemen.
 
Eindelijk eens een terrein waar de sfeer van af druipt ,niet dat steriele gedoe waarvan het lijkt of je in een virtuele onafgemaakte game rond loopt , en dan heb ik het vooral over het CQB gedeelte , mijn advies is maak het niet te kaal , zorg dat lekker onoverzichtelijk blijft , dan is het des te leuker ben ik van mening , zeer interessant als ik de foto's zo bekijk .
 
  • Leuk
Waarderingen: Jacob Sander
Aangezien die in de buurt ligt, vind ik dit zeker intressant. Ik ben ook zeer benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen, al vrees ik wel dat er mogelijk trechtervorming zou kunnen ontstaan.

Het geheel geeft mij wel echter het gevoel dat het anders is al veel wat ik ken. Ondanks dat het terrein mijn heel vlakjes overkomt, lijkt het mij desondanks nogal onvoorspelbaar over door de algehele opbouw.

Ik ga het geheel dan ook in de gaten houden. Ben heel benieuwd en wens de organisatie dan ook heel veel succes met alles gereed maken. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jacob Sander en Robin2k7
ik kijk der echt naar uit ! woon natuurlijk zelf in zaandam dus dit is airsoften in me achtertuin zo wat.
en aan de fotos te zien vrij leuk veld, en zeker nodig veld ook, want in noord Holland, ging er steeds meer velden weg!