Action army Aap01

Thomaskrop

Well-Known Member
3 jun 2018
477
214
Trophies
14
Action army aap01

Action army staat bekend voor hun upgrade parts en t10/11 snipers.
Dit jaar komen ze tijdens de IWA 2020 in Nuremburg uit met hun nieuwe pistol.

Het design van de aap01 is afgekeken van de Ruger Mk IV
Hij kan greengas en co2 aan.
Hij heeft blowback en dit maakt dit model wel uniek omdat de Kjw mk1 en mk2 geen blowback hebben.
De Rugers hebben een interne cylinder 'slide' net zoals de aap01 en dat maakt hem uniek en een echt collectors item.

Van binnen gaat ie compatible zijn met we glock's en neemt bijna elke glock magazijn.
De aap01 heeft fiber front en rear sights (de rear sight kan vervangen worden met een rail voor het monteren van sights)
Komt al met een threated outer barrel (outer threats geen inner)
Action army heeft al veel accesoires aangekondigt zoals upper en lower rail, extended charging hangle, stock en extended mag.

Ik ga action army op de IWA opzoeken en ernaar kijken (mogelijk schieten als dit kan)
Als dit goed aanvult ga ik er een halen, hij staat op de planning dat ie in q2 van 2020 uitkomt.
Wat vinden jullie ervan?

Zie hieronder de foto's:

aap01.jpg
6c1398f4d21de3d398a9e655932c9d06.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
interssant? zeker

Maar alles valt of staat met de betrouwbaarheid, precisie en parts support
 
interssant? zeker

Maar alles valt of staat met de betrouwbaarheid, precisie en parts support
Parts support is van binnen dus (we) glock
Van buiten is t nog te bekijken

P.s. had ik al gezegd dat ie ook full auto kan en door alleen de cylinder die beweegt best een leuke rof heeft xD
 
Of hij volledig we parts is van binnen wacht ik nog even af tot dat iemand hem helemaal opengeschroefd heeft. VFC riep bijvoorbeeld ook dat hun mp7 aeg volledig "normale aeg" spec zou zijn en uiteindelijk was dat dus niet zo.

Full auto mag van mij wegblijven (evenals die drum mag)
 
Of hij volledig we parts is van binnen wacht ik nog even af tot dat iemand hem helemaal opengeschroefd heeft. VFC riep bijvoorbeeld ook dat hun mp7 aeg volledig "normale aeg" spec zou zijn en uiteindelijk was dat dus niet zo.

Full auto mag van mij wegblijven (evenals die drum mag)

Ja ik heb ook die vfc mp7 aeg ook eens open gehad, geweldig om aan te werken als je er niks aan kan upgraden xD
we gaan t zien
 
Laatst bewerkt:
Het is een interessant pistool. Ben zelf gebruiker van MK1 en MK2 modellen, dus een MK4 gaat er waarschijnlijk ook komen. Maar de MK1 en 2 modellen zijn voor een groot deel uitwisselbaar qua onderdelen (zelfs van verschillende fabrikanten) en zijn gemakkelijk in onderhoud en te upgraden. Ook zijn ze stiller te maken dan een MK23 en dat maakt ze geliefd bij de old skool airsoft snipers.

Ben benieuwd of zaken uitwisselbaar zijn en hoe stil ze te maken zijn. Dan zeker interesse maar wacht eerst even de experimenten af van de mensen in de owners group op FB.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskrop
Het is een interessant pistool. Ben zelf gebruiker van MK1 en MK2 modellen, dus een MK4 gaat er waarschijnlijk ook komen. Maar de MK1 en 2 modellen zijn voor een groot deel uitwisselbaar qua onderdelen (zelfs van verschillende fabrikanten) en zijn gemakkelijk in onderhoud en te upgraden. Ook zijn ze stiller te maken dan een MK23 en dat maakt ze geliefd bij de old skool airsoft snipers.

Ben benieuwd of zaken uitwisselbaar zijn en hoe stil ze te maken zijn. Dan zeker interesse maar wacht eerst even de experimenten af van de mensen in de owners group op FB.


Denk niet dat je ze heel stil kan maken aangezien het blowback pistolen worden.
 
Dat vrees ik ook. Maar als de onderdelen uitwisselbaar zijn valt er natuurlijk weer wat leuks van te maken. Zo zie ik een hoop old skool snipers rondlopen met een grip van de KJW MK1 en een upper van de Gemtech Oasis of de KJW MK2.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Ik denk dat het een geniale move is geweest de binnenkant zoveel mogelijk we glock spec te maken. Als ze dit goed doen heb je direct heel veel upgrade en reserve onderdelen beschikbaar. We g17 mag compatabiliteit is ook fijn, scherlt extra magazijnen kopen. Ik ga het zeker in de gaten houden.
 
Wow dit moet ik hebben! Zou voor speedqb misschien ook een interessante kunnen zijn door de hoge ROF?
Tenminste, cilinder slide zal snellere ciclus maken dan een volledige upper lijkt mij.
 
Wow dit moet ik hebben! Zou voor speedqb misschien ook een interessante kunnen zijn door de hoge ROF?
Tenminste, cilinder slide zal snellere ciclus maken dan een volledige upper lijkt mij.
Sneller dan een volledige geupgrade hi capa zou ik niet weten maar het maakt zeker een stuk sneller follow up shots dan stock hi capa
 
http://www.hyperdouraku.com/event/vshow2001/index.html

Artikel op hyperdouraku (laat Chrome de site vertalen, klopt redelijk aardig)van de laatste V-show in Tokyo met foto's van de internals, hammerhousing ziet er inderdaad erg glock uit, nozzle ook, maar de daadwerkelijke blowbackhousing ziet er niet herkenbaar uit. Fire selector zit ook intern aan de blowbackhousing.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskrop
Laat, als je antwoord krijgt, even weten wat het antwoord was. Voor die prijs is het erg aantrekkelijk.
Dit zijn de volledige kosten, exclusief shipping (25,-) en btw (15,-)
Dus je komt uit rond de 110-120 als je hem hier in Nederland hebt. Da's best te doen

Edit: ik ga hem zo dadelijk pre-orderen, of ik wacht tot iwa zodat ik hem even vast kan houden. Zoveel keuzes in Airsoft lol
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Akita
Ik heb deze week mn t&t binnengekregen van wgc shop
Nu afwachten hoe snel ie binnen gaat zijn

Edit: moet 29,59 bij betalen maar hij ligt al in Nederland.
Dus ben in totaal ongeveer 140,- kwijt ervoor
 
Ik heb deze week mn t&t binnengekregen van wgc shop
Nu afwachten hoe snel ie binnen gaat zijn

Edit: moet 29,59 bij betalen maar hij ligt al in Nederland.
Dus ben in totaal ongeveer 140,- kwijt ervoor

Recoil is zeer te doen, feeling is in eerste instantie plastic fantastic
Maar grip is comfy, en van binnen bijna alles full metal (we glock internals mostly)
schiet best recht. 55m met .32
Gas consumptie is netjes
Full auto is er ook voor waar nodig

Ook al predrilled holes voor rail boven en onder
14mm ccw threads
En gat aan de achterkant voor een extended charging handle

Ik ben er erg over te spreken, waarschijnlijk keertje is volledig upgraden met poseidon parts en dan is kijken hoe ie schiet maar eerst maar paar skirms zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92