Action Army AAC T10 Sniper Rifle

sherlockzor

Well-Known Member
12 apr 2018
571
327
Trophies
15
Kleine bijnoot: Ik heb zelf nooit met een sniper gespeeld, vandaag was mijn eerste keer ooit om een volwaardig dagje snipen. het is ook de eerste keer geweest dat ik een VSR 10 kloon open deed of uberhaupt aan een sniper gewerkt heb.

Inleiding:
Na ruim een jaar te hebben zitten zeggen dat snipers stom waren, dat een aeg bijna net zoveel kan begon het toch lelijk te kriebelen. De laatste maanden wat zitten inlezen over welke sniper ik dan misschien toch zou willen. en zo ben ik van SRS silverback naar dit ding gegaan! Ik denk dat dit een verstandige keuze was!
Mijn beeld over snipers en sniperen in airsoft is compleet veranderd en dat in de positieve zin!

Wat zit er in de doos?
In de doos vinden wij terug:
- een propere gedetailleerde manual
- de replica zelf
- 1 action army 50 round mag
- 1 dummy mag

Externals
De body is volledig kunststof. maar wel heel stevig. Je kan het niet vergelijken met een vsr10/bar10. Het voelt veel degelijker aan. De grip is ergonomischer en het oogt allemaal net wat cooler (mijn mening of course).
Het gevolg van de degelijkheid is dat het wel een stukje zwaarder is als een vsr10/bar10 maar nog steeds lichter dan een WELL L96.
Op de Sniper zit een kuntstof bolt,een mooie rail, een 3 tal QD slingpoints (wel geen QD slingattachment bijgeleverd), adjustable cheekrest, adjustable shoulderpads (moet je stukjes bijkopen als je hem langer wilt maken) en een dummy mag.

De cheekrest vind ik eigenlijk alleen maar leuk omdat het contrasteert met het tan (ik heb de tan versie, zie fotos) maar echt aangenaam vind ik hem niet. Dit komt mede omdat ik met een paintballmasker speel. misschien dat nog wat hogere scopemounts mijn "probleem" oplossen. het dummy magazijn vind ik wel cool, het maakt de look (ook weer mijn mening) van de sniper net iets unieker en net iets cooler dan zijn broertjes. Bovendien kan je een extra magazijn storen in het dummy magazijn, het is hier speciaal voor gemaakt, slimme feature Action Army! Dit zorgt dat ik niet meteen met een stockpouch moet gaan rondlopen als ik 2 50 round mags draag!

Internals
Binnenin vinden wij standaard een standaard VSR-10 hopup (al zou deze het "probleem/zwakke punt" van de TM hopup opgelost hebben door een verstevigde arm ofzoiets, heb nooit zo eentje gebruikt dus zou niet exact weten wat er bedoelt wordt), een messing precision barrel, 1 barrel spacer, een 90 graden adjustable trigger (maar niet de action army 90 graden zero trigger), teflon coaten cylinder, metalen cylinderhead, kunststof piston ook tefloncoated, een zwakke veer (schiet standaard nog geen 300 fps) en een kuntstof springguide.

Zelf kan ik hier door mijn beperkte ervaring in snipertech niet super veel over zeggen. de meeste standaard internals liggen er bij mij ook al uit.

Upgradeability
Ja iedereen en zijn grootmoeder die ook maar dat heeft opgezocht over airsoftsnipen zal het wel al zijn tegengekomen. een goede OOTB sniper "bestaat niet", toch niet in de <300 prijsrange (zal ik het zo politiek correct even oplossen :D). En hier heeft Action Army mij toch vrij hard teleurgesteld. het is een kleinigheid en de ervaren tech zal misschien wel slimmer zijn omgegaan met het probleem maar mijn ervaring was als volgt.

Het ding gaat poepsimpel uit elkaar, 3 vijsjes (ja 3) en hopla je hele barrel en trigger assemly heb je vast. barrel losmaken, en je kan zo aan je hopup, geen probleem. Maar dan, toen ik aan de cylinder wou beginnen, bleek dat ding muur maar dan ook muurvast te zitten. ik had al vanalles geprobeerd maar met de bekkentang uiteindelijk toch wat schade veroorzaak aan de cylinderhead, jammer. Uiteindelijk heb ik het kunnen loskrijgen door de cylinderhead een 30 a 40 seconden boven het gasfornuis te houden en toen kwam het allemaal los als niets, had ik dit eerder geweten had me dat een hele hoop tijd en beschadigingen bespaard. Ik heb voorlopig alles terug mooi glad geschuurd maar toch, jammer.

Wat mij hier het meeste aan frustreerd is dat een merk zoals action army, toch wel bekend van hun sniper upgrades, het zijn klanten moeilijker gaat maken om te upgraden, dit terwijl de helft van de user manual volstaat met welke action army aftermarket parts je allemaal kan installeren, absurd toch?

Nu ja, nu ik het 1 keer los heb gekregen is de drama wel voorbij, maar ik vond dit toch te belachelijk voor woorden.

Ondertussen netjes geupgrade met de action army hopup, action army piston en een M130 veer -2 of 3 coils. barrel en maple leaf bucking is nog onderweg, maar voolopig met een pdi w bucking gespeeld.
Het ding schiet wel goed, hopped 0,43 makkelijk zat maar ik heb nog wel een hoop finetuning van hopup en scope te doen.

Conclusie
Het is een erg mooi en stevig ding. maar als je echt opzoek bent naar een sniper waarmee je het makkelijkste gaat kunnen spelen is de bar10/vsr10 nog steeds heer en meester, het lichtere gewicht maakt het veel aangenamer om lang te spelen.

Al bij al heb ik zeker geen spijt van mijn aankoop. Ik heb geleerd hoe snipers werken en ben nog aan het leren sniperen. Ik heb geleerd dat die jongens toch best veel skill moeten opbrengen wil je de beste shots maken. En hoe nice het is als je zo een speler kan uitschakelen door een uitstekend elleboogje te raken of zo.


Fotos

24wA0bF.jpg



owq0cO2.jpg



j8msahx.jpg



P9T2cmQ.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: 1972
Gebruik je ghillie of ondersteun je andere groepen met precisie schieten?

Leuke buks met, naar het schijnt (heb zelf geen ervaring met dit model), leuke mogelijkheden.
 
Gebruik je ghillie of ondersteun je andere groepen met precisie schieten?

Leuke buks met, naar het schijnt (heb zelf geen ervaring met dit model), leuke mogelijkheden.

ondersteuning. Ik heb het geduld niet voor ghilliestijl + veel te warm :D
 
No offense, maar dan ben je SLA, geen sniper. SLA ondersteunt met precisievuur een aanval of verdediging. Sniper werkt alleen of met spotter (hoewel de amerikanen tegenwoordig groepen van 6, 3 x schutter en 3 x spotter, hebben ingevoerd) en richt zich op specifieke doelen.
 
Ik ben geen sla, hoogstens tomaat!

Het is airsoft, je terminologie is leuk, maar ik heb er eigenlijk geen boodschap aan.

Ik heb ook nergens gezegd dat ik nu ineens een sniper ben. Ik heb met een airsoft sniper replica gespeeld, ik heb me vermaakt en ik zal het nog doen.
 
Zoals ik al zei: "no offense". Je zei trouwens dat je nog aan het leren was te "sniperen". Maar allee. Laat maar.
 
Maar nergens zeg ik dat ik effectief een sniper ben, en jij begint meteen met "dan ben je geen sniper"

Ma bon, mijn reactie kwam misschien wat offensiever over dan bedoeld, mijn excuses. Internet brengt geen lichaamstaal over.
 
  • Leuk
Waarderingen: RamonDales
Ik heb deze sniper nu ook een aantal maanden. In principe is het een VSR10 met een andere stock. Alle upgrades zijn compatible.
Heb hem inmiddels wel geupgrade, de triggerunit is reeds 90 degree en heeft dus geen directe vervanging nodig. (scheelt toch weer 150 euro voor een setje)

Ondanks dat dit een iets duurder platform is dan de JG bar, kan je alsnog voor minder dan een Novritsch een grotere range en precisie krijgen.
Mits je zelf die 3 schroeven er uit durft te halen natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Ik heb deze sniper nu ook een aantal maanden. In principe is het een VSR10 met een andere stock. Alle upgrades zijn compatible.
Heb hem inmiddels wel geupgrade, de triggerunit is reeds 90 degree en heeft dus geen directe vervanging nodig. (scheelt toch weer 150 euro voor een setje)

Ondanks dat dit een iets duurder platform is dan de JG bar, kan je alsnog voor minder dan een Novritsch een grotere range en precisie krijgen.
Mits je zelf die 3 schroeven er uit durft te halen natuurlijk.


Alles is zo makkelijk bij een vsr10 kloon, ik denk dat ik nooit meer een aeg gearbox zal open doen aangezien het gemakscontrast gewoon te groot is
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Alles is zo makkelijk bij een vsr10 kloon, ik denk dat ik nooit meer een aeg gearbox zal open doen aangezien het gemakscontrast gewoon te groot is

Alleen mietjes gaan huilen bij een AEG GB en dat zijn vaak de snipers :p. All jokes aside, ik snap vaak niet dat mensen bang zijn voor het upgraden van een sniper, BASR's zijn relatief zo easy en het meeste is puur uit elkaar halen, goed terug stoppen en klaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en sherlockzor
Ik had voor de sniper enkel ervaringen met aeg gearboxen. Vond dat al geen hogere wiskunde. Maar klussen aan snipers is al helemaal als legoblokjes in elkaar drukken