Aanpassen VFC HK416(D) internals

Ik had er een SHS ingebouwd toen en daar had ik geen problemen mee met safe.
De SHS fire selector werkt inderdaad goed! vandaag de replica geshimmed, en in elkaar gezet. Moet zeggen dat hij al een heel stuk beter klonk, en dat de trigger response super snel was vergeleken de orginele configuratie. Ook de ROF was erg hoog. Nu heb ik alleen last van overspin, Weet je toevallig wat opties om dit op te lossen, het liefst zo goedkoop mogelijk?
 
Ik wil hier trouwens op toevoegen dat hij dit ook al in gelimiteerde maten deed met de orginele componenten (de overspin), maar toen maakte hij niet soms 2 cycles, wat hij nu dus wel doet.
 
Shortstroken en een sterkere veer, overvolumen en sterkere veer (minder effectief), langzamere motor, kijken of het niet aan de cut off lever ligt die te langzaam is.
 
De cutoff lever die er op het moment inzit is nog de orginele. Ik wou kijken of hij versleten is, maar kan dit nog niet aflezen dankzij mijn lek aan ervaring.

Bovenkant cut off lever:
IMG_20190125_001347.jpg
Onderkant cut off lever, hierop kun je zien dat er een stukje "mist" links onder in de hoek, hoort dit of is dit slijtage?
IMG_20190125_001420.jpg

Extra info:


Setup op het moment:
SHS 16:1 gears
SHS high torque motor
SHS fire selector plate
11,1v Lipo op deans
 
Hoort zo en ziet er gewoon nog prima uit, dan moet je iets anders proberen.
Bedankt voor je reactie! Kan het zo zijn dat ik de cutoff lever te strak heb aangedraait? Ik denk namelijk wel dat het bij de cutoff lever ligt, aangezien hij af en toe ook willekeurig in full-auto ging (5 rouns ongeveer) op semi (en natuurlijk vaak de dubble feed)
 
Bedankt voor je reactie! Kan het zo zijn dat ik de cutoff lever te strak heb aangedraait? Ik denk namelijk wel dat het bij de cutoff lever ligt, aangezien hij af en toe ook willekeurig in full-auto ging (5 rouns ongeveer) op semi (en natuurlijk vaak de dubble feed)

Dat kan wel ja, als hij te strak is kan hij ook niet snel genoeg bewegen, maar ook te los kan niet goed zijn. Double feeds komen over het algemeen niet door de cut off lever.
 
Dat kan wel ja, als hij te strak is kan hij ook niet snel genoeg bewegen, maar ook te los kan niet goed zijn. Double feeds komen over het algemeen niet door de cut off lever.

Oke, en de full auto functies op semi? Ik dacht dus dat dit zou komen omdat de cutoff lever niet engaged voor een paar cycles. Want is het normaal ook tussendoor de double feeds af en toe full auto te hebben? Lijkt me dan meer aan de hand dan alleen overspin of niet? 1 cycle extra zou lijkt me kunnen met overspin, maar 5 achter elkaar?
 
Voor de duidelijkheid trouwens: Ik heb het niet over double feeds, maar over double cycles in semi, af en toe zelfs 5 achter elkaar, maar meestal 2 of overspin (piston helemaal naar achter in de gearbox).
 
double cycle komt idd door overspin, 5 cycles zou komen door niet goed werkende cut off lever of het zit in de trigger trolley housing. Ik kan dit echter niet zo maar precies zeggen, ik durf te zeggen waar het in zit, maar daarna zal er toch zelf wat moeten worden uitgevogeld.
 
double cycle komt idd door overspin, 5 cycles zou komen door niet goed werkende cut off lever of het zit in de trigger trolley housing. Ik kan dit echter niet zo maar precies zeggen, ik durf te zeggen waar het in zit, maar daarna zal er toch zelf wat moeten worden uitgevogeld.

Ik ga er morgen mee aan de slag, bedankt iniedergeval voor het meedenken en ik laat weten als ik het definitief gevonden heb
 
Even een ander kort vraagje, ik heb de angle of engagement aangepast door middel van het volgen van wat YouTube video's. Kan ik iemand confirmeren dat ik dit goed gedaan heb/dat de tanden nu goed staan? Misschien @Rebelattack als AOE kenner ;)

P.S: Ik moet de tweede tand van de piston nog afschuren, maak je geen zorgen :)

IMG_20190128_174739.jpg IMG_20190128_175240.jpg
 
Kan nog ietsjes rechter, maar dat zal niet extreem uitmaken. Dit is prima.
 
Zoals al werd gezegd ziet er gewoon prima uit, tanden weghalen tot hij er langs kan en gaan :). BTW ik bedenk met net dat je ook nog kan kijken, voor het semi probleem, naar je trigger trolley (dat dingetje dat sluiting maakt als je de trekker overhaalt). Daar zit aan de kant waar de cut off lever in grijpt een uitsparing voor, kijk even of die er nog proper uit ziet. Als de replica nog niet oud is dan zal dit het niet zijn, maar goed.
 
Zoals al werd gezegd ziet er gewoon prima uit, tanden weghalen tot hij er langs kan en gaan :). BTW ik bedenk met net dat je ook nog kan kijken, voor het semi probleem, naar je trigger trolley (dat dingetje dat sluiting maakt als je de trekker overhaalt). Daar zit aan de kant waar de cut off lever in grijpt een uitsparing voor, kijk even of die er nog proper uit ziet. Als de replica nog niet oud is dan zal dit het niet zijn, maar goed.
Bedankt voor je reactie weer Rebelattack, ik heb hier naar gekeken, maar er was niks mis mee. Na het vervangen van de cutoff lever was dit probleem opgelost. Het overspin probleem heb ik nu tijdelijk "opgelost" door de standaard motor weer erin te zetten. Hij overspint nu nog maar een klein beetje (ongeveer een centimeter verder naar achter of naar voren verschillent per schot) is het erg om dit te blijven gebruiken totdat ik er een mosfet in zet met AB?
 
Men denkt dat er iets mis is met overspin, zolang je geen dubbele schoten hebt en het enige "risico" is het weg zetten van de replica met een gespannen veer. Ik noem het zelf geen risico, gezien er niks fout kan gaan als je er op let en het in principe "ongecontroleerde" precocking is (niet helemaal waar, want relatief gezien tov mosfet is de overspin nog aardig consistent). Ik los liever overspin op met short stroken en een sterkere veer, maar dat is voorkeur en setup afhankelijk.
 
Terug
Bovenaan