Aanpassen VFC HK416(D) externals

Luuk813

Active Member
Trophies
4
De aanpassingen die ik ga (proberen te) doen aan de externals van de 416:

- Stock wobble elimineren
- Dubbelzijdige fire selector
- Trademarks Aimpoint zwart maken
- HK style mid caps, mogelijk aanpassen van hi-caps

Mochten er ideën/tips zijn laat het weten ;)
 
De aanpassingen die ik ga (proberen te) doen aan de externals van de 416:

- Stock wobble elimineren
- Dubbelzijdige fire selector
- Trademarks Aimpoint zwart maken
- HK style mid caps, mogelijk aanpassen van hi-caps

Mochten er ideën/tips zijn laat het weten ;)

- Stock wobble elimineren is aardig rottig, enigste optie is modden of een hoop proberen.
- Fire selector kan mogelijk wel, maar ligt heel erg aan de receiver en gearbox shell.
- Hi caps kan je zo goed als niet aanpassen naar mids, de shell is anders voor het mechaniek, zijn best wel HK style mid caps op de markt.
 
Stap 1: de stock wobble elimineren:

De HK416 van VFC staat bekend om zijn goede externals. Daar ben ik het zeker mee eens, maar één ding is hier een uitzondering op. De stock wiebelt nogal vanuit de doos. Dit is opzich geen probleem, maar toch iets waar ik me aan irriteer. Met een digitale schuifmaat ben ik op de volgende dimensies gekomen:


- 1.133 inches voor de diameter van de buffertube
IMG_20190113_170145.jpg
- 1.148 inches voor de diameter van de stock
IMG_20190113_170612.jpg

Zoals je kunt zien is het verschil dus 0.015 in de diameter.

De stock is dus het correcte mil-spec formaat, en de buffertube zou groter moeten zijn.
ar355-4-edited.jpg
Aangezien één laag van mijn elektrische tape 0.005 inch dik is, heb ik twee lagen aan de ene kant van de buffertube nodig, en één aan de andere kant om voor het verschil in diameter te compenseren. Dit werkt mooi, en de stock heeft geen beweging of geluid meer wanneer je de replica schut/ermee beweegt. Wel zit de stock nogsteeds een stuk minder stabiel dan hij zou moeten doen, omdat het draagvlak erg klein is op de stukjes elektrische tape.
IMG_20190113_170338.jpg

Tijdens het zoeken naar een alternatieve buffer-tube, kwam ik de G&P buffer tube tegen. De buffertube van G&P is een van de weinige die geadverteerd wordt als mil-spec. Kan iemand dit toevallig confirmeren, aangezien er geen diameters bij staan? Hij zou 1.148inch moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan