2de hands tippman

Nou ja die ik zag was de upgrade package en zo slecht is die niet want je krijgt meteen een betere hop up set met een TDC mod, G&G green bucking wat een van de betere flat hop buckings is en een degelijke stalen barrel van action army. Voor de rest dan nog de replica, slang en een fles oftewel genoeg om te starten.

BTW ze hebben naast gewoon de replica voor exact dezelfde prijs ook gewoon de replica met slang en fles hier: https://bunker501.nl/shop/airsoft-g...-m4-carbine-co2-hpa-blowback-hpa-bundle-pack/.
 
Nou ja die ik zag was de upgrade package en zo slecht is die niet want je krijgt meteen een betere hop up set met een TDC mod, G&G green bucking wat een van de betere flat hop buckings is en een degelijke stalen barrel van action army. Voor de rest dan nog de replica, slang en een fles oftewel genoeg om te starten.

BTW ze hebben naast gewoon de replica voor exact dezelfde prijs ook gewoon de replica met slang en fles hier: https://bunker501.nl/shop/airsoft-g...-m4-carbine-co2-hpa-blowback-hpa-bundle-pack/.

Hmm, dus die set is nog niet zo slecht dus. Maar ik heb dan wel beide sets gevonden. Ik kijk even wat ik ga doen en wat andere mensen gedaan hebben. Weet iemand wat het kost om je replica te laten Rhoppen en wat daar bij komt kijken. Eventueel andere soort barrel, bucking of Nub.

Maar als ik de set koop en de upgrades los ben ik minder kwijt :p Dus dat is niet heel handig van Bunker501
 
Oh ja daar heb ik niet zo op ge let, ja dat is dan wel dom XD. R-hop kan op elke barrel, moet een flat hopped bucking hebben en een goede flat nub of andere manier zoals een M-nub.
 
R hop kun je zelf maken met wat geduld TDC hop up kun je zelf makkelijk inbouwen inderdaad wat je zegt , heb in mjn Tippman ook een Orga wide barrel , gebruik dit platform al 2 jaar met veel plezier .

Robin
 
Oh ja daar heb ik niet zo op ge let, ja dat is dan wel dom XD. R-hop kan op elke barrel, moet een flat hopped bucking hebben en een goede flat nub of andere manier zoals een M-nub.

Oke, klinkt niet heel ingewikkeld :p Maar dat zal wel tegen vallen. Ik ga eerst nog even wat research doen naar R hops en hoe dat precies gaat. Maar je moet dus een flat bucking en flatnub, maar wat doe je er dan aan om er een R hop van te maken? :p

R hop kun je zelf maken met wat geduld TDC hop up kun je zelf makkelijk inbouwen inderdaad wat je zegt , heb in mjn Tippman ook een Orga wide barrel , gebruik dit platform al 2 jaar met veel plezier .

Robin
Oke, fijn om te lezen dat het allemaal makkelijk zelf te doen heb. Ik denk dat ik dan toch voor nieuw ga. Want de replica die ik gevonden had was 8 maanden oud en misschien een oudere versie of toch wel wat versleten onderdelen.

Die TDC hopup word toch ergens in de barrel geschroeft ofzoiets. En heb jij ook het verschil tussen Wide en Tightbore getest? Wat ik lees op internet is dat je met een Tightbore je range omhoog gaat maar je groupings omlaag en met Widebore andersom.
 
Lol nee R-hop is niet een flat hop bucking en nub, maar het zijn vereisten voor een goede R-hop, de R-hop zelf is een patch die je uit een stuk siliconen buis snijd welke je in je hop up window plakt waarvan de binnendiameter redelijk gelijk moet zijn aan die van je barrel en waarvan je de buitenkant bijwerkt dat hij ook gelijk is met de buitenkant. Het rotten is de patch snijden dat is echt heel moeilijk om goed te doen, met de nadruk op goed, een slechte R-hop is niet beter als een degelijke flat hop.

Widebore of tightbore maakt weinig uit, bore finish is nog steeds veel belangrijker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Tightbore van madbull viel bij mij erg tegen BB,s vlogen alle kanten op ik vermoed dan er dan ook iets is fout gegaan , widebore werkt goed alleen vind ik het verschil met de originele barrel niet de moeite waard ben ook blij dat ik die orgabarrel 2de hands heb gekocht want als ik 100 euro had betaald had ik gebaald .

TCD schroef je er zo in let wel op dat je hem goed vast zet met de pinbout waar je vroeger je hop up mee afstelde .
 
Lol nee R-hop is niet een flat hop bucking en nub, maar het zijn vereisten voor een goede R-hop, de R-hop zelf is een patch die je uit een stuk siliconen buis snijd welke je in je hop up window plakt waarvan de binnendiameter redelijk gelijk moet zijn aan die van je barrel en waarvan je de buitenkant bijwerkt dat hij ook gelijk is met de buitenkant. Het rotten is de patch snijden dat is echt heel moeilijk om goed te doen, met de nadruk op goed, een slechte R-hop is niet beter als een degelijke flat hop.

Widebore of tightbore maakt weinig uit, bore finish is nog steeds veel belangrijker.

Is een Rhop het wel waard? Als ik bijvoorbeeld een Promtheus barrel pak van 75 euro met een normale bucking bijvoorbeeld maple leaf macrone met Nub tenioner of Flat hop krijg ik dan echt veel minder range en accuratie dan de Rhop.
 
Tightbore van madbull viel bij mij erg tegen BB,s vlogen alle kanten op ik vermoed dan er dan ook iets is fout gegaan , widebore werkt goed alleen vind ik het verschil met de originele barrel niet de moeite waard ben ook blij dat ik die orgabarrel 2de hands heb gekocht want als ik 100 euro had betaald had ik gebaald .

TCD schroef je er zo in let wel op dat je hem goed vast zet met de pinbout waar je vroeger je hop up mee afstelde .

Oke, want wat voor verschil was het dan qua range? Want als het niet die 100 euro waard zou zijn.

Oke, dus TCD kom ik wel uit.
 
R-hop is het wel waard, maar of je moet het willen leren of er in investeren, maar de goedkopere en minder tijd consumerende optie is een flat hop zoals de maple leaf, ook al zal die niet zo goed werken, volgens mij gebruik je geen standaard nubs in de tdc hop up. Range krijg je niet uit de barrel, vooral consistency.
 
Range nou ja ik hou het bij 60 meter wellicht iets verder en das afdoende het us tenslotte geen sniper .


Ik gebruik er een madbull red shark bucking bij overigens en ik kan er aardig mee uit de voeten .