2de hands tippman

Voor een knappe DG build ben je al snel 1500/2000 kwijt.

Klopt, maar daar ga ik niet voor. Ik wil gewoon weer iets anders proberen dan een AEG. Misschien later als ik er meer van weet en meer geld heb dat ik dan naar echt extreem goede performence ga kijken. Maar nu hoeft dat nog niet.
 
Voor een knappe DG build ben je al snel 1500/2000 kwijt.

Een daytona build kan goedkoper, maar onder de 1000 als je alles moet kopen word moeilijk.

Koop geen Recoil niks als je een dmr wilt. Geen tm recoil shock, of een bolt, of een we m4 gbbr en zeker geen daytona. Recoil guns zijn echt slecht voor een dmr. Ze zijn moeilijk consistent te maken omdat:
1: ze veel proprietary onderdelen hebben.
2: niet consistent zijn door de recoil of door de mode van vuren (gas, daytona tot zekere hoogte).

Tippmans zijn een prima keuze voor 'iets anders'. Ze hebben recoil, ze zijn goed te betalen voor wat ze bieden en je hebt maar weinig extra hpa componenten nodig. Je hebt alleen maar een lijn en een fles nodig, niet eens een regulator want de tippman heeft ie ingebouwd. Geen dure magazijnen. Kortom: een degelijke keuze.
 
Een daytona build kan goedkoper, maar onder de 1000 als je alles moet kopen word moeilijk.

Koop geen Recoil niks als je een dmr wilt. Geen tm recoil shock, of een bolt, of een we m4 gbbr en zeker geen daytona. Recoil guns zijn echt slecht voor een dmr. Ze zijn moeilijk consistent te maken omdat:
1: ze veel proprietary onderdelen hebben.
2: niet consistent zijn door de recoil of door de mode van vuren (gas, daytona tot zekere hoogte).

Tippmans zijn een prima keuze voor 'iets anders'. Ze hebben recoil, ze zijn goed te betalen voor wat ze bieden en je hebt maar weinig extra hpa componenten nodig. Je hebt alleen maar een lijn en een fles nodig, niet eens een regulator want de tippman heeft ie ingebouwd. Geen dure magazijnen. Kortom: een degelijke keuze.

Voor een DMR zou ik ook geen Recoil willen, lijkt me niet heel veel toevoegen of niet genoeg voor de nadelen.
 
Een Wolverine is opzich binnen het budget. Alleen moet ik er dan nog een tank, slang en regulator bij kopen. En als ik terugslag wil dan kost dat nog eens 300 euro, en dan vind ik het toch erg duur worden. 2de hands kan ik een Tippmann krijgen met tank, slang en alles voor 400 -500 euro. Wat een stuk beter te doen is omdat je dan ook meteen de fles, lijn en regulator hebt. Die ik later ook kan gebruiken op mijn volgende HPA build. Namelijk mijn Bar10 naar Wolverine Bolt
Kijk voor wolverine eens in engeland. Scheelt behoorlijk... ;)

Bijvoorbeeld hier: http://www.highpressureairsoft.co.uk/

Aardige en behulpzame kerel
 
Als je 500 gaat uit geven aan een 2e hands tippy zou ik hem voor 580 bij bunker501 halen ;)
 
Als je 500 gaat uit geven aan een 2e hands tippy zou ik hem voor 580 bij bunker501 halen ;)

500 euro zou dan inclusief tank en slang zijn als ik hem 2de hands koop, maar 500 vind ik alsnog op het moment te veel voor een tippy. Vooral omdat de performance niet super zijn, en dat is toch wel heel belangrijk. En ik weet nog niet of het gevoel dat goed maakt. :l
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Dat had ik gezien idd.
Ik had niet gezien dat je bij bunker 501 ook nog andere dingen kreeg. Excuus.
 
Hey iedereen!

Ik heb een Tippy op het oog die mij wel bevalt. De eigenaar vraagt er 400 voor maar met RHop 450. Hij beweert dat hij met de Rhop 80 meter zuiver schiet. Is dit mogelijk? Airsofters zijn namelijk slecht in afstand inschatten.
 
Haha inderdaad ja. Dat zal waarschijnlijk 50 meter in werkelijke meters zijn.
Voor wat ik van tippman af weet door wat je gelezen heb, is dat ze bijna niet meer dan 55 meter gaan halen. 60 is al behoorlijk uitzonderlijk.
 
Ligt aan de FPS, maar 80m zuiver op iets met recoil is wel een hoop gevraagd, zelfs voor R-hop, helemaal in een rechte lijn. Ik heb altijd de general guide line in me hoofd dat 60m rechte lijn de max ongeveer is voor 360 FPS met een goeie flat hop, misschien dat je met een R-hop wat meer haalt vanwege gewicht en de manier van druk, maar 65-70m is toch wel een hoop dan, theoretisch dan misschien dat meer wel kan, maar veel zie je het niet. Also is het 80 max of 80m rechte lijn, want dat tweede vind ik redelijk airsoft meters verhaal.
Daarbij 50 euro voor R-hop really? Ik bedoel krijg je er ook een betere barrel bij dan, want volgens mij kan je voor minder bij een winkel een R-hop laten plaatsen op een barrel naar keuze of een heel systeem kopen bij bijv. qtac en dan heb je ten minste nog garantie, nu niet.
 
Ligt aan de FPS, maar 80m zuiver op iets met recoil is wel een hoop gevraagd, zelfs voor R-hop, helemaal in een rechte lijn. Ik heb altijd de general guide line in me hoofd dat 60m rechte lijn de max ongeveer is voor 360 FPS met een goeie flat hop, misschien dat je met een R-hop wat meer haalt vanwege gewicht en de manier van druk, maar 65-70m is toch wel een hoop dan, theoretisch dan misschien dat meer wel kan, maar veel zie je het niet. Also is het 80 max of 80m rechte lijn, want dat tweede vind ik redelijk airsoft meters verhaal.
Daarbij 50 euro voor R-hop really? Ik bedoel krijg je er ook een betere barrel bij dan, want volgens mij kan je voor minder bij een winkel een R-hop laten plaatsen op een barrel naar keuze of een heel systeem kopen bij bijv. qtac en dan heb je ten minste nog garantie, nu niet.

Voor die 50euro extra krijg ok een Rhopped prommy barrel.

Ik zal even vragen of hij eventueel bewijs heeft of ik kan testen of hij 80M schiet. Maar ik betwijfel dat :p

Wat hij zij over de range is: ‬‬

"Met de Rhop schiet je haar zuiver en ver, minimaal 80M
 
Okey dan is het wel weer waard, prommy barrel is aardig prijzig, in principe is de barrel op zichzelf het waard, ook al zou ik wel wat afdingen, want een R-hop is alleen iets waard als het een goeie install is. 80m minimaal is echt overdreven, zuiver (wat vooral door de barrel komt) en ver okey, maar geen 80m.
 
Ik heb met mijn ICS M4 de 65 - 70 meter rechtlijn geschoten (gemeten, airsoft heaven, manside target realistisch haalbaar) met een modify flat-hup. Met overhop en krombaan geschut haalde ik de 80m, maar toen scheurde mijn ICS plastic hopup unit en heb ik het nooit meer voor elkaar gekregen :(

Prommy barrels ben ik zelf een groot fan van. Heb er 3. Erg tevreden over.
 
Bedankt voor de reacties,
Ik ben aan het proberen om wat aan de prijs te doen. Er zit namelijk een aantal dingen bij die ik niet nodig vind zoals Full metal rail en reparatie kit.

Zit momenteel op 370€ zonder reparatie kit.

Verder nog zijn er nog belangrijke Do's en Dont's voor HPA? Ik ben namelijk helemaal nieuw in HPA. Ik weet al dat je geen smering in de fillnipple moet doen omdat het dan net als diesel ontploft. Dus alleen smeren op de output nipple.

En praktische zaken over HPA, hoe vullen jullie de tanks? Hebben ze bij duikwinkels de juiste gereedschappen om de tank te vullen of moet ik die zelf meenemen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een op het oog en tot een deal gekomen. Alleen zie ik nu dat je bij Bunker501 voor 490 ook de Tippman, fles en lijn hebt. En dan heb ik dus liever de nieuwe dan voor 90 euro meer. Alleen heeft de 2de hands tippman wel een Promtheus Rhop en een TDC mod. Zijn er voor Tippmans nog meer modificaties nodig om met HPA te werken. Want hij is namelijk standaard voor Co2 ingestelt.
 
Leuk en aardig maar deze komt zonder tank of airline dus dan ben je alsnog veels te duur uit, kan je beter de package van bunker501 halen krijg je meteen wat aftermarket hop up parts en barrel bij waardoor de performance meteen wat omhoog gaat.

Welke bundel heb jij dan bij Bunker gezien? Ik kan namelijk met de zoekfunctie alleen de tippman zelf zien. Als ik dan naar onder kijk komt ook en bundel met fles en line. Maar ik lees nergens iets over andere after market onderdelen zie erop zouden zitten.

Er is wel voor 600 euro een upgrades set maar die internals die je dan erbij krijgt zijn volgensmij ook niet heel erg goed.

En heb ik een speciale barrel nodig voor HPA? Of kan een AEG barrel ook gewoon?
 
Laatst bewerkt: