2de hands tippman

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Hallo!

Ik ben van plan om een Tippman te gaan kopen, alleen vind ik ze nieuw te duur. Daarom wil ik er een 2de hands gaan kopen voor een betere prijs. Wat zijn dingen waar ik op moet letten als ik hem koop? Zijn er bepaalde delen die zichtbaar slechter worden als ze in slechte staat zijn? En zijn er nog dingen die ik kan testen zoals: Fps, Range, airseal enz.

Momenteel ben ik mij aan het inlezen over HPA/Tippman zodat ik basis onderhoud zelf kan uitvoeren.En ik wil deze replica gaan gebruiken als DMR dus ik ga er zelf een langere barrel inzetten, met waarschijnlijk een Silencer erop.

Alvast bedankt!
-Niels Hoffland,
 
Laatst bewerkt:
Waarom wil je een langere barrel? Heeft geen invloed op je range or accuracy. Tippmann als dmr heeft flink wat upgrades nodig om consistent te zijn, en je kan geen 2 seconden delay in bouwen wat sommige velden vereisen. En een silencer op een tippmann, je koopt een tippmann om het geluid wat die maakt :p

Maar om antwoord op je vraag te geven: check of de tabs niet gescheurd zijn. En of alles goed in elkaar past. Het zwakke punt van een tippmann is de tabs zoals genoemd. Het voordeel van nieuw kopen is de garantie en service die je krijgt van tippmann, en dit is niet overdraagbaar.
 
Oh en onderhoud bij een tippy bestaay bijna niet. Druppel olie op de lucht slang, 1x dry fire en je hele replica is ge-olied...
 
Waarom wil je een langere barrel? Heeft geen invloed op je range or accuracy. Tippmann als dmr heeft flink wat upgrades nodig om consistent te zijn, en je kan geen 2 seconden delay in bouwen wat sommige velden vereisen. En een silencer op een tippmann, je koopt een tippmann om het geluid wat die maakt :p

Maar om antwoord op je vraag te geven: check of de tabs niet gescheurd zijn. En of alles goed in elkaar past. Het zwakke punt van een tippmann is de tabs zoals genoemd. Het voordeel van nieuw kopen is de garantie en service die je krijgt van tippmann, en dit is niet overdraagbaar.

Misschien dan toch geen DMR of een lang project om het goed te krijgen.

Over de Tabs zal ik nog even goed kijken wat dat precies is en waar het zit.

Oh en onderhoud bij een tippy bestaay bijna niet. Druppel olie op de lucht slang, 1x dry fire en je hele replica is ge-olied...

Ohh dat klinkt ideaal :), zijn er geen onderdelen die over elkaar schuiven en slijten?
 
Voor een DMR zou ik een Wolverine Reaper nemen in een SR 25 (voor de A&K versie zijn kant en klare kits meen ik). Ik denk dat wbt consistentie je dan behoorlijk goed zit. Wél zou ik ook de barrel en hopup vervangen. ( Misschien mooie maple leaf combo maken)
Bedenk je wel dat je met hpa continu met het slangetje loopt. Wellicht is dit voor jou geen dealbreaker, maar het was voor mij dé reden om te investeren in een Wraith stock..
 
Voor een DMR zou ik een Wolverine Reaper nemen in een SR 25 (voor de A&K versie zijn kant en klare kits meen ik). Ik denk dat wbt consistentie je dan behoorlijk goed zit. Wél zou ik ook de barrel en hopup vervangen. ( Misschien mooie maple leaf combo maken)
Bedenk je wel dat je met hpa continu met het slangetje loopt. Wellicht is dit voor jou geen dealbreaker, maar het was voor mij dé reden om te investeren in een Wraith stock..

Zal ik is naar een Reaper gaan kijken wat dat precies allemaal inhoudt en doet. Toch heb ik het liefste een Tippman voor het gevoel enz. Dat slangetje maakt mij geen bal uit, zolang het maar niet te erg in de weg hangt.

enneh... jij weet ook niet wat je wil he ;)
Nope niet echt :)
 
Zal ik is naar een Reaper gaan kijken wat dat precies allemaal inhoudt en doet. Toch heb ik het liefste een Tippman voor het gevoel enz. Dat slangetje maakt mij geen bal uit, zolang het maar niet te erg in de weg hangt.
Doe dan de Reaper met de quake stock... ;)
 
Ziet er allemaal goed uit, alleen kan ik dat allemaal niet betalen. Als ik dit zou doen ben ik al ruim 500 euro kwijt aan alleen de spullen van wolverine. Komt dan nog 200 bij voor een replica. Dat word mij allemaal net wat te duur, een Tippman 2de hands kan ik voor rond de 300-400 euro aankomen.
 
Je hebt dan ook de kans dat je andermans problemen koopt...
Of je koopt een daytona :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Somentus
Je hebt dan ook de kans dat je andermans problemen koopt...
Of je koopt een daytona :)

Dat klopt ook ja, maar ik heb gehoord dat de Tippmann garantie/service heel goed is. Maar klopt dat is inderdaad een puntje.

Over die daytona heb ik een ACN filmpje gezien. Alleen is dat weer zo'n inbouw geval, ik wil liever een set die klaar is. Ik wil ook zo'n set kopen omdat ik dan de HPA tank en Regulator erbij heb. Die ik wil gaan gebruiken als ik mijn Wolverine Bolt ga gebruiken/kopen.
 
Neem rustig de tijd en praat met mensen op skorms die de verschillende varianten hebben. Je wil misschien morgen al ermee skirmen, maar dat hoeft niet he ;)

Als je écht een DMR wil, neem dan ook een DMR platform... Lees: geen tippmann m4 ;)
 
Misschien dan toch geen DMR of een lang project om het goed te krijgen.

Over de Tabs zal ik nog even goed kijken wat dat precies is en waar het zit.



Ohh dat klinkt ideaal :), zijn er geen onderdelen die over elkaar schuiven en slijten?

Alleen je bolt en de veer in je stock. Zo nu en dan een doekje er door halen en nieuwe olie en klaar :)
 
Neem rustig de tijd en praat met mensen op skorms die de verschillende varianten hebben. Je wil misschien morgen al ermee skirmen, maar dat hoeft niet he ;)

Als je écht een DMR wil, neem dan ook een DMR platform... Lees: geen tippmann m4 ;)

Zeker, ik wil eigenlijk uite
Alleen je bolt en de veer in je stock. Zo nu en dan een doekje er door halen en nieuwe olie en klaar :)

Dat klinkt ideaal :)


Ik ben nog even aan het rond kijken voor andere opties. Ik heb toch al gelezen dat een Tippmann niet de beste prestaties heeft. En dat dat met een andere replica wel te behalen is.
 
Ik schiet zuiver tot 60m daarna is het geluk. Het probleem is het consistent krijgen van een tippmann. De fps kan zomaar 15 verschillen per schot. Dit is allemaal op te lossen maar kost wel wat werk en geld uiteraard.

Stop er een goede barrel in, bucking en rhop in en dan heb je een hele leuke set up. Wil je een mega performer kom je bij een ander systeem uit dan tippmann, of zelfs een aeg.

Een tippy is gewoon oerdegelijk gebouwd (op de plastic rail na) en alles is milspec. Dus alle realsteal onderdelen passen op je tippy. Hou er ook rekening mee dat een tippy graag china scopes voor ontbijt heeft. Dus je zult ook een goede scope erop moeten zetten. Mocht je de scope niet gebruiken of belangrijk vinden kan je natuurlijk gewoon een china scope eroo zetten ;)
 
Als je een wolverine al te duur vind dan is een DG niks voor je.

Let bij een tippmann ook op of er geen andere bolt in zit en dan met name de mfr bolt clones.
Die zijn of spec en slopen de internals.
De mfr of red is prima. Maar dan koop je de tippy ook niet voor 3 /4 honderd euro.
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Als je een wolverine al te duur vind dan is een DG niks voor je.

Let bij een tippmann ook op of er geen andere bolt in zit en dan met name de mfr bolt clones.
Die zijn of spec en slopen de internals.
De mfr of red is prima. Maar dan koop je de tippy ook niet voor 3 /4 honderd euro.

Een Wolverine is opzich binnen het budget. Alleen moet ik er dan nog een tank, slang en regulator bij kopen. En als ik terugslag wil dan kost dat nog eens 300 euro, en dan vind ik het toch erg duur worden. 2de hands kan ik een Tippmann krijgen met tank, slang en alles voor 400 -500 euro. Wat een stuk beter te doen is omdat je dan ook meteen de fles, lijn en regulator hebt. Die ik later ook kan gebruiken op mijn volgende HPA build. Namelijk mijn Bar10 naar Wolverine Bolt