12 Mei Balls & arrows

Raymond B

Member
4 mei 2019
11
12
Trophies
2
Goedemorgen iedereen!
Ik ben van plan om zondag 12 mei naar Balls & Arrows te gaan om deel te nemen aan mijn eerste skirm, en heb hier enorm veel zin in!
Ik vraag mij af of hier nog meer mensen zijn die deze dag aanwezig zijn en of ik kan aanhaken bij een groepje die mij of weg kunnen helpen in het veld.
Eigen replica en gear zijn al compleet, en de motivatie ziet er nagenoeg perfect uit :)
Ik ga vanavond ook langs NABV Geldermalsen om wat laatste afstellingen te doen van mijn replica.

Alvast bedankt voor de reacties!

groeten Raymond
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Ben er zelf niet, maar kan je vertellen dat je daar zo bij mensen aan kan haken zonder probleem. B&A is altijd een gezellig veld en je loopt nooit alleen. Bos ligt er mooi bij en is al vrij groen!

Kleine tip, als je iets eerder bent kun je vrij dicht bij de ingang parkeren. Het staat er snel vol ;)
Ook is het misschien handig als je een stukje extra introductie mee pakt bij je 1e skirm. Net voordat de briefing begint worden de introductie spelers ( te herkennen aan de groene overal en huur-replica ) nog even extra gebriefd. Wellicht handig/leuk voor je om dat even mee te pakken, je kan meestal zo aansluiten bij ze.

Heel veel plezier alvast :)
 
Gegroet mede-schietschijven!

Iets aan de late kant maar hier is dan mijn verslag van mijn eerste skirm, en het was er een zeg!

Op 12 mei ben ik dus solo naar Balls & Arrows geweest, vroeg in de ochtend vertrokken om de tip na te jagen om dichtbij te parkeren...Ik was de eerste haha. Op weg naar Flevoland niets anders dan zon die mij toelachte, het beloofde een mooie dag te worden. Aangezien ik niet bekend was daar liep ik alvast het terrein op waar ik verteld werd dat ik netjes bij het hek moest wachten maar de Marshalls waren direct vriendelijk en vertelden dat ik mijn spullen daar kon laten en bij het hek kon wachten. Ook de huishond begroette mij enthousiast (+1).

Toen het hek eenmaal open ging kwamen de mensen mondjesmaat binnenstromen. Vanwege het feit dat er die dag op de hondentrainbaan bij de buren een evenement was, was alleen het ''oude'' gedeelte van het veld open, hierdoor waren er op die dag toch 140 man i.p.v. 200+ aanwezig. Tijdens het omkleden ben ik al in gesprek geraakt met diverse mensen en na de FPS test zijn we even de schietbaan op gegaan. Een half uur voor de start van de dag begon het aardig door te regenen, dat was even balen maar gelukkig zijn er apps als buienradar die ons goede hoop gaven, na de start werd het dan ook droog gelukkig! De rest van de dag is het echt schitterend weer geweest!

Ik was ingedeeld in team rood, tijdens de briefing in de ''spawntent'' samen met een klein groepje een missie gekregen om printplaten uit een caravan te halen en deze te brengen naar een tent bij het vliegtuig. de platen waren binnen enkele minuten in ons bezit. hierna zijn wij via de rechterflank gaan oprukken richting het vliegtuig. Vanwege een overenthousiaste, call of duty mindset was ik vrij snel geraakt haha. Dit is niet erg natuurlijk, alleen balen dat ik tot aan de pauze het team waar ik mee liep niet meer heb gezien haha. Gear voor communicatie zou erg handig zijn op zo'n moment, iets voor later misschien. De rechterflank heeft de eerste uren goed vastgezeten, ik moest dan ook wennen aan de manier van aanpak en was iets te afwachtend in de ochtend. Hierdoor niet echt veel mensen tegengekomen maar een goed idee gekregen van hoe een skirm in zijn werk gaat. Je kan veel leren door naar andere mensen te kijken! Net voor de pauze nog een keer geraakt en na de spawn ben ik weer naar de frontlinie gerend. Tijdens het rennen zat er spontaan iemand van de tegenpartij ergens verstopt. Ik rende langs hem en wij schrokken beide van elkaar! In een reactie beide het vuur geopend waarbij ik op mijn bil werd geraakt en hij op zijn bovenlip (auw)

Tijdens de pauze ben ik deze desbetreffende speler tegengekomen en hebben we gelachen over het moment van schrikken en vuren, dit was echt een indicatie voor mij dat dit een zeer sociale en vooral leuke sport is!
Uiteindelijk ben ik mijn team van de start weer tegengekomen en kreeg ik te horen dat de platen bezorgt waren (dat was makkelijk!! ;) Aan het einde van de pauze had ik mij aangesloten bij een ander team en zijn wij begonnen bij de spawn op het veld, bij het vliegtuig. Het blauwe team was vrij snel vastgezet aan die kant van het veld, later heeft de Marshall dan ook verzocht om ruimte te creëren zodat blauw meer grond kon pakken, vond ik een eerlijke beslissing om voor beide teams plezier te creëren.

Ik had mij tijdens de pauze voorgenomen om meer initiatief te nemen in de aanval, dit is zeker gelukt zeg!
Enkele momenten die mij bijstaan zijn een battle met een sniper op 50 meter. Ik dacht echt dat hij het voordeel zou hebben maar met 4 schoten had ik hem eerder dan andersom, ik voelde mij wel even heel goed hierbij haha. Een ander moment was toen ik bij het vliegtuig tegen de buitenwand van de blauwe HQ stond. Ik hoorde een groep van 4 man de HQ ingaan en ben gaan wachten en bedenken hoe ik dit ging aanpakken. Om een gegeven moment staken er twee lopen de deuropening uit waarna ik direct om de hoek ben gekomen en diverse malen PANG! heb geroepen. De groep zag er qua gear en baarden best ''veteran'' uit maar schrokken zich aardig te pletter haha. er was er een die ik niet zag en na een PANG mijn kant op de standoff over was. Ik kreeg nog een boks voor mijn tactische zet en liep terug naar de spawn, dit soort momenten geven echt een heerlijke kick!!

Later op de dag toen de mensen langzaamaan terug naar de safetyzone gingen ben ik samen met een teamlid nog de rechterflank gaan verdedigen, en lekker dat dit ging zeg! dekking geven, een treeline opschuiven en tijgeren door de bosjes, uiteindelijk hebben wij samen iets van 12 man terug naar hun spawn gestuurd. Teamwork met een onbekende is heel goed mogelijk en schept snel vertrouwen in elkaar.

Na het laatste signaal terug naar de safety gegaan en mensen bedankt voor een leuke ervaring en nagepraat.
Dit was voor mij echt een geweldige dag!! een die ik niet zal vergeten en snel wil herhalen, wat een geweldige sport en community zeg!!!
 
Prachtig verslag , zo te horen is dit voor herhaling vatbaar haha ;)
 
Zo lees ik de verslagen graag :) Fijn dat je het naar je zin hebt gehad. Klinkt als een doorsnee skirm bij B&A!
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Super om te lezen en super om teamwork te zien
(en dan vind ik b&A tot nu toe 1 van de velden waar teamwork naar mijn ervaring vaak minder goed is :p)

Maar zo heb ik airsoft tot nu toe ook in 90% van de gevallen ervaren open eerlijk en leuk gezellig (en ja die 10% niet aan ergeren :p)