Tm p226 met 14mm cw thread + XCORTECH xt301 puzzel

Ralph

Active Member
25 nov 2018
37
18
Trophies
3
Via boomarms heb ik een outer barrel gekocht voor mijn tm p226e2 en XCORTECH trace. Helaas hebben ze de verkeerde threading gestuurd en krijg ik geen reactie (nog niet ) op mijn emails. Ondertussen bedacht ik me dat er bij de XCORTECH een 11mm cw naar 14 ccw adapter zit die ik ook zou kunnen vervangen door een adapter die naar 14mm cw gaat. Alleen kan ik die dus nergens vinden.

Zou iemand me hieraan kunnen helpen ?
 
Als ik het goed begrijp heb je nu 14mm CW schroefdraad waar je op aan moet sluiten? Dan heb een 1" G&P CW to CCW adapter nodig
GP-COP018-1.jpg

14mm CW schroefdraad aan de vrouwelijke kant en 14mm CCW aan de mannelijke kant

En je even voorstellen in het daarvoor ingerichte gedeelte van de site is highly appreciated :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Ralph
Bedankt voor je suggestie. Helaas kende ik deze oplossing al. Het ding is dat het om een XCORTECH XT301 gaat, en daar zit al een adapter bij (female 11mm cw naar female 14mm ccw) . Als ik dit stukje er nog tussen zou zetten dan wordt t geheel wel heel lang. Daarom zoek ik iets dat dit in 1x kan fixen. Dus voor de duidelijkheid

female 11mm cw (positive) naar female 14mm cw (positive)

Off topic:
Excuus voor t niet voorstellen, ik dacht dat ik dat een jaar geleden al had gedaan, maar dit is nu rechtgezet. Bedankt dat je me erop wees!
 
ik was er al vanuit gegaan dat het om een XT301 ging en had me ook al bedacht dat het dan wel een hele lange en lelijke oplossing zou worden. Ik vind zelfs de adapter die erbij zit eigenlijk al te lelijk om te gebruiken. Voor zover ik weet is jouw probleem niet met een standaard adapter op te lossen, dan zou je er echt een zelf moeten laten maken.

Wat je wel kan doen is een suppressor zoeken met een diameter van 30mm en daar de tracer in doen. Dat heb ik zelf ook gedaan bij een Ruger MK2, dan ziet het er een stuk beter uit als dat je de tracer met de adapter op je pistool zet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ralph
Welke suppressor heb je gebruikt? En zou het mogelijk zijn om t verloop stukje te 3d printen met 'universele' schroefdraad (ik zag zoiets op een site voor 3d modellen)? Ik had mikah al een pm gestuurd, maar hij heeft nog niets laten horen

en mocht iemand dit lezen en een outer barrel hebben liggen voor een tm p226 met 14mm- draad (niet guarder, daar heb ik mindere dingen over gelezen) of weten waar ik er nog 1 zou kunnen bestellen,, dan houd ik me aanbevolen.

Ik was gisteren nl bij unit13 en zelfs daar kon ik niet geholpen worden.. Ik zit zelfs te overwegen een andere sidearm te gaan halen,aangezien ik sinds november bezig ben om een tracer op m'n sidearm te krijgen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Ralph
Als je je standaard flashhider eraf draait, dan zie je schroefdraad die op je outer barrel zit en als het goed is, is de lengte van je innerbarrel zodanig gekozen dat deze ongeveer dezelfde lengte heeft als je outerbarrel. Dus zou je zo zonder problemen een suppressor op je outerbarrel kunnen draaien. Voordeel van een suppressor is wel dat als je, om welke reden dan ook, een langere innerbarrel wilt voeren, je het extra stuk wat dan uit je outerbarrel steekt, kunt verbergen in de suppressor.
 
Als je je standaard flashhider eraf draait, dan zie je schroefdraad die op je outer barrel zit en als het goed is, is de lengte van je innerbarrel zodanig gekozen dat deze ongeveer dezelfde lengte heeft als je outerbarrel. Dus zou je zo zonder problemen een suppressor op je outerbarrel kunnen draaien. Voordeel van een suppressor is wel dat als je, om welke reden dan ook, een langere innerbarrel wilt voeren, je het extra stuk wat dan uit je outerbarrel steekt, kunt verbergen in de suppressor.
ok ben pas nieuw hier dus begrijp hier ook niet heel veel van komt door de leeftijd denk ik hahaha heb je ook een foto misschien?
 
heb je ook een foto misschien?
Als je deze er afschroeft (let op: meestal is dit CCW, dus tegen de klok in, en moet je dus naar rechts draaien voor los):
Flashhider.jpg

dan hou je zoiets als dit over aan het einde van de loop:
M14Barrel.jpg


Hier kun je vervolgens een silencer op schroeven (let op: als het schroefdraad dus CCW is, dan moet je linksom draaien om hem vast te schroeven).
 
Of je koopt wel de juiste outerbarrel met 11 mm thread?
Ps als je de nieuwe oouterbarrel in je replica . Installleert dan kun je deze niet meer inruilen.
 
Grappig, ik heb het zelfde probleem met mijn USP Compact van TM.
Hiervoor heb ik een Detonator outer barrel gekocht met het idee hier ook een XT301 op te doen.

Probleem van topic owner en die van mij is:
XT301 heeft een 11CW thread.
Adapter XT301 heeft 11CCW naar 14CCW
Outerbarrel heeft een 14CW thread.
Bovenstaande combinatie gaat dus niet werken.
Een extra verloop stukje maakt het geheel onnodig lomp/lelijk.

Ik heb besloten om het over een andere boeg te gaan gooien en op zoek te gaan naar een mogelijkheid om een 11CCW tread in de originele outerbarrel te (laten) maken om zo de XT301 rechtstreeks aan te kunnen sluiten op de outerbarrel. Gezien de outerbarrel van TM bestaat uit kunstof moet dit te doen zijn lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ralph
Daarom zeg ik: koop een suppressor die je mooi vindt en stop daar de XT301 in :p
 
@michielvdz heb jij die toevallig ook bij boomarms gekocht en hebben ze 'perongeluk' de verkeerde gestuurd?

Ik ben overigens met de qtac print service aan t mailen om t juiste verloopstukje te laten printen (had @Stef Stuntpiloot trouwens ook gevraagd maar mijn valves van mn mags waren stuk gegaan en toen ben ik t vergeten.. Sry).

Voor een passende kleine suppressor ben ik naar unit13 geweest, maar die mochten niets open draaien om te kijken of t past en durf niet zomaar wat te bestellen en wil de tracer eigenlijk zo kort mogelijk houden, omdat ik juist daarom de XCORTECH heb gekocht...
 
  • Leuk
Waarderingen: michielvdz
@michielvdz heb jij die toevallig ook bij boomarms gekocht en hebben ze 'perongeluk' de verkeerde gestuurd?

Ik ben overigens met de qtac print service aan t mailen om t juiste verloopstukje te laten printen (had @Stef Stuntpiloot trouwens ook gevraagd maar mijn valves van mn mags waren stuk gegaan en toen ben ik t vergeten.. Sry).

Voor een passende kleine suppressor ben ik naar unit13 geweest, maar die mochten niets open draaien om te kijken of t past en durf niet zomaar wat te bestellen en wil de tracer eigenlijk zo kort mogelijk houden, omdat ik juist daarom de XCORTECH heb gekocht...

Zo ver ik het weet heeft Detonator alleen outer barrels met 14CW.
En wat jij zegt: ik koop juist een kleine om niet met een grote rond te lopen, dus ga deze niet in een ander doen.
 
@Ralph had jij al een oplossing gevonden voor dit probleem of mogelijk al een reactie gehad van bookmarks?