Hard schieten of Nauwkeurig en efficient?

Philip

Member
26 jan 2023
7
1
Trophies
2
Dag allemaal,

Mijn naam is Philip en ik ben op zoek naar een p226 replica. Ook al heeft u geen ervaring met dit specifieke model apprecieer ik elke ervaring en mening.

Graag zou ik een p226 replica willen hebben in mijn verzameling alleen is nu mijn dilemma voor welk model ik kies. Ik twijfel tussen de KJW kp-01 (p226) en de TM p226 E2. Al mijn informatie heb ik van internet reviews verzameld.

De kjw kp-01 kan co2 aan en neem ik aan dus ook 2.0 (red) gas. Samen met de metalen body en slede lijkt me dit een stevige blowback geven.

De Tokyo Marui gebruikt in Nederland normaal green gas, of in ze zomer duster gas. Heeft door de plastic slede een snappy blowback maar niet een harde blowback, lijkt mij zelf heb ik maar één keer een tm hi capa blowback gevoeld.

Beide replicas heb ik online gevonden voor ongeveer dezelfde prijs dus nu vraag ik me af, ga ik voor de hardere kick van KJW met de metalen slede. Of voor de kwaliteit van Tokyo Marui.

Elk advies helpt!

Alvast bedankt
 
When in doubt go for marui.

Maar serieus, marui wint imo van kjw iedere keer.
Ik geniet bij mijn andere replica pistolen erg van de metale slede en hoe zwaar het voelt, heb nog nooit echt een TM goed kunnen meemaken. Is het een groot verschil tussen metaal van bv KJW en het plastic TM?
 
Ik heb de TM 226 en ik vind hem perfect schieten, en door de lichte slede is de blowback krachtig en snappy vergeleken met de ssp1 die wat langzamer en logger reageert (ook wel de zwaarste uit mijn collectie)..
Kwa schieten zit hij met Green Gas met wat warmere temperaturen tegen de max aan waar we mee mogen spelen en dat geld in de winter ook als ik met Black Gas speel..
Prima replica , snel en erg goed handelbaar met een heerlijke snelle recoil..
 

Bijlagen

  • Pistolen.jpeg
    Pistolen.jpeg
    283,4 KB · Weergaven: 54
  • Leuk
Waarderingen: Philip
Ik heb de TM 226 en ik vind hem perfect schieten, en door de lichte slede is de blowback krachtig en snappy vergeleken met de ssp1 die wat langzamer en logger reageert (ook wel de zwaarste uit mijn collectie)..
Kwa schieten zit hij met Green Gas met wat warmere temperaturen tegen de max aan waar we mee mogen spelen en dat geld in de winter ook als ik met Black Gas speel..
Prima replica , snel en erg goed handelbaar met een heerlijke snelle recoil..

Dat is goed om te horen! Wordt het in de airsoft community als raar beschouwd om dezelfde replica te kopen van verschillende merken. Ik kan de aankomende maanden vanwege een operatie niet deelnemen aan skirms en dus alleen in mijn achtertuin plinken. Als de p226 van kjw met co2 magazijnen (kick is leuk voor plinken lijkt me) me bevalt, om dan misschien over een jaar als ik weer kan skirmen de TM p226 aan te schaffen? Ik ben erg blij met jullie reacties en ook met de foto erbij!
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
...Wordt het in de airsoft community als raar beschouwd om dezelfde replica te kopen van verschillende merken...
Neehoor, ik heb zelfs 2 hi capa's can het zelfde merk met maar een iets andere setup
 
  • Leuk
Waarderingen: Philip
Dat is goed om te horen! Wordt het in de airsoft community als raar beschouwd om dezelfde replica te kopen van verschillende merken. Ik kan de aankomende maanden vanwege een operatie niet deelnemen aan skirms en dus alleen in mijn achtertuin plinken. Als de p226 van kjw met co2 magazijnen (kick is leuk voor plinken lijkt me) me bevalt, om dan misschien over een jaar als ik weer kan skirmen de TM p226 aan te schaffen? Ik ben erg blij met jullie reacties en ook met de foto erbij!

Ik heb vandaag de mogelijkheid gehad om met allebei te plinken op 25 meter , alleen niet met CO2 maar allebei op Black Gas en ik moet eerlijk zeggen dat de KJW wat meer "echt" voelt kwa recoil , hij is wat zwaarder en repeteert iets langzamer dan de TM..De TM is iets sneller door de lichtere upper en wat meer efficient in gas gebruik , dus ook iets beter handelbaar om terug op je doel te komen voor een herhaal schot..Dat was ook te zien in mijn schiet beeld,.Ik kon met de TM in dezelfde tijd een betere groep schieten dan met de KJW..Ter vergelijking heb ik de TM gold match 45 tegen de SSP1 gedaan (staan beide op mijn foto) en dan komt kwa herhaal schot op doel de TM er beter uit dan de SSP1..Eerste schot zijn ze gelijk..En ook hier geld dat de Full metal SSP1 meer "echt"voelt..

En op je vraag of iets raar is , kan ik alleen maar zeggen..
Tis pas raar als je het zelf raar gaat vinden, trek je niks aan van anderen..
Leef je leven zoals jij wil en een ander zijn mening kan door de wc..

En ja, ik heb ook meerdere modellen van verschillende merken met andere setups, dat zie je al in mijn foto met 2 dezelfde 1911 modellen..
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Philip
Nee hoor is helemaal niet raar.

Hier ook 2 TM high capa's wel 2 verschillende uitvoeringen.
Heerlijk Akimbo style over het CQB veld jagen. En de blik van mensen, huh je hebt er 2.

En 2 ICS L85's, waarvan 1 als DMR en 1 als standaard AEG.

Ik zeg maar zo :Jij betaald, jij bepaalt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Philip en EyEleSS
Ik heb vandaag de mogelijkheid gehad om met allebei te plinken op 25 meter , alleen niet met CO2 maar allebei op Black Gas en ik moet eerlijk zeggen dat de KJW wat meer "echt" voelt kwa recoil , hij is wat zwaarder en repeteert iets langzamer dan de TM..De TM is iets sneller door de lichtere upper en wat meer efficient in gas gebruik , dus ook iets beter handelbaar om terug op je doel te komen voor een herhaal schot..Dat was ook te zien in mijn schiet beeld,.Ik kon met de TM in dezelfde tijd een betere groep schieten dan met de KJW..Ter vergelijking heb ik de TM gold match 45 tegen de SSP1 gedaan (staan beide op mijn foto) en dan komt kwa herhaal schot op doel de TM er beter uit dan de SSP1..Eerste schot zijn ze gelijk..En ook hier geld dat de Full metal SSP1 meer "echt"voelt..

En op je vraag of iets raar is , kan ik alleen maar zeggen..
Tis pas raar als je het zelf raar gaat vinden, trek je niks aan van anderen..
Leef je leven zoals jij wil en een ander zijn mening kan door de wc..

En ja, ik heb ook meerdere modellen van verschillende merken met andere setups, dat zie je al in mijn foto met 2 dezelfde 1911 modellen..


Wow gaaf! Was de KJW p226 op black gas nog steeds wel snel genoeg met de slede of eerder sluggish? Als jij moest kiezen voor de leuk om te gaan plinken zou je dan de KJW p226 (co2 of niet) of de TM p226 e2 kiezen? Haha ik blijf doorgaan met deze vraag maar ben erg nieuwsgierig. Bedankt dat je ook de ervaring deelt! Kon de TM black gas aan, is hij dan niet enorm snel met de plastic slede?
 
En ja, ik heb ook meerdere modellen van verschillende merken met andere setups, dat zie je al in mijn foto met 2 dezelfde 1911 modellen..

Hoe bevallen de Auto ordanance 1911's eigenlijk, ze zien er interessant uit!
 
Wow gaaf! Was de KJW p226 op black gas nog steeds wel snel genoeg met de slede of eerder sluggish? Als jij moest kiezen voor de leuk om te gaan plinken zou je dan de KJW p226 (co2 of niet) of de TM p226 e2 kiezen? Haha ik blijf doorgaan met deze vraag maar ben erg nieuwsgierig. Bedankt dat je ook de ervaring deelt! Kon de TM black gas aan, is hij dan niet enorm snel met de plastic slede?

Ik denk dat je een aantal dingen nog niet helemaal begrijpt..
Green gas in de zomer heeft bijna dezelfde kwaliteiten als black gas in de winter..Dat komt door de samenstelling ..Het ligt eraan hoe snel het van vloeistof naar gas gaat bij een bepaalde temperatuur..Gebruik je Green in de winter zit er niks geen kracht achter , maar gebruik je Black in de zomer heb je een kanon in je handen..(En schiet je teveel joule voor de speel velden)

De KWJ is net als de SSP1 gewoon een erg goede replica kwa "real"gevoel , solide recoil en de handeling is als echt..Wil je er echt mee skirmen dan zou ik persoonlijk gaan voor de TM p226 E2..De follow up shots zijn makkelijker omdat je eerder/sneller terug op doel bent omdat je minder gewicht hoeft te compenseren in je recoil..Je hebt nog altijd een heerlijke snelle en snappy recoil die ook echt zo aanvoelt maar je bent veel sneller terug op doel, en je doet wat langer met je gas in je mag omdat je wat efficienter schiet ..
 
Hoe bevallen de Auto ordanance 1911's eigenlijk, ze zien er interessant uit!
Die bevallen prima als je uit gaat van een echte 1911..Ze zijn zeer accuraat en met het juiste gas schieten ze op de max voor waar we mee mogen spelen..Het enige nadeel is de magazijn capaciteit van 15 bb`s..Maar goed dat is bij een echte 1911 ook veel minder dan bij een hi-Capa..Dus ja ik vind ze Heerlijk..