Nederlandse (Web)Shops?

Olaf

Well-Known Member
3 jan 2019
163
62
Trophies
11
Beste leden, het is voor mij een lange tijd geleden dat ik war met Airsoft gedaan heb (grotendeels door de Corona periode) en ik wil weer wat nieuws aanschaffen en dingen evt upgraden. Maar tot mijn verbazing zie ik veel Nederlandse sites die niets of weinig op voorraad hebben. En shops als QTAC die permanent gesloten zijn? Iemand weet waarom? Nederland en Airsoft niet populair genoeg?

Daarom mijn vraag weet iemand een goede (Nederlandse) shop/webshop waar je veel kan bestellen/kopen?
 
Unit 13 gens gevalletje wel of geen NL.
Maar die vind ik prima

Heb ik ook vaker bij besteld. Het gaat mij meer om het feit dat ik nu opmerk hoe erg sommige shops geen voorraad hebben of zelfs er niet meer zijn. Misschien dat er leden weten wat er gaande is met de shops/winkels.

Ik zal ook kijken naar alternatieve webshops maar ik steun liever wat NL shops dan dat ik het steeds verweg moet halen.

En gevalletje Shogun? Ik weet niet hoe ze nu zijn maar ik weet niet anders dan dat jaren lang (enkele jaren terug nog) dat ze vaak wat negatiever ervaren werden dan positief. Winkel zelf was vaak wel meestal positief, maar online en de Zwarte Markt werd vaak negatief ervaren. Maar nogmaals ik weet niet hoe ze nu zijn.
 
Heb ik ook vaker bij besteld. Het gaat mij meer om het feit dat ik nu opmerk hoe erg sommige shops geen voorraad hebben of zelfs er niet meer zijn. Misschien dat er leden weten wat er gaande is met de shops/winkels.

Ik zal ook kijken naar alternatieve webshops maar ik steun liever wat NL shops dan dat ik het steeds verweg moet halen.

En gevalletje Shogun? Ik weet niet hoe ze nu zijn maar ik weet niet anders dan dat jaren lang (enkele jaren terug nog) dat ze vaak wat negatiever ervaren werden dan positief. Winkel zelf was vaak wel meestal positief, maar online en de Zwarte Markt werd vaak negatief ervaren. Maar nogmaals ik weet niet hoe ze nu zijn.

Qtac is failliet gegaan. Shogun niet aan beginnen. Er zijn tegenwoordig nog steeds prima winkels als Airsoft Legends, Krale schietsport en de 2de hands markt op airsoft bazaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf
Ik ben erg fan van krale. Een van de weinige webshops die ook dezelfde dag nog verzenden. Goede prijzen en zover ik het kan inschatten heel deskundig personeel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf
Bedankt voor de reacties! Ik heb inderdaad al gekeken bij Unit 13 maar veel van wat ik zocht was uitverkocht. En omdat ik zag dat QTAC permanent gesloten was en de andere veel uitverkocht was, was ik bang dat Nederlandse shops langzaam verdwijnen.
 
Hier een snel en makkelijk overzicht voor je online airsoft shopping spree, ingedeeld op land. Voor (eventuele) reviews, zie het "topic" linkje achter de shopnaam. Start vooral zélf een review topic als je ervaringen hebt met een shop!

Ken je een shop die er nog niet tussen staat? Plaats 'm dan in een reply, dan voeg ik 'm toe. Kom je erachter dat een bepaalde shop niet naar Nederland levert (m.u.v. België) laat dat dan ook even weten. Thanks!



Airsoft Search engine



Airsoft Elite partners



Nederland

België
Let op: België verscheept per wetgeving geen airsoftapparaten naar het buitenland.



Duitsland

Engeland

Frankrijk

Griekenland

Italië

Oostenrijk

Polen

Tsjechie

Zweden

Zwitserland




Shoppen buiten de EU:
Airsoftapparaten die ingevlogen worden van buiten de EU passeren de douane en worden mogelijk tegengehouden wanneer er twijfel bestaat over de legaliteit van het product. Op dit moment is nog niet duidelijk hoe de Nederlandse douane met airsoftapparaten omgaat. Wees je er ook van bewust dat je bij een bestelling uit een niet-EU land invoerrechten en BTW betaalt. In dit topic lees je daar alles over.

China



Hong Kong
Ben je op zoek naar Tokyo Marui apparaten (zonder oranje dop), dan slaag je in Hong Kong zowat in iedere webshop. Ik ben zelf in 2012 in HK geweest en Dundas Street > Kwong Wa Street (Kowloon) is echt het walhalla voor airsofters. De sport daar leeft daar enorm, dus verwacht ook een degelijk aanbod in hun shops, met vaak erg scherpe prijzen (dichter bij de fabriek).

Japan

Taiwan

Verenigde Staten
Let op: Airsoftapparaten uit de VS zijn allemaal voorzien van een oranje "flash hider" op de loop. In de meeste gevallen kun je hier wel weer een zwarte versie voor kopen, maar dat kost je nog eens $20 tot $50.

 
@MarcoConnectorV

Site van Echi Goya is niet langer Echi Goya maar een soort van dropshipper via Amazon.
Voor Japan zou ik impulse101.jp toevoegen

Begadi verkoopt wel apparaten.

JK Army vermeldt in haar shipping voorwaarden dat ze geen apparaten naar Nederland versturen (kennelijk denken ze nog steeds dat het hier totaal verboden is)

Voor Taiwan:
Kic (kicbbgun.com.tw)
 
GreatOak.nl zie ik niet in de lijstjes staan. Relaxte eigenaar, groot assortiment bestelbaar, wel een flinke voorraad maar loopt iets achter met het assortiment op de website.

En hebben een showroom in Wateringen. Heb er vaak besteld, paar keer de showroom bezocht en nooit problemen gehad. Helaas verkopen ze geen replica's.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoConnectorV