MDR HK 417 Gbb joule/FPS/range vraag

Trigger

New Member
Trophies
1
Dag allemaal!

Ik ben sinds kort lid van de NABV en nu ben ik uiteraard net als velen ook op zoek naar een leuke replica.
Mijn voorkeur gaat uit naar een Gbb(gbbr) hk417 variant welke ik wil upgraden naar een MDR variant.

Nu heb ik er 2 op het oog.
1: Umarex 417
2: TM 417
De Umarex word standaard met 380 FPS geleverd en de TM met 280

Nu mijn vraag:
Ik ben niet van plan dit te gebruiken voor een sim meeting.
Ik wil het gebruiken om op het weiland (eigen beheer) op afstand te schieten circa 50/70/100 meter en meer als dit mogelijk is.
Hiervoor heb ik dus voor zover ik begreep een zwaarder gewicht balletje nodig i.v.m. wind/snelheid behouden+andere upgrades zoals de barrel etc.
Echter ben ik al enige tijd aan het uitzoeken of het dus mogelijk is om de fps/joule te verbeteren en wat voor snelheid/kracht je hier dan op zijn max kan uithalen.
Heeft iemand hier enige ervaring mee en zou er benoemt kunnen worden welke gegevens er maximaal uitgehaald kunnen worden?

Ik verneem het graag.

Groet,

Bas
 
Laatst bewerkt:
Je keuze valt automatisch op de 417van Umarex, TM maakt namelijk geen GBBR 417, wel een elecktrische met een recoil shock systeem.

100 meter accuraat is vrijwel onmogelijk, wat je er ook aan gaat doen.

De meest makkelijke manier om een GBBR harder te laten schieten is een sterker gas te gebruiken, Black gas of iets equivalent daar aan.
Verder kun je ook een inner barrel met een nauwere diameter installeren.
Als je die dan ook nog eens langer maakt (extra lengte kun je eventueel verstoppen door het plaatsen van een silencer) zul je nog meer aan kracht winnen. Let wel, te lang is ook niet goed.

Ik weet zeker dat je hier heel hard mee kunt schieten, maar houd er rekening mee: 3.5Joule (ongeacht welk gewicht bb je gebruikt) is de wettelijke limiet die je mag schieten, daarboven is een replica illegaal.
 
De genoemde 70 meter is wel het verst haalbare gok ik (al heb ik nooit met meer dan 2,3 joule gespeeld).
Wind etc. wordt dan al wel echt een grote (negatieve) factor in een weiland.

Voor de 100 meter kan je beter kijken naar luchtbuksen et cetera. Die projectielen zijn er minder gevoelig voor, door een ander vliegpad, meer kracht en ze leunen niet op een hop up om afstand af te kunnen leggen.

Maaar ook met airsoft kan je een prima accuraat schietende replica maken. Voor 50 meter kaart schieten is het dus ook zeker een optie! En je hebt natuurlijk veel meer variatie betreffende replica's dan dat je hebt met luchtbuksen (in Nederland tenminste)
 
Terug
Bovenaan