"sniper" geweer laadt niet fatsoendelijk

Paashaas

Active Member
15 apr 2022
34
12
Trophies
2
Ik heb via-via een geweertje op de kop getikt, om op lange afstanden mee te kunnen schieten.
Nu heeft dat ding een rare tik :
Als ik een magazijntje erin doe (aantal bbs varieert maar maakt niks uit), laad hij het eerste schot wel, maar het tweede schot niet. Haal ik het magazijn eruit, rolt er een losse BB uit. Hup, magazijntje er weer in, en hey, kogeltje 3 laad hij wel. Maar kogeltje 4 weer niet, dus weer magazijn eruit, er rolt een losse BB uit, en het volgende schot laad hij wel weer.....
Iemand een idee ?
Ik kan trouwens nergens merktekens of iets terug vinden op het ding, dus ik hoop dat jullie met bij gevoegde foto's wat kunnen....

sniper1.JPG
sniper2.JPG
 
Is dat nou een linkshandige MB-03 of is de foto gespiegeld?

Als het inderdaad een linkshandige is: zitten er geen normale (rechtshandige) upgrades in toevallig?
(Misschien vergezocht, maar ik wist niet eens dat linkshandige snipers bestonden, dus misschien is dat je probleem?)

Normaal zou het eerste bij dit soort problemen zijn: replica uit elkaar halen, alles schoonmaken, invetten en kijken of je ergens dingen ziet die er niet horen (achtergelaten stukje BB, braampje of scherp randje).
 
Laatst bewerkt:
NAC ? Geen idee, van een kennis aangeschaft.

Uit elkaar halen dus...oke, gaan we proberen
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Kan te maken hebben met hoe strak de receiver en de buitenloop op de kolf geschroefd zitten. Te strak of te los zorgt er voor dat de loop en receiver met een hele lichte knik gemonteerd zitten wat er voor zorgt dat het gaatje waar de BB door geduwd wordt voordat deze in de bucking terecht komt niet lekker lijnt met de nippel op de piston. Je piston duwt hem er dan niet in maar schuift over de BB heen waardoor deze naar beneden gedrukt wordt terug het magazijn in. Soms kan het zelfs de piston vast zetten of de grendelbeweging erg zwaar maken. Een andere reden kan zijn dat de buitenloop niet ver genoeg (of juist te ver) in de receiver gedraaid zit, een slag meer of minder kan het verschil al maken.

Dat er een BB uit je magazijn valt is normaal. Op je magazijn zit een klein uitstekend palletje met 2 veertjes er achter (als je deze indrukt regent het BB's). Als je het magazijn in het geweer laadt dan duwt een klein stukje metaal in de sleuf waar het magazijn in geklikt word dat palletje in waardoor je magazijn "van het slot gaat". De BB's kunnen hierdoor vrij en zonder weerstand uit het magazijn geduwd worden. De BB die aan de beurt is om geladen te worden ligt los boven op de nummer 2 en valt dus uit je magazijn gat (weet de juiste term niet in het Nederlands) als je het magazijn er uit haalt als er nog BB's in zitten.

Daarnaast kan het ook nog aan de magazijnen liggen. De tolleranties op die dingen zijn om te janken. Als je magazijn wel fatsoenlijk vastklikt maar er zit nog steeds speling op kun je proberen te grendelen terwijl je het magazijn naar binnen drukt. Soms liggen die magazijnen er te los in of een klein beetje scheef waardoor de piston de BB niet pakt. Ik heb 2 magazijnen die hier last van hebben. Dat kon opgelost worden door het "torentje" waar de BB's uit komen iets dikker te maken met een stukje tape. Een klein stukje tape (ductape, gaffa tape) op de tegenovergestelde kan van waar dat palletje zit is voldoende. Dit zorgt er voor dat het magazijn strakker in het slot zit waardoor de BB misschien beter feed.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Nog geen tijd gehad om meer mee bezig te houden (toch geen weer om buiten te skirmen) dus ook jou tips neem ik graag even mee Jarno, bedankt !