Cat.1 Laser... bestaan die wel??

Tracker

Active Member
16 mei 2022
36
15
Trophies
3
Hoi,
ben voor de replica van mijn vrouw op zoek naar een Cat.1 laser. (die dus goedgekeurd zou kunnen worden).
Heb ongeveer het hele internet nagekeken, kan niks vinden voor op een replica..
Dus; óf ik zoek niet goed... óf ze bestaan niet??
Weet iemand iets?? :)
 
Ze bestaan, maar ze zijn uiterst slecht te vinden.
Bij het NAC zijn ze nog steeds bezig met het eerste vel keuring stickers.

Persoonlijk vindt ik ook een laser gewoon een beetje overhyped en heb ik ook liever dat niemand ze op skirms gebruikt.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Persoonlijk vindt ik ook een laser gewoon een beetje overhyped en heb ik ook liever dat niemand ze op skirms gebruikt.
Vwb het overhyped weet ik niet... ligt aan de situatie; laser kán leuk/makkelijk zijn als je wat wilt trainen/plinken.
In skirms hoeven ze voor mij ook niet; risico is me ook te groot.
 
Daarbij heb je er vaak weinig aan. Op de (korte) afstanden dat het wel werkt is point and shoot ook sneller/effectiever (als in, uit gevoel mikken ipv perfect op de korrel krijgen). Voor verdere afstanden heb je veel meer aan een richtmiddel of een reddot.

Ik heb het zelf ook geprobeerd met een peq lasertje die door de de heren bij het NAC als 'zwak genoeg' werd beschouwd, maar zelfs na het afstellen (wat een rotklus bleek te zijn) had je er zelfs bij de oefenrondes doelenschieten dat je daar kan doen eigenlijk 2x niks aan. Ik verwacht er op een skirm nog minder van, aangezien snelheid daar nog meer van belang is en de doelen niet stil staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tracker