Hoe downgrade ik deze CYMA replica's (CM.048M & CM.518)

Klopt, daarbij komt dat het letterlijk niets uit maakt, aangezien de joules worden gemeten door de fps te meten bij een bepaald gewicht BB.
Joulecreep wordt niet tegen gegaan door het anders te noemen, maar doordat nu wordt gemeten met 0.3 ipv 0.2 en er niet meer wordt gespeeld met zwaardere bb's dan waar mee wordt gemeten. Er voor kon je meten met een 0.2 en vervolgens spelen met 0.5. Dat kon nog wel eens wat vreemde joulecreeps opleveren inderdaad.

Klopt helemaal. Echter is het nog steeds zo dat mijn DMR en BASR door de chrono gaan met 0.3 en ik speel vervolgens met 0.4, wat alsnog kan resulteren in joulecreep. Wat natuurlijk een minder groot effect zal brengen t.o.v. 0.2 meten en spelen met 0.5, maar er is nog steeds een mogelijkheid. Voor AEG's met een maximum gewicht van 0.3 ben je inderdaad vrijwel uitgesloten van joulecreep door het meten met 0.3.
 
Een klein beetje kan inderdaad nog, maar bij twijfel kunnen ze meten met 0.4.
Eerst kon je creepen tot over de 3 joule. Nu kom je waarschijnlijk niet ver over de 2.4 uit ipv de toegestane 2.3
 
  • Leuk
Waarderingen: Prinzie
Ik heb ook Cyma AK-replica's het beste wat je kan doen is uiteraard eerst testen wat het schiet. Daarna de veer in korte die er al in zit, heb ik ook gedaan bij mijn replica. Want als je die andere veer erin doet (waarvan je eigenlijk nog niet weet of ie zachter schiet) bestaat er een grote kans dat ie als nog te hard schiet. Dan kan je alles weer open maken.

Vandaag de BOSS workshop bij het NAC gedaan, en daar de chrono gebruikt.
Met de veer die er nu in zit (en dus de veer die als extra was bijgeleverd) schiet ik slechts 0.85j
Dus daar is in ieder geval geen risico dat het te hard schiet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tracker