VFC VR16 GBB Full-auto delete?

EyEleSS

Active Member
13 mei 2021
27
20
Trophies
8
Hallo..
Zoals de titel al zegt wil ik een vfc vr16 GBB als Dmr gaan spelen , maar volgens de regels moet hij dan mechanisch niet op full-auto kunnen..
Hebben jullie daar ervaring mee?
Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Met vriendelijke groet..
Marco
 
Zijn meerdere mogelijkheden, je kan dit oplossen met een slimme mosfet welke je programmeert met een delay en dan kan hij elektronisch dus niet meer full-auto schieten. Je kan ook zorgen dat je replica mechanisch helemaal niet meer in de full-auto stand kan, dit kan je bereiken daar het aanpassen van je selector-plate. Deze zorgt er samen met je fire-selector dat de replica naar full-auto kan, na het aanpassen van deze selector-plate kan je dus niet meer naar full-auto met je fire-selector. Er zijn volgens mij ook kant en klare selector-plates waarin deze mogelijkheid al uitgehaald is.

Let op: dit zorgt er niet voor dat je replica nu opeens voorzien is van een F-mark. (zodat je kan spelen in Duitsland)
 
@Eviltwin-NL scherp, duidelijk over het stukje 'GBB' heen gelezen. Dit zijn inderdaad de oplossingen voor een AEG. Zelf geen ervaringen met GBB om dit ongedaan te maken. Enige wat ik weet is dat er een NPAS in je GBB zit, wellicht dat je deze zodanig kan tweaken dat je de full auto mogelijkheid hier uit sloopt. Maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit kan.
 
Een NPAS zorgt ervoor dat je de luchtstroom kunt regelen; met andere woorden: hiermee kun je de FPS instellen.

Er staat me iets bij dat je een plaatje kunt monteren om/op je switch, zodat deze niet verder kan dan de semi-stand; het is in ieder geval de bedoeling dat je de full auto stand "Duurzaam onklaar" kunt maken tijdens een skirm (dus dat je hem in het veld niet zomaar weer actief kunt maken, maar dat je daar echt gereedschap voor nodig hebt).

Als dat al zou kunnen door, bijvoorbeeld, simpelweg een schroef in je receiver te draaien, daar waar de full auto stand zit (maar dat wil je eigenlijk niet, natuurlijk), dan ben je er eigenlijk al.
 
Als je iemand weet met een 3d printer kan hij altijd wel een andere selector plate mogelijk printen.
 
Als dat al zou kunnen door, bijvoorbeeld, simpelweg een schroef in je receiver te draaien, daar waar de full auto stand zit (maar dat wil je eigenlijk niet, natuurlijk), dan ben je er eigenlijk al.

is dit niet de manier die ze in duitsland gebruiken voor alles dat meer dan 0.5 joule heeft om daar van een s-aeg/s-gbb te maken?
 
is dit niet de manier die ze in duitsland gebruiken
Volgens mij is het daar inderdaad andersom: alles dat je daar koopt (boven de 0,5J) is semi (ook de opdruk), maar als je een andere selector plate monteert kan hij auto gemaakt worden; ik weet alleen niet zeker of dat ook voor GBBR's geldt (ik heb een goedkope Duitse UZI op CO2, maar die is met geen mogelijkheid op auto te krijgen en de VFC 416's die ik vroeger had heb ik nooit omgebouwd naar semi).
 
Volgens mij is het daar inderdaad andersom: alles dat je daar koopt (boven de 0,5J) is semi (ook de opdruk), maar als je een andere selector plate monteert kan hij auto gemaakt worden; ik weet alleen niet zeker of dat ook voor GBBR's geldt (ik heb een goedkope Duitse UZI op CO2, maar die is met geen mogelijkheid op auto te krijgen en de VFC 416's die ik vroeger had heb ik nooit omgebouwd naar semi).

zelfde gedaan bij mijn 416 en agm mp44.
hoe het is gedaan bij mijn mp7 ggb weet ik niet maar deze was single en nu ook full auto. of het alleen de selector was weet ik niet, was bij qtac gedaan toen
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
GBBR kun je semi only maken door er een semi only vuur regelaar in te zetten of de auto sear uit de trekker groep te verwijderen.
Lompe optie is idd een schroefje in de body te zetten zodat de vuur regelaar niet naar auto kan.
Ik weet niet of VFC real steel vuur regelaars accepteerd??
Indien ja, kun je eens op ali kijken voor 1.

Mvg Roy aka Smitty
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Bedankt allemaal voor de reacties!!
Top!! ondertussen nog wat mensen gesproken en waarschijnlijk een oplossing gevonden.. Er zit idd een stalen vuurselector in en het lijkt erop dat met een klein beetje epoxy de sleuf opvullen waar de selector invalt in full auto modus het zou moeten doen..Ik ga dat proberen met een tweede selector die nu onderweg is uit frankrijk..
Ik hou jullie op de hoogte!!
 
Neem metaal epoxy of kneedbaar metaal.
Gewone epoxy slijt ben ik ban te snel waardoor je opnieuw kan beginnen.
Of iemand met een mig op tig lasmachine het groefje laten vol lassen.

Mvg Roy aka Smitty

Bedankt allemaal voor de reacties!!
Top!! ondertussen nog wat mensen gesproken en waarschijnlijk een oplossing gevonden.. Er zit idd een stalen vuurselector in en het lijkt erop dat met een klein beetje epoxy de sleuf opvullen waar de selector invalt in full auto modus het zou moeten doen..Ik ga dat proberen met een tweede selector die nu onderweg is uit frankrijk..
Ik hou jullie op de hoogte!!
 
Even een update op dit topic..Afgelopen weekend eerste skirm mee gespeeld in Belgie en ging top!!!
Hij kwam met vlag en wimpel door de keuring voor Dmr , 1.7 Joule met 450 fps op green gas met 0.20 bb`s..
Afstelling van de druk per schot gebeurd door de Npas Bolt die er in zit..
Ik heb de full auto delete kunnen doen door de groef op de vuurselector op te vullen met Jb weld en de midden nok af te vijlen..