Nieuwe Replica - AK model

QuintenPK

Member
18 mei 2022
5
0
Trophies
1
Ik ben opzoek naar een nieuwe/eerste airsoft replica, alleen nu ben ik er een paar tegengekomen alleen weet niet of ze voldoen aan de regels qua FPS en Joule's (Welke FPS moet het zijn, op taiwangun kan je dat zelf 'instellen'). Dus daarom vraag ik jullie om hulp, welke AK model replica raden jullie aan voor een beginner. Het liefst heb ik een replica die wel van 'echte' materialen is gemaakt, dus het liefst geen kunststof. Mijn budget is circa 200 euro.
 
Laatst bewerkt:
Rekening houdend met je budget zou ik op zoiets uit komen:
AK47
AKS
AKM
De AKM versie was een van mijn eerste replica's, welke na een bucking en barrel upgrade erg lang is mee gegaan, tot hij uiteindelijk (3 jaar later) is verkocht om ruimte te maken voor meer HPA spul.

De Cyma AK midcaps zijn fijn en van prima kwaliteit, daarbij niet te duur. Ik speelde met een 1800 en 2000mah 7,4v lipo en dat werkte als een trein. de 1800 was al meer dan genoeg om een hele dag mee te spelen.
 
Top dankjewel ga er zeker naar kijken, maar bijvoorbeeld bij de CM048M staat op de toegevoegde website dat deze 440 FPS schiet, is dit niet teveel voor de meeste speelvelden? Zelf vond ik deze 3 replica's wel aardig bij mij passen:
CM039C (Standaard 410FPS)
BY-012 (Standaard 390 FPS)
BY-023 (Standaard 440 FPS)

Maar ik ben nieuw in deze wereld dus misschien zijn dit wel erg onbetrouwbare replica's waar weinig tot geen vervangbare onderdelen voor zijn.
 
Top dankjewel ga er zeker naar kijken, maar bijvoorbeeld bij de CM048M staat op de toegevoegde website dat deze 440 FPS schiet, is dit niet teveel voor de meeste speelvelden? Zelf vond ik deze 3 replica's wel aardig bij mij passen:
CM039C (Standaard 410FPS)
BY-012 (Standaard 390 FPS)
BY-023 (Standaard 440 FPS)

Maar ik ben nieuw in deze wereld dus misschien zijn dit wel erg onbetrouwbare replica's waar weinig tot geen vervangbare onderdelen voor zijn.

upload_2022-5-18_20-31-26.png

Had je onder de prijs/rechts van het plaatje ook gezien dat je bij Taiwangun uit verschillende opties kan kiezen qua FPS? De medium van 360 of the low versie van 310 zouden theoretisch moeten kunnen.

Verder kun je in principe kiezen uit alle Cyma AK's, die zijn echt prima om mee te starten. Heb een tijdje er ook 1 gehad en destijds gereviewed: https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/review-cyma-ak-cm-077-a.2867/

Prestaties zijn stock ongeveer hetzelfde bij alle Cyma AK's.

Ikzelf heb verder prima ervaringen met het downgraden van replica's door Taiwangun. Al test ik wel altijd even bij bijvoorbeeld voordat ik naar een skirm ga een nieuwe replica qua FPS/joule op een locatie of bij het NABV centrum in Geldermalsen.

Je zou bijvoorbeeld ook voor de 045 kunnen gaan in de nieuwe High Speed variant:
https://www.taiwangun.com/assault-rifle-aeg/cm-045-high-speed-cyma?q=045
https://www.taiwangun.com/assault-rifle-aeg/cm-045a-high-speed-cyma?q=045

Zitten qua FPS verder standaard goed.
 
Ook die zijn allemaal prima inderdaad! Alleen de veel goedkopere zou ik van weg blijven. Maar dat geldt voor de meeste replica's die ronde de 100 euro of zelfs lager zitten
 
Ik zie nu op taiwangun.com dat er weer nieuwe CYMA replica's beschikbaar zijn. Mijn oog viel op deze AKM alleen zit de FPS/Joule weer te hoog. Alleen kijkend naar de reviews die gegeven zijn op de website staan meerdere (Nederlandse) reviews die zeggen dat de Joule conform de Nederlands regelgeving zit. Zal dit het geval zijn volgens jullie? Moet ik (360FPS) kiezen of in de comment met mijn NABV pas zeggen dat ze hem moeten downgraden naar 330FPS, als dit überhaupt mogelijk is.
 
Ik heb zelf juist een LT AK 105 gekocht.
Dit is een full size AK, maar met een kortere loop.
Daarom beter voor CQB, maar ook voor buitenskirms te gebruiken.
Veer in de gearbox is snel toegankelijk als ik het mag geloven, dus een lichtere veer om minder hard te schieten lijkt zo geplaatst. Verder komt binnen 2 maanden de Cyma Bizon op vooraad heel apart ding waar een grote buis onder hangt. In een high cap kunnen 1000 BB's . Verder zorgt het lage profiel van de Bizon dat je plat op de grond kunt liggen als je schiet.
Nadeel is magpouches voor de magazijnen, al zijn ze er wel.
Voor de Bizon moet je echt een liefhebber zijn, maar de AK 105 is een aanrader.
 
De ak 105
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220531-232003_Chrome.jpg
    Screenshot_20220531-232003_Chrome.jpg
    454,1 KB · Weergaven: 72
En de PP 19 Bizon
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220531-232129_Chrome.jpg
    Screenshot_20220531-232129_Chrome.jpg
    393,1 KB · Weergaven: 79
zelf een tijdje terug ooit een cyma 028 gekocht, puur als speeltje voor als mijn broer mee ging als intro dat hij daarmee kon. ding is 4 jaar oud, paar skirms gedaan en werkt nog steeds. lijkt veelal metaal maar is het niet, maar is ook gene polymer zoals bij de ump
 
Ik zie nu op taiwangun.com dat er weer nieuwe CYMA replica's beschikbaar zijn. Mijn oog viel op deze AKM alleen zit de FPS/Joule weer te hoog. Alleen kijkend naar de reviews die gegeven zijn op de website staan meerdere (Nederlandse) reviews die zeggen dat de Joule conform de Nederlands regelgeving zit. Zal dit het geval zijn volgens jullie? Moet ik (360FPS) kiezen of in de comment met mijn NABV pas zeggen dat ze hem moeten downgraden naar 330FPS, als dit überhaupt mogelijk is.

Ik heb deze AKM gekocht (eerste airsoft replica voor mij). Prachtig ding. Ik heb alleen de standaard variant, dus ik moet zelf ook nog kijken hoe ik deze downgrade.