Replica aan muur

Thijs-Jan

Well-Known Member
19 nov 2017
62
62
Trophies
7
Hallo,

ik zit nog wel eens op Funda te kijken naar huizen en ik kwam deze foto tegen. Ik neem aan dat het geen wapen is, maar een Replica. Maar is dit niet illegaal?
Replica moet achter slot en grendel en niet zichtbaar vanaf de openbare weg. Nu is dit de 2e etage, en zit er folie op de ramen maar dan nog zou het zichtbaar kunnen zijn. En nu met deze foto is het helemaal zichtbaar......
(Als het wel een wapen is dan is deze eigenaar helemaal van het padje af.)

upload_2022-5-4_9-33-56.jpeg
 
Dit is waarschijnlijk een echte.

Maar volgens mij mag dat gewoon met de juiste certificaten/ vergunning en als het wapen onklaar is gemaakt.

Al zijn er hier vast mensen die hier meer over kunnen vertellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Prinzie
@Twinfromhell heeft het bij het juiste eind (ondanks dat het scheef klinkt): een onklaar gemaakt vuurwapen van na 1 januari 1870 of eentje (ongeacht de staat) van voor 1870 (of een, niet-airsoft, replica) mag zonder voorbehoud gewoon zichtbaar aan de muur hangen. Bij een airsoft-replica mag dit niet; dit heeft te maken met het juridische verschil: onklaar gemaakte vuurwapens vallen onder de vrijstelling zoals geregeld in artikel 18 van de RWM, airsoftreplica's zijn in beginsel bij wet verboden. Wij, als leden van een airsoftvereniging, hebben echter vrijstelling gekregen op dit verbod, welke geregeld is in artikel 17 van de RWM.
 
Laatst bewerkt:
Zoals hierboven staat.
Met als aanvulling dat een airsoft apparaat conform de NABV reglementen in een stationaire opslag met slot moet zitten (dus geen tas of koffer).

Maar op de foto is vast een replica van een vuurwapen of een oud wapen dat geen opslag verplichting heeft (daar staat ook iets over de WWM als ik het goed heb).