Welke FPS bij welke spring?

ChaoSState

Well-Known Member
12 jan 2016
1.374
955
Trophies
21
Ik ben wat aan het rond kijken om mn toekomstige replica te downgraden zodat hij binnen de FPS limiet valt, maar welke FPS hoort er bij welke spring?
Op gunfire lees ik dat hun downgrade bestaat uit het wisselen van de spring en meer niet, en mijn toekomstige heeft zo'n enter & convert gearbox dus ik dacht dat ik de andere spring die erbij zit er gewoon in kon doen.
Maar dat is een M90 spring en geeft 310 FPS. Volgens mij zit er standaard een M100 spring in die rond de 400 FPS schiet.
Dus nu mijn vraag: welke spring moet erin om er 350 FPS van de maken? Of heb ik het gewoon mis en zit er standaard geen M100 in?
De toekomstige replica in kwestie zal een Specna Arms SA B01 worden.
 
Is niet zo maar te zeggen.
Is afhankelijk van het merk, kwaliteit en welke standaard er word gebruikt.
Ook de kwaliteit van de replica en airseal spelen mee.

Vaak is m100 goed voor zo rond de 360.

Maar in mijn l85 zat een m90 met 345.
Dus garantie voor een bepaalde fps heb je nooit.

Zal echt een kwestie van trail and error zijn.
 
Dan ga ik wel voor een M95 denk ik en langs iemand met een chrono om het eens te testen (als ik mn replica heb)
 
hoe zit dat nou precies bij spring snipers ?
hoe krijg je de beste performance bij zo'n replica ?
 
combinatie van spring , hopup, nub, inner barrel en ik vergeet vast nog wel iets wat degene onder mij gaat aanvullen.
 
yannick-hurks;18099 zei:
hoe zit dat nou precies bij spring snipers ?
hoe krijg je de beste performance bij zo'n replica ?

Bij snipers wil je vooral gaan kijken naar tuning kits die vaak online in een koop te verkrijgen zijn.
Mocht dit boven budget zijn of wil je alleen echt de essentials dan is het aan te raden om de inner barrel en hopup chamber te upgraden. Houd hierbij wel rekening dat dit voor een verhoogde FPS van je sniper kan zorgen.
 
Sniper springs hangen ook af van het merk. PDI hanteert weer een andere maatstaf dan AA etc. Daarnaast ligt het er ook aan welke upgrades je er al in hebt zitten inderdaad. Dus trail and error eigenlijk, haal eerste de upgrades die je wilt hebben dan ga dan lekker proberen met springs. Ik heb nu een PDI VSR-10 Variable Pitch Spring (13mm) 200 er in zitten en zit op 480/490 met mijn VSR 10.
 
Ik heb zitten kijken naar een pdi upgrade set en naar een custom upgrade set van edgi dat merk word gebruikt door vanovitsch n oostenrijkse youtuber die n sniper is
 
De novaritisch set van Edgi is ongeveer 380 omgerekend, dezelfde set van PDI is bij elkaar 360, kwalitatief scheelt het niet veel maar ik zou voor PDI gaan. Beter beschikbaar en mochten er onderdelen kapot gaan kan je die van PDI beter en makkelijker los bestellen. Unit 13 verkoopt ze namelijk gewoon. Echter moet je inderdaad wel je set zelf bij elkaar verzamelen en zorgen dat de items passen. Bij de set van Nova ben je wel in één klap klaar.
 
Is die set in een winkel te koop of alleen op internet uit t buitenland ?
 
De set van Edgi is alleen te bestellen via de Edgi facebook pagina
 
Worden trouwens tijdens skirms de fps gemeten met .20 gram of met bbs die je zelf gebruikt ?

Dus dat je bijvoorbeeld n sniper met 550fps hebt en dan .40 gram bbs gebruikt ?
 
Op een skirm meten ze met 0.20 gram bb's en daarmee mag de FPS niet boven de limiet komen.
 
tegenwoordig 2022 is de max 1,2 joule dus niet meer fps met 30 gram BB,s de veer die daar het dichst bij komt is de M90. Schiet je replica harder mag je simpel weg niet mee doen. Bezit je over een quik change apparaat dan kun je nog je veer wisselen ter plekke maar heb je nog een ouder systeem dan moet je de gearbox verwijderen en open maken om de veer te vervangen dit kan al snel anderhalf uur in beslag nemen want het moet ook weer in elkaar. ben je ergens waar je een 8 uur skirm speelt is dat misschien nog niet een groot probleem zolang je het benodigde gereedschap bij je hebt. De meeste speel velden hebben dat niet en dus heb je alsnog een probleem
zeker als je niet eerst hebt geinformeerd of zij eventueel een vervangende spring voor je hebben als je de jouwe bent vergeten of gewoon geen andere hebt. het beste is een chrono aan te schaffen maar denk er aan dat deze geijkt is. dus denk er aan dat je misschien niet mag mee spelen als je een veer als de M100 monteert bedenk wel dat niet alle airsoft appataten hetzelfde schieten (Snipers zijn een heel andere tak) en dat voor deze misschien wel de M100 of zelfs de M110 makkelijk kan.
 
6 jaar geleden was dat nog niet het geval Otto, toen was deze post actief.