Comms gebruiken zonder dat je vijand kan meegenieten

MarkFJ

Well-Known Member
23 sep 2018
69
8
Trophies
4
Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede oplossing voor mijn comms. Momenteel gebruik ik een Tytera MD-390 in combinatie met die "beveiligings" oortjes (Die met een doorzichtbaar buisje naar je oor gaan).

Het probleem is als volgt, die dingen zitten echt voor geen meter bij mij. Ze vallen uit, en zitten oncomfortabel.

Wat gebruiken jullie voor comms? Ik wil geen speaker/mic want dan kan de vijand meegenieten. Ik heb al gekeken naar overige opties, zo kun je oortjes op maat laten maken (ontzettend duur). Ook heb je mooie headsets i.c.m. een microfoon & comms.

Ik neig nu naar een Earmor M32 of Comtac II. Hebben jullie nog advies?
 
je kan een D-shaped headset gebruiken. deze zitten voor je oor ipv in je oor.
een bowman headset net als defensie heeft bij prr kun je evt ook gebruiken, maar is vaak wat lastiger icm bril/helm.
en earmore is ook iets maar dan heb je wel altijd wat op je hoofd nodig
 
Zelf heb ik een Earmor, superfijn want je mist nooit meer iets over de comms, maar op sommige velden zitten er nog wel eens mensen tussendoor die aan het volledige team (60 of meer man) steeds meedelen dat die ene kerel achter die ene boom daar zit, dus als je niet op een subkanaal zit kan dat ook wel eens irritant zijn. ;)
Het liefst speel ik ook met zo'n beveiligingsoortje, lekker veel vrijheid. Wat je zou kunnen doen is met van dat sporttape of Leukoplast oid het ding achter je oor of net onder je oor vast tapen, werkt best goed als je huid niet te vet is en je niet teveel zweet.
 
..., maar op sommige velden zitten er nog wel eens mensen tussendoor die aan het volledige team (60 of meer man) steeds meedelen dat die ene kerel achter die ene boom daar zit, dus als je niet op een subkanaal zit kan dat ook wel eens irritant zijn. ;)...
Dat is op te lossen door de DMR radio te nemen met je team. nadeel is als je game met commander hebt dat de groepsleider van je team wel in contact moet staan met je teamcommander.