Hoeveel PSI advies

Marnix-IDN

New Member
25 dec 2021
2
0
Trophies
1
Hi leden!

Ik ben aan het wachten op mijn laatste pakketjes met daarin een hpa adapter, regulator en het totaal pakket om mijn TM hi capa over te zetten op HPA.

Nu probeer ik me langs alle kanten in te lezen, echter ben ik nog een beetje zoekend naar hoeveel PSI ik straks de reg moet zetten om op ongeveer die 350 fps sweetspot te komen.
Ik heb helaas geen chrono in bezit dus zelf testen is even een dingetje, vandaar dat ik hoop dat iemand me daar zijn ervaring in kan delen.

De setup word straks
- TM hicapa, 120% recoil spring en 120% hammer spring, shortstroke kit, threaded outer
- Tippman 200bar 0.8L tank
- Balystik hpr800c v3 regulator (lijn zit erbij)
- 0.25gr madbull tracer BB.

Iemand enig idee wat ik kan verwachten met deze setup?

Alvast bedankt!
 
Ik zou m gewoon op +- 100 psi zetten en bij de chrono op het veld hem nog wat aanpassen.
Met mijn capa speel ik op 110 psi ongeveer. Al is elke replica weer anders natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marnix-IDN
Mijn advies is om toch maar gewoon een chrono te kopen. Zodra je op HPA over gaat is het eigenlijk geen doen zonder chrono. Thuis je spulletjes fine tunen en dan naar het veld gaan wetende dat het klopt is mijn insziens die 40 euro dubbel en dwars waard.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en QuickFix
wat Crix zegt. Finetunen op locatie. doe ik ook en dan eraf blijven. let er op dat je niet strak op de eis gaat zitten maar er net iets onder zodat je bij temp/chrono verschil iig nog steeds goed zit. en zorg dat je een tournament lock hebt waarmee je de ingestelde psi waarde vast kan zetten.
 
Het verschil tussen 1,0 joule en 1,15 ga je met een pistol ook niet merken om eerlijk te zijn